Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Joorå, kräftorna och snapsen gick åt....

Det blev en trevlig kräftskiva i går, gammal som ung var med, till och med ett helt knippe äldre tonnåringar (20-års åldern) tyckte det var trevligt att vara med!
image644
Tror att vi när alla var där samtidigt var närmare 40 pers! Det är ganska bra eftersom det inte bor så många på vår gata ens, festligheten sprider sig som ringar på vattnet!
image646 (kattmatsburkar...)
Alla kattmatburkar (som jag berättat om tidigare i bloggen) som jag samlat, diskat och sparat under våren och som maken borrat olika mönster i och stoppat ett papper i ställdes ut som ljuslycktor på hela långbordet (jo, pappret utanpå burkarna var borttaget så det stod inte Pussi och Whiskas på dem som aptitretare) och runt hela "festivalområdet". Det blev riktigt mysigt när mörkret föll.

Det blev en hel del vattenpipa som vanligt också, vi har ju Persiska grannar som tagit med sin festtradition vilket är häftigt och trevligt! Här är det Majjanw, syrran som röker!
image649
Jo, det blev ju en hel del gitarr och sång också, det kan jag inte neka till, det hör liksom till!
Det possitiva med att jag sjunger och spelar hela tiden är att jag sällan hinner svälja några starka drycker och således inte har något problem med baksmälla nästa dag! Yes!
image650
Maken verkar inte heller så svårt besvärad för han är redan sen en timme ute och bygger på huset - strongt!
Han blev väldigt bjuden på sängfösarvodka av vår Kroatiska granne på hörnet direkt innan läggning, ingen höjdare men det var bara för honom att bita av och bita ihop!
Nu frukost! God morgon!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Andreas

Allt gult är väl inte galla? Kräftsmöret är ju gult och jättegott.. men kommer man för långt in så smakar det ju galla.

2007-09-02 @ 23:19:22
URL: http://duccan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0