Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Första natten själv i lägenheten!

Först av allt vill jag fråga om jag kan få lite tips och så angående fortsatt inredning här i mitt sovrum.

Vilka sänglampor kan t ex passa? Gardiner?
Var lite inne på vita hissgardiner här. Alla tips tages tacksamt emot. Jag ska väl säga att jag har ett kritvitt överkast och att alla trädetaljer som syns är ek.
(Stegen som står där nu och ormboet med sladdar är bara tillfälliga lösningar :-D)
...det som ligger på sängen är inte heller någon mystisk inredningsdetalj utan mina jeans!
227650-1090

Jag kan knappt tro det men i morse vaknade jag före 08.00 av ett sms (det var vibration på telefonen märkte jag) och det efterföljdes av ett telefonsamtal med bästis Darr från Annanstad.

Vi pratade väl i någon halvtimme om livet i allmänhet som vanligt och när vi lagt på var jag lite fundersam vad jag skulle hitta på nu?
Hade ju önskat mig sovmorgon!

Inga problem visade det sig, jag somnade om i min nya oemotståndligt ljuvligt vänliga säng och sov till klockan ringde 11.00!
Helt otroligt, jag vet inte när jag hade sådan ro i kroppen att jag kunde sova så länge senast!

Jag hoppade upp med stor glädje och tillförsikt över att jag sovit så fantastiskt första natten själv i lägenheten! Rädslor för dess motsats har ju varit vad tankarna rört sig om tidigare....

227650-1091 227650-1092
I går kväll efter jobbet tog jag bort de mässingsfärgade och monterade de silverfärgade handtagen på lägenhetsdörrarna och efter förmiddagens frukost gjorde jag en ordentlig uppröjjning i lägenheten, de hade ansamlats en hel del kartonger och skräp efter uppackning av  nya spisen, sängen, diskmaskinen, tv-apparaterna ja alltihop! Nu är det städat och golven avtorkade. Nästa vecka börjar jag på ny kula med montering av möbler.

Nu är det kvällspass på firman igen.
Man kanske tycker att denna helg har varit väldigt händelsefattig efter vad man kan utläsa i min blogg men jag har ju faktiskt jobbat långhelg, 3 pass och då brukar man inte hinna med så mycket nöjjen.

Nästa vecka väntar jag på golvsliparen och sedan skall jag köpa soffa!

Kommentarer
Postat av: maria

Vill oxå köpa soffa nästa vecka!! men vi får se när tapeterna blir gjorda. J, måste komma över å borra lite i veckan- kan du fråga?!
Ska vi köpa duscslang i veckan? Jag är ledig fram till fre.
Ha det!

2008-04-13 @ 19:48:44
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Junitjej

Borthy, jag sätter in alla mina layouter i plasfickor och sedan in i ett album. Då kan man bläddra precis som i ett fotoalbum.

2008-04-13 @ 20:22:38
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mor

Hm? Man behöver väl inte behöva omge sej med några inredningsexakta detaljer!! Man kan väl helt enkelt ta något man tycker om själv? Och Du min kära dotter har så bra ideér själv att Du kommer att klara detta helt på egen hand.Som liten använde Du ett uttryck, när Du skulle göra nåt själv, som löd: "JAG SKÖTER"! Det kommer Du att göra nu oxo.

2008-04-14 @ 09:10:36
Postat av: Ulla

Igår när jag var inne på din blogg, så var det bara massor av text. Jag trodde du ändrat designen, men idag är den som vanligt. Skulle tro att det va blogg.se som krånglade. Jag är för hissgardiner som för tillfället är mina sorts favoritgardiner.

2008-04-14 @ 10:25:32
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: sweetmama

Till ditt ljusa rum skulle jag ha ljusa tunna luftiga vita gardiner nu till våren. Vill du sen mörklägga på natten kan du ju till exempel ha en rullgardin eller persienn under kanske i bambu eller trä som matchar din säng. Element och sladdar kan du ju sätta ett skydd över om du inte vill att det ska synas.
Men du verkar så duktig på inredning så det där fixar du lätt!
Kram

2008-04-14 @ 13:30:58
URL: http://www.sweetmama.blogg.se
Postat av: Anonym

Hallå, ang å-resan är det bara att betala in på giro nr eller...

2008-04-14 @ 13:37:06
Postat av: Camilla

Ja, jag skulle också rösta på hissgardiner á la Camilla eller syster din. :) Sedan det där med tavlor på fondvägg är inte lätt. Jag har ingenting på min fondvägg, förutom små diskreta sänglampor. Det är svårt att få något att matcha snyggt. Du skulle kunna lägga till någon färg som sticker ut på detaljer som kuddar, andra grejor.
Du har ju det roligaste kvar nu, att piffa och dona.
K R A M! ♥

2008-04-14 @ 13:45:45
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Cattis

måste börja med att fråga...är det någon annan som får virusvarning på den här sidan?? Hissgardiner röstar jag på..C yaa..

2008-04-14 @ 18:07:29
URL: http://yeahdelila.blogg.se
Postat av: Borthy till Cattis!

Hejsan! Tack för din kommentar hos mig! Vad trevligt med nytt besök!
I bland kommer det upp en ruta när jag öppnar min blogg där det står något obegripligt på någon annan dator men aldrig hemifrån. Jag frågade syrran om hon får upp virusvarning hos mig men det får hon inte? Jag vet faktiskt inte vad det kan vara? Vad står det?
Spännande det lät med en pappa som vill vara statist! Var skall filmen spelas in? Ha det så hörs vi igen. MVH Borthy

2008-04-14 @ 19:40:41
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Lennart

Härligt ljust där inne tycker jag. De ljusa tapeterna hjälper nog till för fönstret ser litet ut.

2008-04-14 @ 19:41:22
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Jeanette

Anar jag beige/sandfärgat i din sovrumstapet? då skulle jag tipsa om en hissgardin i naturfärgat linne. Tyget finns på Ikea - billigt! jag har det både till hissgardin i sovrummet och håller på att klä om en fåtölj i samma tyg till vardagsrummet. Lite grovt tyg är det - jätte snyggt till din romantiska tapet.
Kram J

2008-04-15 @ 09:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0