Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det ljusnar i mitt sinne.

Tro det eller ej men allt känns mycket bättre idag!

I och med att jag blev färdig med städningen i natt åkte axlarna ned och jag vaknade av fågelsång innan klockan imorse!

Dock blev jag tokarg när jag tänkte på målaren och tapeterna så fort jag vaknade men det har under dagen också löst sig.

Pappa har pratat med målaren och målaren visade pappa att tapeten skall tapetseras utan mönsterpassning och nu när jag i eftermiddag sett den i dagsljus är jag benägen att hålla med om att det ser helt okay ut, till och med levande och snyggt att den är lite oregelbunden.

Målaren hade också självmant anmält till sin chef att han måste tapetsera om mitt sovrum igen då resultatet blivit förskräckligt, han erkänner sitt misstag så jag behöver inte hetsa upp mig för det heller! Skönt, no hard feelings!

Kursdagen idag funkade bra och jag kände mig helt ok.
Efter jobbet ilade jag i väg till syrran och hjälpte henne flytta till hennes nya lägenhet som ligger bara ett stenkast i från min!

Mor och far var där också och vi fixade lite under eftermiddagen.
Sedan åkte jag, A och J till min lägenhet en sväng och tog en kopp kaffe på ballkongen i vårsolen. Jag hade köpt vaniljmunkar och en ny Amelia och lade för första gången på så länge upp benen på en stol och slappade en kvart.
Dax att vänja sig av så sakterliga med hetslivet, nu går jag mot ett nytt liv även om det kommer gå lite försiktigt långsamt i början.

På måndag klockan 19.00, efter sista husvisningen när allt är över skall jag rent cermoniellt ingå mitt städfria livsbejakande liv, jag vet inte riktigt hur det skall gå till men jag skall aktivt bejaka vila, motion, livsnjuteri, vänner, glädje....och jag skall slänga in vinterkappan längst in i garderoben och ta på mig skinnjackan! Då börjar våren för mig!

I kväll skall jag och J traska ned till syrrans nya lägenhet och tillsammans med hennne beställa pizza och dricka vin och glädjas med henne.
J kommer ju att bo ett ännu kortare stenkast från henne vilket ju är kanon för barnen som då har mamma, pappa och moster med bara 100 meter imellan lägenheterna!

Kommentarer
Postat av: Mor

Schkaaal!!! Och lycka till med allt! Vi är "lämna" i våra gamla kroppar men LYCKLIGA att allt gått bra idag med flyttning med eller utan hiss.Andra gången
vi hjälper till med flyttning och hiss som är trasig.
Sååå trevliga och solljusa lägenheter ni skaffat er.
Nu vill vi se J:s lägenhet. Sååå spännande.

PS!
Målaren har INTE gjort nåt misstag säger far.
Nästa PS!
Mor och far fixade INTE LITE, vi fixade hela flytten från att hyra flyttvagn och vara på plats kl 9, bära möbler utan hiss till att åka hem igen vid fyra e.m.
VI FLYTT INT MER!!!! Alla bör veta att vi är 65 resp. 64 år och INTE nyfödda!
MEN VI ÄR GLADA ATT ÄNNU KUNNA HJÄLPA VÄRA DÖTTRAR NÄR DOM BEHÖVER HJÄLP.
"Morbror Gösta" hade gärna velat vara med och hjälpa till men kunde inte erbjuda sej då han är helt slut i ryggen.

2008-04-04 @ 20:07:39
Postat av: Camilla

I dag förmedlar du en mycket ljusare känsla! :) Skönt att höra. Just nu sitter ni nog och käkar pizza och dricker lite vin hos din syster. Det händer verkligen grejor hos er båda just nu.
Och du - 3 dagar kvar... sedan jäklar!
K R A M och trevlig helg!
I morgon börjar projekt golv hos oss, äntligen ska vårt sovrum bli färdigt - det har liksom fastnat i en fas nu som gjort att man blivit smått hemmablind. Bara golv och lister kvar, men det kommer att bli bra mycket snyggare sedan.
Härligt att målaren och du kommit sams igen också! Han var inte sån idiot ändå tydligen. :)

2008-04-04 @ 22:29:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0