Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kaffe med blogg efter sen lunch!

    227650-724    227650-725
Har inlett operation fönstertvätt under fm men sedan blev det så att jag blev tvungen att åka vägen över centrumet för att  handla lite mer fönsterputs.

Då "råkade" jag se att det var 6-pack Ljung för 69 kronor så då blev det så att jag köpte 2 förpackningar....och då blev förljden av det att jag måste åka till torget i grannbyn för att köpa lite mer utomhus-vinter-blommor till våra 2 stora kittlar som står framför huset.

Ja, följden av det blev att jag behövde en del ny blomjord att späda på med också och så kom jag på att jag behövde 2 nya blommor till köksfönstret och att jag hade skott som jag präktit nog tagit av andra blommor som stått för att rota sig i vatten någon månad som också behövde plantreras.
227650-722    227650-723
Jag hamnade i det fantastiskt vackra växthuset här på orten också av någon outgrundlig anledning!
En oplanerad planteringsförmiddag blev det när jag bara skulle köpa fönstrerputs!

Nu är barnen och deras kamrater utfodrade med prinskorv, stekt potatis och äggröra. Blommorna är planterade och jag får mitt eftermiddagskaffe vid bloggen.
Maken sliter på med fasaden och all målning, blir så fint!
Nu väntar fönsterputsen på mig!
Det är jäkligt härligt höstväder idag, eller hur! Vad hittar du på?

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad fint det blev! Hos mig står sommarplanten fortfarande kvar...Får göra ett ryck med det till veckan.

2007-09-22 @ 15:12:47
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: majjanw

Å vad fina blommor! Ljung är fint.
Tvättar.
Kram.

2007-09-22 @ 15:34:50
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Vad fint! Vilken pysslardag du har!!! Jag borde också plantera mina blommor som jag köpte för en vecka sedan i Falun... ska göra det efter maten innan de vissnar. Vad fint det blir med lite nya blommor!
Här är det bara fint, har mest suttit på rumpan och läst i dag i solskenet - äckligt slött, men härligt!
Kram!

2007-09-22 @ 15:38:04
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Lennart

Varje gång jag tittar ut genom mina fönster ser jag den grådaskiga hinnan som ligger där. Men jag tänker inte tvätta de, det lockar mig inte alls. Själv tassar jag runt i min nyinköpta morgonrock från Euro Disney, smuttar te med honung i och försöker bli fri fån min förkylning.

2007-09-22 @ 18:16:09
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Mailboxen! Är det helt ute att läsa där?

2007-09-22 @ 20:44:58
Postat av: A

Jättefint det var med ljungen och det andra? i kittlarna.Jasså, ni fick också vackert väder idag...Det har vi haft här med. Jag har jobbat idag. Ha det så bra, kram

2007-09-22 @ 22:32:14
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Mikaela

Ååå fint du har hemma hos dig! Önskar att jag också var sådär pysslig med blommor. Mina bara dör..

2007-09-22 @ 23:29:53
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: cyberspunken

Åhh haha det låter ungefär som en dag hos mig... om jag bestämt mig för att göra något... så kan det sluta hur som helst och det jag bestämt vart något annat =) men jag tror att du har väldigt fina blommor hemma nu?! hihi...

2007-09-23 @ 01:04:06
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Borthy till Ejmis!

Tack!
Jo, men det är väl så att jag har några skilett från sommaren som står i mina rabatter också! Det kanske man skulle ta och slita bort idag...får se vad man hinner!

2007-09-23 @ 10:22:18
Postat av: Borthy till Majjanw!

Lite ljung skulle och lite fake-sallad skulle väl passa på din ballkong som höstprynad?
Läste att du skrev hos någon att ljungen doftar så gott.
Doftar den? Jag har då inte känt någon lukt alls på det jag köpte? Däremot sade killen som sålde salladen att den ska man ta bort innan värmen kommer på våren för annars doftar det inte nådigt!

2007-09-23 @ 10:25:57
Postat av: Borthy till Kjellinskan!

Det låter så skönt att sitta och läsa hela dagen som du gjort! Känns bara som det är så mycket som måste göras här hela tiden....
Vad köpte du för blommor i Falun? Vilken bok läste du? Jag har nog aningen svårt att få ro, måste börja öva mig. Det får bli nästa års nyårslöfte tror jag!

2007-09-23 @ 10:28:43
Postat av: Borthy till Lennart!

Nu blir jag förvånad??? Hade fått för mig att du var den ordningsammaste i hela bloggvärlden ;-D
Tvätta fönstren nu och få in lite klar och vacker höst i ditt hem!

2007-09-23 @ 10:30:36
Postat av: Borthy till Mor Pensionären!

Men det vet du väl att jag läser! Jag har svarat också! Kram

2007-09-23 @ 10:31:31
Postat av: Borthy till A!

Jag är inte så bra på att artbestämma den där salladen så jag säger som du! Hur som helst skulle den där salladen frysa till vintern och se lika dan ut hela vintern och det passar mig bra när blommor gör det! Tänker på dig mycket och hoppas du har det bra! Vi hörs. kram

2007-09-23 @ 10:33:33
Postat av: Borthy till Mikaela!

Jag har hört att de ska ha vatten...men mina dör också så det blir till att köpa nya ibland! Jag har doch en jäkla tumme med orkidéer som tur är, de trivs hos mig! Har du fått till kortet än?

2007-09-23 @ 10:35:18
Postat av: Borthy till Spunken!

Glad att ha dig tillbaka! Ja, lite disträ är man nog....

2007-09-23 @ 10:36:37
Postat av: Junitjej

Vackert planterat!

2007-09-23 @ 20:40:12
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mikaela

Ja jag har fått till det så att jag har kommit på hur man ska få in det men det blir lite för stort. Men jag vet en lösning. Har bara inte riktigt haft tid och ork att ta itu med det ännu. Tack för hjälpen! Och du...ska testa att vattna blommorna ;)

2007-09-23 @ 21:54:09
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Borthy till Junitjej

Man tackar för komplimangen om planteringen!

2007-09-24 @ 07:01:44
Postat av: Borthy till Mikaela!

Vad roligt! Om du breddar "siden" och hela "bodyn" så de passar i hop så får fotot plats men det krävs lite klura när man som vi är nybörjare! Jag kan skicka mina mått vid tillfälle om du vill kolla! Kram

2007-09-24 @ 07:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0