Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Klarar inga motgångar just nu...

Just nu kämpar jag som aldrig förr. Går inte riktigt att beskriva men mina reserver sjunger på sista versen. Ser du mig och jag ser slapp slö och likgiltig ut är det just nu så. Jag behöver en kram.

J åkte till Danmark på jobb. I kväll är han på sitt jobbs företagsfest. Jag hade gått jag också om det vore min firma men just nu känner jag mig ensam och slutkörd.
Huset glänser f o m nu.
I morgon bitti kommer mäklaren för en sista besikning innan visningen och för att lära sig att berätta om vår speciella pelletspanna.

Inte nog med allt. Mina små grabbar ställer upp till 100% på mig, vet inte hur jag ska tacka dem när allt är över.

Den stora hämtade den lilla + en kompis efter skolan sedan gjorde jag middag och vi racade i väg till deras fotbollsträning.
Raskt som attan genom hela södra Stockholm åkte sedan jag och stora grabben till  en idrottshall där han skulle ha sin innebandy-träning.
Under tiden han hade sin träning 1,5 tim läste jag in re-deligeringen i avancerad hjärt-lung-räddning som jag skall teoretisklt och praktiskt tenta på igen i morgon kl 8.00-14-00.

Direkt därifrån åkte jag och stora grabben innan affärerna stängde och köpte en födelsedagspresent till en av hans kompisar som har kalas i morgon.
Det blev frisyrgelé, vax och spray som killen önskat sig.
Min grabb ville också ha gelé och även deodorant.  Tänk att han är så stor!
Vi köpte en Addidas Pure som doftade bara lite men ändå något. Jag försäkte berätta att man skall vara försiktig med dofter..eller åtminstone ta det väldigt lugnt!

Vi åkte och hämtade upp lilla grabben som blivit skjutsad till en kompis.
Sedan åkte vi till lägenheten för att slänga sopor i soprummet som jag packat bilen full med, vi kan ju inte ha hela soptunnan fullprpppad med sopor på visningen!

Vi skulle också titta på hur målaren tapetserat hallens fondvägg under dagen.
Vid första anblicken...coolt!
Sen...panik!!!
Vad fasen! Han har ju inte mönserpassat fondväggen alls! Bara slängt upp den!
Jag ringde pappa och skrek ut min panik och frustration!

Jag klarar inte sådana här motgångar just nu! Jäkla klåpare!

Lugnade mig något och åkte hem. Kan inte gör nogot just nu.
Vad ska jag göra?
Vad skulle du göra?

Barnen var så duktiga och gick och lade sig själv utan gnäll. Jag städade till  nyss och allt var tipp topp, eller så bra det kan bli i varje fall!
Nu är det läggdax även för mig.
Jag kämpar efter min bästa förmåga. Är helt tom och trött. Behöver input energi.

Kommentarer
Postat av: Veronique

Jag ska ge dig en bamsekram när vi ses nästa gång! Men vad är det för tapetserar-dårar du fått tag i?!?! Hoppas det löser sig. KRAM V

2008-04-04 @ 01:03:04
Postat av: annebelle

Jobbigt! Men det kommer bli bra...Målare slarvar ofta, hos oss satte de upp en tapet upp och ner en gång. Då var det inte kul, nu garvar vi åt det. Vi lyckades förhandla till gratis tapeter i ett annat mycket större rum och de fick göra jobbet gratis. Och rätt. ;-) Tapeterna som är
upp och ned sitter fortfarande uppe, vi sålde våningen för 8 år sedan..

Oj då får inte flickorna vara hemma, det kommer de att vara här när vi visar. men vi har himla stort så det gör inget. Lycka till med visningen nu, det kommer att gå så bra..

2008-04-04 @ 09:48:42
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Camilla

Usch vad det låter deppigt nu! Hoppas att allt känns bättre på måndag, då visningarna är över!!!!
Skickar en stor blogg-kram och du får en lika stor då vi ses i sommar! =)
Jag mår oförskämt bra, pigg och glad. (Så att du vet att efter regn kommer solsken)
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2008-04-04 @ 10:27:19
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: ejmis

Skickar en styrke-kram!

2008-04-04 @ 11:03:15
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Camilla

Testa Rosenrot - jag är helt speedad.
K R A M!

2008-04-04 @ 11:11:39
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Monika

Målare slarvar så in i norden. Det är därför jag ska renovera själv (med hjälp av vänner som kan tapetesra). Målar gör jag helst själv. Jag har dålig erfarenhet av sk proffs - tyvärr.
Hör av dig om du känner dig ensam! Lova att du gör det!

2008-04-04 @ 12:52:17
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Borthy till Anonym

jälvklart publicerar jag inte din kommentar! Problemet är att jag inte riktigt vet vem du är? Men jag lär väl ta reda på det och jag har bara några få jag gissar på som skulle skriva på det sättet :-D
Hur som helst, självklart, det kommer muntra upp mig och vad roligt att du kan följa med! Kram

2008-04-04 @ 17:14:16
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: tyska Anja

Hej min älsklingssvenska!!
Vad ska jag svarar på så en frustrationspräglad inläggning?? Kanske: "Livet är ingen hängmatta. Men tiden som ligger framför dig, kommer att ligga snart bakom dig och allt blir bra"??!!... Neeej, för enkelt. Jag tror, ett citat av George Santayana låter bättre : "När du hittar ingen väg, så skaffar en!" :-)
Skickar dig nu mycket energi via mina tanker och hoppas att det hjälper!!! Och en kram får du också! KRAM, Anja

2008-04-04 @ 21:45:57
Postat av: amonym

STOOOOOOOOR KRAAAAAAM! Usch vad irriterande med hantverkare som hafsar! Hur gick det?! Vilken tur att du inte hade sopor i soptunnan vid visningen!!! VEM vill köpa ett hus av nån som slänger sopor i soptunnan.....hihi! Förstår dock handlingen.....men lite absurt är det ju.....
kram

2008-04-06 @ 21:08:41
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0