Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En bra vardag med flyt! Del 2.

(Den här klänningen köpte jag idag!)
En bra vardag lutade åt lunchtid.
Vi gick till matsalen.
Maten var riktigt vidrig men det spelade absolut ingen roll i dag då jag hade så himla fint lunchsällskap!
3 riktigt glada testosteronstinna hannar tillika kollegor:
Powerlifter-Janne, X-chefen och Masen så stolt.
Dessa 3 godingar är inga som direkt hänger läpp utan snackar glatt i 40 minuter (ja, det råkade gå 40 minuter i stället för 30 då vi lunchade) om allt i från att de rev ned sina duschdraperier på morgnarna med sina retsamt kraftiga morgonstånd till ca 30 minuters snack om Hoa Hoa, Karelin och andra stora killar med sportresultat inom tyngdlyftning, brottning, bodybuilding mm!
Ett rikftigt glatt gäng som helt tog bort alla tankar om jobb och andra plikter! Jag vet inte vad jag tillförde diskussionen...kvinnlig fägring möjligen?

Glad och som pånyttfödd kom man tillbaka till firman.
Då hände dagens tråkighet.
I dag igen lyckades jag trots alla säkerhetsåtgärder vidtagna spilla kemikalier på mig.
Man blir besviken på sig själv men jag vet inte vad jag ska skylla på?
I bland händer det helt enkelt tyvärr.

Slutförde jobbet tillsammans i teamet och kvart över 3 var det dax för Yoga.
Jag var stressad att hinna dit och det blev inte bättre av att jag fick telefon 2 ggr under passet bland annat från Flemmingsbergs vårdcentral personligen till mig som visade sig ha ringt fel!
Det andra samtalet mitt i Yogan var från folktandvården som på nåder ville ge mig ofattbart galna tider för äldsta grabben att dra ut 2 tänder inför tandregleringen.

Efter Yogan ringde jag med stora familjekalendern i handen på väg till garaget på jobbet upp Folktandvården och bokade tandutdragningen!
Sambandcentralen har talat!

Kom hem 16.50 och mina duktiga barn hade sett till att de ärtit middag som jag förberett.
Nu var det dax för klarinett-lektion och orkester i grannförorten.

Lilla grtabben sade sig vilja vara hemma själv denna 1,5 timma. Ja ha? är du så stor tänkte jag i mitt stilla sinne.
Han visade sig klara det alldeles förträffligt bra!

Jag åkte med stora graben och medan han spelade gjorde jag av med drygt 2000 kr på den timmen!
Jag hade turen at på Lindex hitta fin vinterjacka och vinterbyxa till lill-grabben och på H&M hittade jag en grön klänning , tights och en svart kappa till mig! Trevligt!
(Den här kappan köpte jag också idag!)

Vi åkte hem. Stora grabben började med läxan. Han blev som han blir i bland ledsen när det  inte går hans väg direkt och han började gråta.
Jag började härja på honom kort i tålamodet.
Vi lyckades sedan kommunicera oss till att läxan blev rätt och klar.
De kom ned till mig och drack kvällste.
Då pratade stora grabben och jag om hur vi skulle göra när han blev ledsen och jag blev frustrerad!
Vi beslutade att vi båda skulle skärpa oss om någon av oss sade "Trokadero" och då börja om för att snabbare hjälpas åt!

Nu medan jag har skrivit har pojkarna duschat och nu ska vi läsa saga och de ska sova.
Jag ska kl 21.00 sitta själv i stillheten i soffan och titta på Mia Törnblom och René Nybergs program på 3:an! Sedan blir det sova efter en riktigt bra vardag!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: maria

SKITSNYGGA KLÄDER!!! VILKEN HÖSTPINGLA!!

2007-10-08 @ 21:18:19
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Mikaela

ahh klockan är 22:04 :( Missade Mia precis :(

2007-10-08 @ 22:08:27
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Pensionären .

Mycket var detta att läsa och ta in.
Det jag allra lättast kan kommentera var den jättefina klänningen Du inhandlat. Verkligen passande just dej.
Sen kan jag bara säga(skriva)att tiden som uppfostrande förälder är över för min del och det är jag inte ledsen för om man säger så.

2007-10-09 @ 07:26:55
Postat av: Jada

Kappan på HM köpte jag förra helgen, vi kommer alltså att vara likasnygga!

2007-10-09 @ 07:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0