Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Huset sålt!

I dag blev försäljningen klar och vi stod mållösa inför slutbudet! Det var ett fantasibelopp per kvadrat som vi fick!

Vi kan nu känna oss helt trygga med våra lägenhetsköp! Tur! Härligt!

Tror att det verkligen gjorde mycket att vi lade ned så mycket arbete på huset det sista året inför föräljningen!
Bara budgivningen ökade från utropspriset mer än vad vi köpte huset för för 11 år sedan! Budgivningen ökade priset 23%!
image1081
Här kommer en bild på min kaxiga fondvägg i lägenheten! Jag tycker verkligen om den, blir glad när jag ser den!
Den kanske inte tar sig helt ut här men den är verkligen en färgklick i lägenheten!image1082
Här ovan, en bild på hallen. Man kan se lite av ytterdörrens insida som nu är vit, nya mörka golvet och den håriga, grårutiga feluppsatta fondtapeten i hallen och att jag bytt några av garderobsdörrarnas handtag från trä till silverfärgade! (Alla lägenhetens handtag skall bytas inom kort har bara inte hunnit klart än).

Någon som minns hur det såg ut från början här? Jag får väl blogga före och efter sedan när det börjat bli klart!

image1083
Här sover yngsta grabben på golvet första natten vid sin egenvalda kamoflagefondvägg! Tvn som står på golvet skall sedan upp på väggen i deras rum och "flickorna" skall ha sin bur under! (Ja, jag vet att det inte ens är lakan på madrassen men det hela kom lite plötsligt på....)image1084
Äldsta grabben vid samma tillfälle med sin lilla Molly i sängen!
image1085
Så här blev pojkarnas skrivbord.
OBS! Det är inte meningen att de skall sova på golvet! Sängar, gardiner, blommor och sådant är på ingång!
Jag är ändå ganska impad av mig själv att jag lyckades borra alla hålen för benen i denna köksskiva så att det blev ett skrivbord!

Jag är också ganska impad av mig själv att jag nu i mitt nya liv bloggar dessa stökiga bilder av mitt liv! Jag hade nog inte klarat av av det tidigare! Jag skäms inte ens för att det ser ut så här nu och jag mår inte ens dåligt av att det är rena kaoset, det känns bara roligt!
image1086
Själv tycker jag det blir en oerhörd förbättring att byta ut alla trähandtagen mot silvriga!
IKEA, 2 handtag för 39 kr! Bra investering för mitt välbefinnande anser jag!
Alla trädetaljer skall så sakterliga bort och bänkskivan skall bytas...och kaklet....
I dag hjälpte snälla J mig med att vända på kontakten bakom spisen så att spisen kunde ställas tillrätta!image1087
Lägenheten är väldigt svårmöblerad vad det gäller var man skall ha TVn. Efter mycket om och men har jag kommit fram till att det bara finns på det här stället, vid den här pelaren.

Det betydde att alla tv-möbler man kunde hitta i handeln var för stora och att man absolut inte kan ha större tv än 32 tum.
Så hittade jag den här lilla byrån på IKEA och slog till, tycker den funkar riktigt bra!
image1088
I kväll har jag börjat skruva ihop min nya säng! Vilket pyssel det är med allt men att skruva i hop sakerna är ändå så mycket enklare än att bära hem och upp sakerna från affären!
Ja, nu vet ni hur landet ligger! 
Vi har sålt huset till en toppenaffär och börjat att skruva ihop mitt nya liv så sakterliga!
Jag avslutar med en skön bild på Zigge som jag fångade i kväll!
Shit vad jag kommer att sakna den katten!
image1089

Kommentarer
Postat av: Monika

Förstår att du kommer att sakna honom! Stackars Zigge har blivit utbytt mot två råttor (fast två är ju fler än en eller vad nu Magnus och Brasse sa om elefanterna och myrorna...)

2008-04-10 @ 23:01:15
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Andreas

Grattis!
Det är ju så gött när det är klart.

Ha en bra helg!

Andreas

2008-04-10 @ 23:09:25
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Andreas

Skojar du... dyraste huset i den här kommunen förra året såldes för ungefär hälften :)

2008-04-10 @ 23:44:03
Postat av: annebelle

Grattis!! Jag är verkligen glad för din skull! Ojojoj, vad priserna gått upp sedan vi bodde i Balingsnäs. Nu börjar vi bli klara för sängen, dammsugning kvar till i morgon. Än en gång, grattis.

2008-04-10 @ 23:47:50
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: annebelle

Ahhh, vilken liten gosing till marsvin förresten. Jag tycker jättemycket om våra marsvin, trodde aldrig att jag skulle gilla dem så mycket.

2008-04-10 @ 23:49:18
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Mor

Grattis till försäljningen,om man nu kan uttrycka sej så! Priset är ni verkligen värda som ni jobbat med huset! Hoppas oxo innerligt att Zigge kommer att finna sej till rätta sen.Världens goaste katt! Synd, verkligen synd att det inte stämde här mellan våran och honom. Han ääär verkligen mysig.Ska bli spännande och se hur det blir när Du möblerat färdigt. Kul idé att tapetsera på tvären.....

2008-04-11 @ 08:44:24
Postat av: Camilla

Vad kul att få kika in i nya lägenheten! Det kommer att bli supersnyggt! :) Annorlunda, men läcker fondtapet i köket/vardagsrummet! =) Om det var lika mycket pyssel med att skruva ihop sängen Malm som det var att skruva ihop byrån Malm har du nog att göra ett tag - men snyggt blir det då det blir klart och jag jobbar också hellre lite själv och kan ta hem möblerna i paket i bilen.
K R A M! :) Har ni flyttat in helt nu alltså?

2008-04-11 @ 09:31:34
Postat av: ejmis

Härligt att höra att husförsäljningen gick så bra!
Det går framåt i lägenheten också ser jag, det där kommer att bli jättebra tror jag!

2008-04-11 @ 09:47:18
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: sweetmama

ååååå din lägenhet ser jättefin ut och du har helt rätt med handtagen, det ger verkligen ett lyft!
Blir riktigt sugen på att göra om hemma själv.
Vilken liten hacker till kisse då ;o)
Kram

2008-04-11 @ 11:00:00
URL: http://www.sweetmama.blogg.se
Postat av: Bapp

GRATTIS till bästa priset!
GRATTIS till fin-fin lägenhet och urhäftig fondtapet!
Du snackade så målande om den på jobbet så
min nyfikenhet ledde mig till din blogg och där fanns den ju!
Att du kommer att göra ditt hem till en trivsam lya, det är jag helt säker på!
Lycka till med allt!
Kram Bapp

2008-04-11 @ 11:15:12
Postat av: Helen

Så mysigt det ser ut, roligt att du fick mer för huset än vad du tänkt dig.
Ha en bra dag

2008-04-11 @ 11:24:41
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Jeanette

GRATTIS!!! roligt att höra för er skull att försäljningen gick så bra och priset blev så högt!! (skönt att höra att området är attraktivt för egen skull oxå hehe)Men ni har verkligen gjort ett jättejobb med huset. Din lägenhet ser toppen ut - vilken makeover!! ser fram emot att se den "live":-)
Kram

2008-04-11 @ 13:46:16
Postat av: Jeanette

Ps kom på att mamma o pappa har en liten vägg mellan kök o v-rum där tv och hyllor står. Vet inte om den var där från början eller.. för annars är ju lägenheterna identiska.. säg till om du vill kolla det.
kram igen

2008-04-11 @ 13:50:33
Postat av: Helen

Förstår att du är "lite" stressad hehe
Tack på förhand.

2008-04-11 @ 13:51:22
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Jen

Vilket jätte fint hus verkligen!

2008-04-11 @ 14:57:39
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Andreas

haha... Ser att det är fler än jag som kopplar in TV:n och datorn snabbare än fixar en säng när dom flyttar :P

Kram!

2008-04-11 @ 22:33:02
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: Ulla

Oj, oj, vad du kämpat och stått i och så händig du är. Jag är impad! Det ser ut att bli en fin lägenhet. Kul!

2008-04-11 @ 22:45:04
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: amonym

Gratulera till husaffären!!!!!
Och vilken snygg o läcker lägenhet. Kul med bilderna, känns nästan som man är hemma o hälsar på dig.
Ser jättemysigt ut!
kram

2008-04-16 @ 10:51:01
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0