Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Svamp utan absorbtionsförmåga!


Real life har tagit mig i besittning så jag inte hinner blogga som jag vill!
Nu är det bråda tider på firman vill jag lova så mitt cyberspace-intresse har fått stryka på foten just nu.
Har jobbat förmiddagspasset även idag och jag är verkligen ingen morgonmänniska så nu känner jag mig som en sådan där svamp som kan hittas på havsbotten som är total ihålig och utan direkt substans, lite lagom mjuk, mosig, len och go men totalt utan strukturerad form.
Skillnaden på mig och en tvättsvamp är väl att den kan absorbera saker och det kan inte jag just nu, all form av information som når mig nu studsar bort från mig och halkar av! Är trött och går på autopilot.
Ska nu åka och hämta killarna. Undrar om barnen märker om de får samma mat idag som igår? I fall jag råkar laga samma...
I kväll ska jag nog vältra mig i soffan och hoppas att det kommer en film, Beck eller något. Trött.

Kommentarer
Postat av: Jada

Autopiloter är inte att förakta, vet inte hur många gånger i mitt liv jag kopplat på den...
Ha en sköön slappkväll i soffan!

2007-10-16 @ 15:37:50
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag tror dom är nöjd om dom bara får mat i magen. Själv orkar jag inte alls laga nått...blir nog pizza idag...

2007-10-16 @ 17:22:49
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Socrate

Så är det ibland. Frugan har oerhört svårt att ta't lugnt i sådana lägen - precis som om hon måste be om ursäkt att hon inte är helt på topp. Jag brukar säga till henne att när man är utkörd eller sjuk så ska man bromsa och ta det lugnt tills orken kommer åter. Säkert en sån där genetisk grej. Hur som helst - ta't lugnt i kväll och ladda batterierna. Barnen brukar fixa samma käk både två och tre gånger på samma vecka - de är oerhört flexibla, det är vi vuxna som är för tröga ibland.

2007-10-16 @ 18:25:21
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Ulla

Hoppas du nu ligger i soffan och bara slappar. Ibland behövs de kvällarna mer än andra. Man hämtar kraft genom att bara få vara, ensam och/eller med familjen. Själv har jag elektrikerMattias i köket. Stackarn fick mer jobb än han räknat med, men bra blir det. Ps. Jag bytte bloggsida för att få upp min profilbild. För tillfället enklaste vägen Ds.

2007-10-16 @ 19:11:59
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Cyberspunken

Att kunna koppla på en autopilot är en bra egenskap inte att förakta... att kunna koppla ner hjärnan och gå på ren rutin är ett sätt att skydda sig själv från den farliga stressen... kan vara bra att stanna upp och plocka av sig lite krav och måsten, tänka att ingen katastrof sker för att man låter vissa saker vänta... =) ta det lugnt bättre dagar kommer!

2007-10-16 @ 19:23:19
URL: http://cyberspunken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0