Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Förvirrat trött!

image709
Jag har sagt det förut.
Jag tror att jag kör bättre bil efter ett par glas vin än jag gör när jag kör hem på morgonkvisten efter nattjobb.
Jag har banne mig ingen aning om hur jag kommer hem och jag har backouter under färd!

Var inte oroliga för att jag ska ge mig ut och köra på fyllan, det skulle jag aldrig göra...igen.... (nä, det är bara min morgonsjuka trötthumor som spökar nu...)

...Men alla som glatt och piggt åker till jobbet på morgonen borde verkligen vara oroliga för vissa ni möter!
Om ni ser en bil med en kvinna eller man i, bilrutorna är nedvevade trots morgonfrost och personen sjunger så det står härliga till (läs desperat) då är det med stor sannorlikhet en nattjobbare på väg hem.
Dra öronen åt er, det är deffinitivt värre att möta en sådan än en rattonykter tror jag i vissa fall!

Men vad fasen är det jag sitter här och skriver? Att det är ok att åka med alkohol i kroppen?
Glöm det! Jag är en stark motståndare till det, det är fullkommligt vidrigt och oacceptabelt! Jag svamlar!

Nu sitter jag här vinglig  med hela huvudet fullt med bomull och därmed kortslutning i banorna innanför pannbenet. Är för trött för att gå och lägga mig.

Lite frukost så man inte får sömnproblem av tom mage. Nu undrar ni hur man kan få sömnproblem i det här tillståndet men det går det också...det vet alla nattjobbare. Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Kjellinskan

Jag förstår PRECIS vad du menar... det är superjobbigt att köra då man är trött, när jag är tvungen att köra bil på natten är jag nog också farligare framför ratten än om jag druckit ett glas vin en vanlig dag.
Kramar!

2007-09-20 @ 08:27:23
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Pensionären.

Det är en evig tur att det finns sådana som Du som nattjobbar MEN är det så bra för själva människokroppen?

2007-09-20 @ 08:42:38
Postat av: Jada

Tur att vi inte bor åt samma håll...Sov så gott nu så du klarnar till i knoppen när du vaknar.

2007-09-20 @ 09:18:51
Postat av: Lennart

Oj, köra bil trött eller med alkohol i kroppen... nu gav du mig ett uppslag till ett blogginlägg. Upplevt av undertecknad. Det måste jag skriva ner en dag.

2007-09-20 @ 20:39:37
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Andreas

Allvarligt talat så borde väl det vara värre om man både var trött och full samtidigt. Fast då kanske man somnar innan man hinner ut på vägen. Tänkte inte på det.

2007-09-20 @ 22:37:29
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Borthy till Kjellinskan!

Bra, du kan läsa mina funderingar, det var precis det jag menade!

2007-09-20 @ 23:12:40
Postat av: Borthy till Pensionären

Jag vet inte hur bra det är... på något sätt är det himla harmoniskt och mysigt att jobba natt. Det är betydligt jäktigare som oftast på dagen....men naturligtvis sliter det på kropp och psyke tror jag, det är ju emot naturen!

2007-09-20 @ 23:14:31
Postat av: Borthy till jada

Du är den enda som på riktigt vet hur jag ser ut när jag går hem efter en jobb natt! ....man är ju betydligt snyggare efter en Ålandskryssning än efter nattjobb!

2007-09-20 @ 23:16:01
Postat av: Borthy till Lennart!

Skall bli roligt att läsa vad det kan bli av det inlägget! Har varit och läst om din busstur idag, inte kul!

2007-09-20 @ 23:17:12
Postat av: Borthy till Andreas a5

Trött och full är nog verkligen att föredra för då hinner man nog sannorligt inte ens ut på vägen och på vägen ska man inte vara i något av de här 2 tillstånden! :-D

2007-09-20 @ 23:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0