Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Borttappat och saknat.

Blev en hängig dag till men det blev ändå lite gjort!

Det blev ett abrubt uppvaknande i morse när vi inte hittade stora grabbens buss/tåg-kort när han skulle iväg!
Vi letade överallt och till slut åkte vi till lägenheten för att titta i en jacka där men nej, plånboken fanns inte någonstan!
Jag gav honom en "åkremsa" som han kunde använda under dagen.

Ca 20 minuter senare ringer han gråtande från T-centralen att han tappat även remsan!  Då gav jag upp! Ska det trilskas så ska det!
Vi bestämde att J skulle åka in till stan och hämta honom efter skolan slut!
När han kom hem hade han hittat åk-remsan och plånboken hittade vi i smutstvätten!

Hur som helst, stora grabben mådde bättre idag och kom ju iväg till skolan. Yngsta grabben är fortfarande rejält förkyld men han verkar piggare så i morgon får han gå till skolan om det håller i sig.
Jag har varit halvseg men fungerat på Ipren. 
image1098image1099image1100
Det jag fick gjort idag var inget drastiskt. Jag beställde soffan jag tittat ut som kommer att levereras hem till lägenheten i morgon. (Blev inte så lätt att hitta bilder på Karlstadsofforna men det blev en soffa med schäslong och en fåtölj, allt klätt i den gråsvarta färgen även om bilden visar lite annat och ett vitt bord.)

Jag köpte också den svartvita ko-mattan men i övrigt har vi bara vilat ut förkylningarna.
image1101

I eftermiddag skulle ju golvsliparen komma.
Strax innan 16.00 när han skulle komma ringde han och frågade om han kunde komma i morgon i stället för nu var han så sen!
Då härsknade jag till!
Nej, du kan inte komma i morgon för då får jag soffan levererad och nu har jag meddelat alla grannarna att du skall komma nu och föra oväsen! 
Jag hoppas verkligen att han har varit där i eftermiddag och nu håller på med lacken...

Det sorgliga idag är att vi inte kan hitta syrrans innekatt efter att målaren varit där idag, hon måste ha sprungit ut. 

Uppdatering kl 21.30!
Katten Selma är hittad och i sin mattes trygga famn igen!


 

Kommentarer
Postat av: Monika

Skönt att katten är tillbaka! Var det Selma jag träffade? Eller var det Fräsia? Jag blir ju aldrig klok på vad någon heter - oavsett om det är djur eller människor.

2008-04-16 @ 22:45:34
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Maria

Det är inte roligt att vara hängig hoppas att ni kryar på er.Jag tycker att ni får så fint i lägenheten, och jag går in på din sida med spänning för att se allt nytt och fint.Kram Maria

2008-04-17 @ 07:41:57
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: amonym

Man kan konstatera att det mesta, som inte är stulet, kommer tillbaka=) Skönt! Om inte golvsliparen sköter sig så kan jag skicka upp min man. Han slipade vårt köksgolv (jag var asskraj.....) och det blev skitsnyggt!!!! Dessutom är han bra på att laga mat=)
kram kram

2008-04-17 @ 08:45:31
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: sweetmama

vilken dag du verkar ha haft. Men möblerna är fina ;o)
Jag har också sneglat på den soffan då jag behöver en ny. Våran gamla hörnsoffa från 90-talet börjar bli totalt utsliten.
Du undrde över tisdagstemat.
På min sida under alla bildlänkar till bloggar jag läser hittar du knappen tisdagstema. Där finns information om vilket tema som gäller varje vecka och man kan även se andras bidrag.
Ordlös onsdag har jag inte hört något om . Men som sagt verkar inte vara något för mig heller.
Kram

2008-04-17 @ 08:49:32
URL: http://www.sweetmama.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag anar en viss stil i din lägenhet! Har du kollat in affären Chilli ? Där finns mucho fina saker!

2008-04-17 @ 10:52:11
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: britten

så skönt att katten är upphittad...
jag har också ett koskinn uppe på gården och jag tycker jättemycket om det...snygg soffa !

2008-04-17 @ 11:03:19
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0