Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mitt första betyg i tyska!

Jag har mycket bra att glädjas över idag! Jag får se hur det kommer ut i bloggen via tangenterna men just nu känner jag mig stark och euforisk av flera orsaker.
Det som föll mig först in är det som skedde närmast nyss som ytterligare spädde på mitt leende var att jag just fått mitt första betyg i Tyska språket!
Det var min bloggvän Socrate tillika min egen petimäter som delade ut betyget och när det kommer i från honom kan man vara säker på att det är ett sant och rättvist betyg, här går det inte att muta sig till, han faller inte för smicker och mutor, endast sann kunskap och perfektion!
Mina tyskakunskaper kommer ni förhoppningsvis få se mer av här i bloggen om min favorittyska tjej kollegan Anja bara motionerar dem genom att skriva kommentarer som hon äntligen började göra i mitt förra inlägg!

Jag är mäkta stolt att jag fått betyget "hellre" med motiveringen:

Trots en halvtaskig tyskakunskap kunde petimätern finna ett par HÄRLIGA ord som ALLS ICKE specificeras närmre här. "Keep on spreching Deutsch!" uppmanar Socrate varmt.

Kommentarer
Postat av: Jada

Grattis!
Jag har själv läst tyska i tre år men tror att jag måste ha drabbats av en allvarlig minnesförlust just från dom tre åren...

2007-10-30 @ 17:17:18
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Camilla

Kanske man kan få fråga proffset om det finns något vett i min fras som jag använder i stort sett varje dag och som jag tjatat så mycket att t o m bonusungarna säger lika...
"Aber meiner lieber godt" (Som jag tror betyder "Men käre gode gud")
Har jag fel eller?
Läste tyska i skolan och måste väl ha lärt mig det där någon gång antar jag...?

2007-10-30 @ 19:00:33
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anja

Tack för att du kalla mig "favorittyska tjej kollega"!.. Trots att det är ett litet pinsamt! Men är du verkligen säkert, att di vill ha mer kommentarer i tyska?? Slutlingen vill ja inte, att du skriker igen pa hjälp i hela worldwideweb... :o) Kram, Anja

2007-10-30 @ 20:20:18
Postat av: Borthy zu Anja!

Aber Anja, du bist meinen favorit deutch frau! Sie wise, das ist so! Alle zu sammen her ins meinen blogg ist meine freunde ont es ist keine probleme zu hilfe fragen! Ich wunshe alle kommentaren ins deutsch, nicht so schwer duetch bitte!!
wills du haben meinen "svar" ins deutch? Ja, ich glaube so! Was ist Kram ins deutch? Kram, es freut mich das du bist here!

2007-10-30 @ 21:29:08
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Monika

Umarmung heisst es. Aber heisst es "Ich umarme dich"? Ich habe den ganze sprach vergessen. Vielleicht bin ich alt oder möglicherweise dement? Ich spreche nicht so gut deutch, aber ich verstehe.... :)

2007-10-30 @ 22:03:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Anja

Tack för den store komplimang! Oh, vad är det söt, när du skriver tyska!! Ett ganska brett leende har jag nu i mitt ansikte.. kan man säger det pa det sätt? Hur som helst, jag skulle vilja ha ditt svar pa svenska, eftersom jag maste förbättra mitt nytt sprak!! Och du far min nästa kommentar igen pa tyska... lycka till! Förresten: Kram betyder "Umarmung" pa tyska.. sover gott, Anja

2007-10-30 @ 22:29:13
Postat av: Anja

Wow... Monika pratar bra tyska!!! Ja, det heter "ich umarme dich"! Jätte bra... jag är imponerad!! Och det är inte sa lätt, att imponera mig... :-D

2007-10-30 @ 22:50:21
Postat av: Borthy till Monika och Anja!

Vilket långt ord för en kram! Zu Monika: Ich gloube do bist nor möglich, nicht dement! ;-D
Omarme gute nacht zu Anja ont Monika!

2007-10-30 @ 22:56:11
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Borthy till Anja

Kan du Camilla hilfen mit inen probleme "Aber mein libe Godt!"?

2007-10-30 @ 23:02:51
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Anja

Mmhh... jag hoppas, att jag har översätta hennes kommentar rätt.. sedan betyder "aber mein lieber Gott" (bättre: "ach du lieber Gott") i samband med ordet tjata nagot som "herregud"! Sa är det väl..

2007-10-30 @ 23:20:16
Postat av: Lillepip

Ah,sehr gut,ihr sprechen deutch,ich spreche ein bisschen deutsch.Ich gehe in der Schule jetzt ,ich habe dann für 3.terminen gegangen.Sehr toll zu finden Ihnen wie liebe zu lernen Deutch,hihi..mit freundlichen Grüsse.
Machts gut,pip

kul att hittat hiteftersom du verkar gilla lära dej tyska,det e få förunnat har jag förstått,jag har ingen att prata ,lr skriva tyska till förutom läraren då,går steg 3 på komvux,gör du det med eller på egen hand,förstod inte det riktigt,må gott,pip

2007-10-31 @ 09:46:24
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack Anja! Måste ändra min fras lite då... :)

2007-10-31 @ 16:57:54
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Andreas

Kan också lite tyska. Har läst tyska i 5 år, och jobbat endel i Tyskland. Passade alltid på att prata tyska med taxichauförerna, för då behövde man inte skämmas när det blev fel. Det var ju liksom ingen större risk att man skulle hamna i samma taxi en gång till.

Morgen, morgen, nur nicht heute, sagen alle faulen Leute

2007-10-31 @ 21:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0