Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Strump-tomtens många talanger!

Vaknade tidigt ganska pigg och fri från gårdagens huvudvärk.
Duschade och drack kaffe och for till förmiddagspasset på firman.
Den här veckan har djävulen farit i mig och jag har bytt mina vardagliga långärmade
T-shirtar mot mina nyinköpta klänningar!
Någon gång måste man ju använda dem annars blir de ju bara liggande i skåpet!

Jag har haft dem till jeans och bara känt mig lite finare inför mig själv för jag kan ju inte påstå att det är många som sett mitt klädval 06.30 på morgnarna när jag åkt till jobbet.

På jobbet är det ju arbetsdräkt och skyddsutrustning som gäller och där är vi alla lika inför speglarna.

Det är faktiskt ganska kul det där, det blir alltid extra festligt och speciellt när vi arbetskompisar träffas utanför jobbet och man får se sina kollegor i privata kläder, en helt annan identitet blir det!

Hur som helst hade den lilla strumptomten varit i min bil i natt och mekat med radion!
I dag när jag satte på radion var det lugna favoriter i stället för RIX!
I bland blir jag lite väl översvallande i känslorna om jag börjar dagen med lugna favoriter på hög volym.
I dag sjöng jag och Marie Fredriksson "Tro" så högt vi bara kunde i bilen så att tårarna nästan steg upp i ögonen innan klockan ens var 06.45 på morgonen!

När jag kom till jobbet kände jag att det var en av mina hypomana dagar.
En sådan där dag då jag pratar med alla, till och med är trevlig mot okända i hissen och känner mig stark helt utan anledning.
Tycker lite synd om mina kollegor att jag är så ojämn, att jag inte kunde få en skön normalnivå varje dag i stället! Ändå så gillar jag min hypomana dagar ganska bra och jag vill verkligen sprida glödje om jag kan!

Kommentarer
Postat av: Pensionären .

Du kan fortfarande handla vackra "överdrag" till dej själv. Jag själv får nöja mej med en ny fåtölj med skapligt överdrag på, se mail

2007-10-18 @ 17:23:34
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hi hi... jag har också hypomana drag vissa dagar och vissa är jag en riktig Ior...
Just nu är det Ior som gäller, för jag har åkt på en förkylning och ska försöka hålla mig i säng/soffläge... det blir svårt...
Kram!

2007-10-18 @ 17:56:03
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ulla

Det var väl en bra idé det där med att använda klänningarna annars blir de bara liggande. Jag har börjat använda våra finglas även en vanlig vardag. Varför ska de bara stå i skåpet och inte användas? Visst är det kul att träffa arbetskollegorna off the record. Även om vi inte har arbetskläder i den bemärkelsen som ni, så kan inte jag påstå att jag fixar iordning mig själv speciellt mycket inför en arbetsdag. Det är så kul att läsa dina inlägg. Du verkar vara en klok kvinna

2007-10-18 @ 18:10:24
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Andreas

Älskar den där låten av nån anledning. Det bara är så. Marie är ju rätt bra, kanske också har en viss betydelse.

Fortsätt att sprida glädje. Tänk om hela jorden var full av små glädjespridare.

2007-10-18 @ 21:49:57
Postat av: Andreas

Mina strumptomtar har rört bort lappen med mitt nya telefonnummer. Får ringa till min mobil för att se vad jag har för nummer. Vill du adoptera strumptomtar så står mina så gott som på transferlistan.

2007-10-18 @ 22:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0