Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rik upplevelse och lovord (?) till Anna Skipper

227650-749
Egentligen ville jag att rubriken på det här inlägget skulle vara "Herren tar men Han ger också!" men jag tänkte att det kan låta lite högtravande och skrämma iväg någon nytillkommen.

I går kväll fick jag mig en riktig upplevelse (ja, det låter det men den var rent kulturell!).
Hamnade ånyo i TV-soffan när familjen somnat och först såg jag Anna Skipper i en timme som inte direkt gav någon kulturell upplevelse snarare kullinarisk.

Igår  tuktade hon en en tjej att ta sig i kragen att leva som hon lär, efter Yogikulturen.
Nu undrar jag ändå: Lever Anna Skipper som hon lär? Jag tycker hon börjar få sämre hy och själv vara fylligare än sina adepter?

När jag tänker på att hon och jag är i det närmaste lika gamla (hon föddes den 14 januari 1968!) så känner jag mig väldigt ungdomlig och välbevarad så jag tänker fortsätta titta på hennes program och få feelgoodkänsla!
Det var inte det här det skulle handla om. Efter "Du är vad du äter" slog jag om till TV1000 Nordic.
Där visades "Den bästa av mödrar".
227650-748
Det var en stor upplevelse att se den filmen. jag grät för innhållet nästan rakt i igenom. Det skar i hjärtat.
Sådan otrolig smärta för de inblandade och vilka otroliga rollprestationer.

Maria Lundqist som man normalt kan skratta åt som "Sally" var i mitt tyckre helt enastående i sin förmedling av smärta, kärlek och allt hon hade förmåga att utstråla. Jag är hänförd!

Jag vill varmt rekomendera den här filmen. Har inte tidigare funderat så mycket på alla dessa finska krigsbarn som kom till Sverge och vilka historier som fanns runt dem.

Tänk att behöva lämna ifrån sig sitt älskade barn!

Jo, jag förstår ju att det här hemska händer runt om  i världen dagligen men när man tänker så stort är det svårt att ta till sig och greppa.
När man får ett människoöde presenterat för sig blir det ju så mycket mer påtagligt.

Efter filmen var jag fullkomligt rödgråten, utpumpad och var på god väg att springa upp och väcka barnen för att säga hur mycket jag älskar dem!

Någon mer som sett filmen? Har ni samma upplevelse som jag? Jag vet inte vad den filmen fått för kritik av andra, jag hänger inte så bra med i filmvärlden men jag är helt hänförd!

Kommentarer
Postat av: Pensionären.

Kopplade om för sent igår kväll ang. filmen och jag blev riktigt sur att jag missade den men ska kolla upp om den kommer att visas igen,annars hyr jag väl den.
Sen håller jag INTE med om att Anna S är "fylligare än sina adepter" DET var väl ändå att ta i!

2007-09-28 @ 09:10:45
Postat av: Borthy till pensionären!

Okay, det finns grader i helvetet :-D
Ja, lite att ta i men hon är ju ganska fyllig kvinna!
Hyr filmen om den inte kommer igen snart, jag lovar den var riktigt bra.

2007-09-28 @ 09:15:12
Postat av: Kjellinskan

Oj, jag har inte sett den - det låter som om man missat något. Ska lägga det på minnet om man behöver gråta av sig lite en kväll.
Hjälp, är Anna 68:a? Jag trodde faktiskt att hon var runt 45 år... eller något mer.
Hoppas höstpromenaden var härlig!
Själv hoppar jag över promenad i dag, Esprit och Gina öppnar ny resp större lokaler i Valbo Köpcentrum galleria i dag och jag ska dit och kika lite... =)
Kram och ha en skön ledig dag, själv börjar jag på em.

2007-09-28 @ 09:21:50
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Janne

Jag såg oxå "Du är vad du äter igår". Tänkte exakt samma som du: Hon har ju nästan samma kroppsform som sin adept. Kan det vara "skomakarns barn" som är framme. Det jag vänder mig emot i det programmet är bl a att hon gör det så jävla krångligt att gå ner i vikt för dom som behöver det. Jag håller med S. Rössner: "ät mindre och rör på dig mer så går du ner i vikt" !!! Enkelt eller hur ?

2007-09-28 @ 09:27:20
Postat av: anncka till Borthy

Jag har inte sett filmen, men låter som en kanonbra film som verkligen berör en. Jag skall kolla om jag kan hyra den, så skall jag titta på den.

2007-09-28 @ 09:53:47
URL: http://anncka.blogg.se
Postat av: Borthy til Kjellinskan!

Visst blir man lite snopen att hon är 68:a! Hon snörper på munnen och beter sig som en äldre kvinna tycker jag men hon är ju väldigt duktig och kunnig inom näringslära så det är ju inte så att jag inte uppskattar hennes program jag tycker att hon är jätteduktig också!
Hoppas du får trevlig shopping! jag kör också kvällspass men just nu bloggstädar jag!

2007-09-28 @ 11:00:05
Postat av: Borthy till Powerlifter-Janne

Jag tackar för medhållet :-D, någon som funderat lite som jag...
Var du hemma och kollade tv igår? Trodde du var med ut för att dricka öl?

2007-09-28 @ 11:02:28
Postat av: Borthy till Anncka!

Ladda upp med en ordentlig PMS-känslighet, en stor laddning näsdukar och så på med rullen, du bör nog vara ensam när du ser den! Riktigt riktigt bra.

2007-09-28 @ 11:06:28
Postat av: Sofie

det där med Anna skipper, jag undrar starkt desamma, om hon lever som hon lär ut?..hon har juh inte alls någon speciellt bra hud bland annat.. varför visar dom inte en synvinkel ur hennes liv kan man juh undra.. men men.. hon kan juh sin sak iaf..
ha de bra! :)

2007-09-28 @ 14:05:45
URL: http://sofie10.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Får man svära? Ang. det här med hur tjejer ska se ut och det här med Anna Skipper: Tjejer ska väl för faan inte se ut som vandrande pinnar heller! Är det DET ni har som ideal? Helt sjukt tycker både "kära far" och jag. Tjejerna, nu för tiden, tror att dom är snygga då dom nästan inte ens kastar skugga!Å tänk om dom tar på sej en randig pyamas! Dom får ju bara rum med EN rand på den! Skönt att få spy ur sej detta.

2007-09-28 @ 19:50:20
Postat av: majjanw

jag har sett Skipper på IKEA. Hon såg INTE så fräch ut kan jag säga... Man sminkar bra för tv.
Fast..Eee.. jag ser nog inte heller så fräsch ut när jag åker till IKEA på min lediga dag.
Jag vill hem nu!

2007-09-28 @ 19:56:42
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Mia

Måste se den filmen! Tack för tipset...
Anna Skipper?? Nä, har bara sett nåt enstaka program men jag vet inte varför jag inte kan med henne, sorry...

2007-09-29 @ 11:17:08
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0