Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Skönt att jobba!

Förmiddagspass på jobbet. Känns som skön vila från mitt privatliv. Att inte kunna göra något annat än att vardagsjobba och dessutom har jag en extremt fin liten arbetsuppgift!

I går var det ett stålande väder och jag var ute några timmar i trädgården och krattade bort de sista av löv och fin-lirade lite runt rabatterna som nu blommar med lökväxter.

Jag gjode en hysteriskt massa saker igår men jag får väl nöja mig med att återge några stycken. Jag gjorde lite jobb i lägenheten och tittade på våra sovrum.
Jag har inga bilder i denna stund men mitt och pojkarnas sovrum är nu färdigtapetserade!

Mitt rum! Fondväggen blev så otroligt snygg mot ekparketten....men sen....vad hade hänt sedan?
Målaren hade målat taket vitt och målat ned en bit på väggarna....

Första timmarna tyckte man ju det var okay att man ju såg de gamla tapeterna igenom de nya vita tapeterna och man såg även igenom att det var vitt kladd med målarfärg under uppe vid taket.
Jag förväntade mig att detta skulle torka på ett dygn....

Men nej. Det  har gått 2 dygn och allt sysn igenom fortfarande!
Jag blir så ledsen. Jag orkar inte med sådana här värdsliga motgångar just nu!

Varför? Tapeterna var kraftiga, snygga och dessutom dyra vilket jag trodde tydde på att det ändå var av bra kvalitet!

Målaren hänvisade till att han tyckte de såg så tjocka ut och att det var sådana där förbannade "Italienska märkestapeter"!

Ja ja, vi får se nu vad som händer, det hade kunnat bli hur snyggt som helst om det hade gjorts rätt!

Killarnas rum blev så coolt som det kan bli med 2 vita väggar och 2 fondväggar med kamoflagetapeter efter deras önskemål.

Sedan hade han tapetserat hallens ena vägg så att jag och stora sonen på eftermiddagen kunde bära/släpa dit de 5 garderoberna som skall stå där. De skall med tiden få nya luckor men inget skall ske den här veckan mer i lägenheten, all energi kommer gå åt till husvisningen nu och det sista.

Hela kvällen spenderade jag i villans köksskåp och kökslådor för de lär väl folk öppna och titta i.

Min nedräkning för ett städfritt liv (där endast vanlig normal mänsklig vardagsstädning ingår) har börjat.
Efter måndag kl 19.00 är alla visningar gjorda och jag är en fri människa, fri att ingå nyorinteringsfasen i mitt liv!

Ps. Den fina bilden på krokusar är googlad och lånad.
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: maria

" Stora sonen", bära garderober... Tänk så stor han blitt!

2008-04-02 @ 14:50:16
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Socrate

Jag kunde skickat en finfin bild på gula krokusar från min trädgård men kameramobilen krånglade...

Skönt att du ser slutet på allt städande mm.


Ha't gott säger vännen Socrate

(...du vet PETIMÄTERN)

2008-04-02 @ 16:11:12
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Camilla

På måndag kl 19.00 ska jag tänka på dig, jag lovar!
Men vad dåligt av målaren... det lät ju inte direkt snyggt på din beskrivning. Konstig yrkesman som inte vill göra ett snyggt jobb tycker jag och hänvisar till "dåliga tapeter". Skumt...
Skickar en massa positiv energi från mig som har så det räcker till en hel klunga. Hoppas det kom fram en stor dos till dig min vän!
K R A M! ♥

2008-04-02 @ 21:36:07
Postat av: Fia

Jag har haft en körig vecka och har inte hunnit läsa mina favoritbloggar, så nu läser jag ifatt! När jag läste det här inlägget konfererade jag med min man, som är målare. Han sa att målaren borde ha gjort en bedömning av hur tunna/ljusa de nya tapeterna var, och hur mönstrad/mörk väggen var innan. Och då borde han ha grundat hela väggen för att inte det gamla skulle lysa igenom. Däremot kallas det "snobbrand" när man målar en liten kant (drar ner färgen i taken någon cm på väggen), som ger ett snyggare intryck.

2008-04-06 @ 19:09:44
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: john

Var köpte du kamotapeterna maila svar

2008-09-14 @ 12:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0