Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Maten står i ugenen...

Grannen ska komma hit till kl 18.00 sade jag till honom.
Vi ska äta fläsk-kotletter som man gör, kryddar och tillagar som revbenspjäll i ugnen.   Pappsens recept!
Till det potatisgratängen från i lördags som är mer än helften kvar och grönpepparsås.

Inte värsta bjudmaten men jag tror att grannen inte är så kräsen i nuläget och inte bryr han sig om det är lite damm i hörnen heller!

I går kväll lyckades jag äntligen att se mitt andra avsnitt av Mia Törnblom på TVn, har hittills lyckas missa alla avsnitt utom första annars.

Jag tyckte hon var mycket mer avslappnad och harmonisk i gårdagens avsnitt än första då det kändes som hon var tvungen att leverera för allas stora förväntningar!
Hoppas verkligen kunna se resten av serien!

Hon förespråkade mer hångel och mindre städning och det låter ju som en livsbejakande toppenidé!

Studiedagen idag var riktigt bra som jag skrev tidigare.
Har just kommit till insikt om att jag har en annan studiedag på förmiddagen i morgon och till dess har jag en bok att läsa och en hemtenta att göra....som jag inte har gjort!
Känns som jag har kvällen välplanerad!
Bloggregistret.se"border="0"/


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hoppas att din mat vart lyckad och att både du och grannen vart nöjda. Jag har också tänkt att titta på Törnblom men det blir liksom aldrig av. Vet ärligt inte ens vilken dag det går på :(
Föresten så behöver jag nog lite hjälp med bilden på min blogg iaf :/ Såg när jag satte mig vid Andreas dator att bilden hamnar där nere som du sa. Skulle vara snällt om du kunde hjälpa när du har tid? Varm kram, Mikaela

2007-10-02 @ 18:19:08
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: crue Annika

lycka till med pluggandet vännen kram Annika

2007-10-02 @ 19:54:03
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Lennart

Mer hångel, ja tack! Måste bara hitta nån att hångla med...

2007-10-02 @ 20:16:59
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Vad gott! :) Själv gjorde jag mitt livs första lammstek i kväll med ugnsbakade potatisklyftor och morötter med rosmarin och sås. Sååå gott! Har fått för mig att det är svårt att göra lamm, men denna var färdigkryddad och bara att ställa in i ugnen.
Blev grannen glad för maten? (Dum fråga).

2007-10-02 @ 20:36:27
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Pensionären .

Jag veeet hur god din kvällsmat blir!!! Vi tänker på din granne.
Efter besöket idag hos farbror ögondoktorn ser jag fortfarande ut som en knarkare. Är det inte dom som får stora pupiller? Det borde ge sej snart tycker jag.

2007-10-02 @ 20:45:29
Postat av: Monika

Hoppas det belv en trevlig kväll! Jag vill gärna ha din pappas recept på fläskkotletter.

2007-10-03 @ 08:52:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy till mor!

Pappas mat är alltid godast men min kommer som 2:a ganska ofta...
Hoppas att du fick njuta av ruset också och inte bara biverkningarna med pupillerna eller har Södermanlands lansting dragit in och man får bara atropin i ögonen i stället för vanligt hederligt knark?
Lite gråa saker går ofta att göra något åt... Grå starr, enkelt opererat... grått hår, bara att ta i toning! Det vore ju värre om man fick grön starr och blev grön i gåret....utväxten på håret skulle inte bli så läcker....men man själv skulle ju inte se det så noga heller förstås....tappar man synen på grön starr eller är det bara den farliga tryckökningen??? Ingen aning, tur att de inom sjukvården vet...

2007-10-03 @ 12:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0