Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det vackraste jag hört.

Konserten igår var bland det vackrast jag hört!
Tänk er 180 unga röster/barnröster som alla blivit uttagna efter konstens alla regler så att inga sura toner ska ha möjlighet att komma lös någonstans!

De sjöng i 1,5 timmar helt fantastiskt!

Min son stod mitt i denna änglakör och sjöng!

Allra allra vackrast var ändå när 2 gossar, de ljusaste av sopraner sjöng en duett ur en mässa (jag har tyvärr inte nu namnet på mässan heller kompositören men den var speciellt skiven för gosskör!) Stycket som dessa solister sjöng var Benedictus och då brast mitt hjärta och hela sinnet gick i spinn av välbehag!

Hur beskriver man de vackraste, vänaste, oskyldigaste, starkaste, ljuvaste, kraftfullaste man någonsin hört?

Kommentarer
Postat av: Britten

en utav dom saker jag njuter allra mest av här i livet det är vacker sång och gärna körsång...jag är alldelens säker på att du hade en underbar kväll i går och så dina grabbar också...

2007-10-25 @ 12:47:25
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Förstår att det var en riktig höjdarupplevelse. Sånt lever man på länge. Har haft några sådana också genom åren. Har haft tårar i ögonen både när barnen musicerat och när de gjort något extra inom idrotten. OJ vad sådant berikar sinnet och ger livet mening... Sen kan man även känna en oerhörd glädje i sådant trivialt som att läsa godnattboken och mysa. Småsaker som ger livet mening. Du skrev ju härom dagen om att "alla de där sakerna som hände - var det DET som var livet?" (ungefär så skrev du i alla fall) och det är ju SÅ det är.
Vi måste lära oss att ta vara på de små glädjeämnena - då först finner vi riktig mening med livet (tror jag) .
HA EN SKÖN HELG!

2007-10-26 @ 10:29:44
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Josse

Åh! Det skulel ajg vilja höra, faktiskt. Jag tycker sånt är riktig konst. :)

2007-10-26 @ 12:00:38
URL: http://josephineb90.blogg.se
Postat av: Pensionären .

Mina ögon såg väl ut som ett akvarium halvfyllt med vatten, då jag läste vad Du varit med om.

2007-10-27 @ 09:08:33
URL: http://widy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0