Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Gammel-saaben???

227650-1117
Se en sådan skönhet! Nu står hon på min parkering och agerar bara min! Så vacker och så STOR och så välfungerande!
Pappa kom och hämtade den skinande rena lilla Golfen och i utbyte fick jag det som mor och far numer benämner som "Gammel-Saaben"!
Jag kan inte tycka hon ser gammal ut alls, född -00, hon glänser och känns säker och lyxig för mig!
Jag är så tacksam och glad!
Den här bilen har en koppling som tar också vilket är lite ovant för mig....
227650-1119
I går hade jag ju förlagt mig själv med bloggmunkavle och bloggtillträdesförbud och jag tycker jag skötte mig fint.

Jag kämpade på under förmiddagen med att städa hela huset, byta lakan och tvätta, sådant jag faktiskt struntat ganska bra i sedan husvisningen. (Nu städade jag inför att nya ägarna skulle komma med sin besiktingsman).
Alltså, jag har ju utfört lite normal vardagsstädning men med en avslappnad framtoning ?!

Vid 13-tiden kom pappa med bilen och klockan 14.00 fick jag en tid för klippning vilket inte var en dag för tidigt. Skönt att ha fått det gjort!

Jag måste nu börja kämpa mig tillbaka till en hälso- och "skönhets"- noll-niva! 
Lever ju verkligen farligt ute i marginalen för vad som är acceptabelt nu  efter lång och trogen vanvård av mitt inre och yttre!

Som sagt, nu börjar den sega kampen att återrfå en noll-nivå och sedan när flytten är helt avklarad så skall jag bli en riktig pang-brud med kraft, glädje, styrka, hälsa och välmående som kännetecken!

Skönt mål va? Ser ni henne framför er?
Ser ni hur rak ryggraden är och hur pigga och glada ögonen är? Hur närvarande hon är i livet? Jag kan se henne och jag längtar efter hennes ankomst!
227650-1118
Efter klippning och lite titta i affärer åkte jag hem och stekte en massa pannkakor till familjen. Sen fortsatte städningen in till sena kvällstimmar. När jag lade mig vid dryga 23-tiden sken huset ånyo!

Åkte tidigt till jobbet och T och jag hade vår andra föreläsningsdag i barn-HLR för våra kollegor.

I dag kändes 1:a omgångens första timme mycket svår...vet inte vad som gick fel men vi fick inte med oss gruppen men det vände sedan och föreläsning nummer 2 gick bara bra.

Vi tightar ihop oss mer för varje gång men jag kände nog mest innerst inne i dag att jag var en riktig PMS-bitch och jag ville helst klösa ögonen ur folk och vara i fred men jag hoppas inte så många märkte det.....

På lunchrasten satt vi ute i solen och det var verkligen varmt och skönt! Värmen fortsatte och efter jobbet åkte jag till lägenheten där sönerna med kompis hade samlats. Jag satte mig barbent på balkongen och chockerade värden med mina albylfärgade ben. Njöt i solen.

Lagade hamburgare till barnen som vi åt på balkongen. Tog ett bad efter maten. Slängde mig 3 minuter i min sköna säng som går under benämningen "bomull" bara för att känna in mig.
Nu vill sönerna ha datorn, de vill spela World of Warcraft!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag kan lätt se den här läckra bruden framför mig. Hon hoppar in i sin fräsiga Saab och åker iväg mot nya äventyr...

2008-04-29 @ 20:41:35
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Ulla

Visst kan jag se den pigga, fräscha snygga tjej framför mig. men du låter redan som en sån tjej, så vad kan du göra bättre?

2008-04-29 @ 21:58:20
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Andreas

Grattis till bilen!
Måste vara underbart att få ha en riktig bil (SAAB).

Ibland undrar jag när det där sen när jag får lite tid att varva ner kommer. Hittar du det kan du väl säga till.

Andreas

2008-04-29 @ 22:10:51
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Socrate

Ja, nog märks det i dagens inlägg att Du hade loggförbud i går...har aldrig sett så många bokstäver på en enda gång! Nädå - nu är den lille spydige pättemetern i farten igen, men helt i avsaknad av stavningsrättelser, så det så.
Din "gammel-SAAB" påminner om vår "ny-SAAB" men vår är från det minnesvärda året -02, dvs. av samma årgång som vår yngsta och därtill enda dotter.
Vår SAAB är dock gråbrun till färgen men OJ, vad vi trivs med den!

Ha det riktigt gott i långhelgen!


tycker vännen Socrate

2008-04-29 @ 23:40:01
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Maria

Tack för tipset! Ska åka till Jysk och kika i helgen om det blir någon tid över. Jag åt också hamburgare på balkongen idag...ljuvligt!:) Tjusig bil förresten:)

2008-04-29 @ 23:48:34
URL: http://mizty.blogg.se
Postat av: syrran

Vi synkar nog pmsen denna månad....
Jobbade kväll igår, vill gärna äta burgare på ballen framöver!
Må så gott tjejjen!

2008-04-30 @ 07:59:52
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Helen

Klart du snart är den där läckra bruden :) Ngt som en annan oxå borde ta tag i! Grattis till nya bilen, röd o grann är den.
Ha de bra.

2008-05-01 @ 12:23:32
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken fin bil!

2008-05-01 @ 16:59:13
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: amonym

Hihi noll-nivå....det var roligt! Men visst känns det så ibland. Jag står på sååå många minus när det gäller mitt hår. Suck o dubbel suck! Här inte nöjd med färgen (icke-färgen), men ids bara inte fixa till det. Tror du att man kan uppnås en forma av noll-nivå genom att lägga ihop allt? Är ju på plus när det gäller träning men minus med hår......det blir väl liksom noll...eller???
i-landsproblem...hihi
kram

2008-05-02 @ 12:01:07
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0