Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lugnet lägger sig!

Tro det eller ej men jag somnade på söta örat då i morse vid 10-tiden och sov till klockan ringde 13.00! Jag är mycket nöjd med den mannövern då tvång-sovning inte är min starka sida!
image706

Kände mig pigg och stark till sinnet och började laga GI-käk för hela dygnets måltider. Körde 3 kycklingfiléer i stekpannan och sedan i ugnen samtidigt som jag körde lite svampar och grönsaker i ugnen att ha till.
( Jo, jag vet att det var champignoner för de är köpta på Konsum!)

Åt den ena kycklingfilén med lite grönsaker och tog sedan en dusch innan det vart dax att åka till jobbet.

Kände mig pigg och alert hela eftermiddagen och gjorde lite överflödigt pysseljobb utöver det som ska göras bara för att det var lite kul!

Åt min andra portion kycklingfilé med grönsaker vid 17.30 och ringde då i den vevan hem vilket kanske inte var allt för lyckat.
Maken hade inte kommit hem och pojkarna var osams så den ena hade låst ut den andra på tomten efter dispyter...

Då står man bra maktlös där på jobbet!
Pojkarna är ledsna och arga och måste klara att lösa det själva.

Jag tror detta inträffade för de var trötta från gårdagen och kanske hungriga då middagen inte serverats än.
Det är sällan de blir arga på varandra faktiskt.

Nu är det kväller och jag hoppas de ligger i sina sängar efter att med maken varit på Scouterna.
Jag blir ju kvar på övertid på jobbet hela natten och jag tackar Kraka för det extraklirret i min kassa, det var nämligen hon som skulle ha jobbat denna natt men nu ligger sjuk hemma! Krya på dig Monika!
Lugnet har lagt sig på firman men man vet aldrig hur länge!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Monika

Tack! Jag försöker krya på mig. Men nu har jag fullständigt tappat rösten och får inte fram ett ljud. Kan inte ens tjata (ja, du vet väl att Monika betyder "den som är ensam och tjatig"). Jag orkade inte ens ta en promenad som jag tänkt utan roar mig med Läckbergs Olycksfågeln. Försöker bestämma om jag ska ta en kopp kaffe till eller lägga mig.
Ha en bra natt!

2007-09-19 @ 21:40:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy till Monika!

Klart du ska lägga dig med din bok och läsa och sedan sova! Hade faktiskt ingen aning om att ditt namn betydde den ensamma och tjatiga :-D!
Tur man har rösten via fingrarna och tangentbordet, jag hörde inte du var hes här i din kommentar! Kram och sov gott sen!

2007-09-19 @ 21:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0