Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vill klara mig själv!

Vaknade/väcktes tidigt i morse då J och sönerna skulle i väg på scouthajk.
Det var packning och frukost i snabba ryck sedan var de plötsligt borta.
Jag åkte direkt till lägenheten för att fixa lite där och bara känna lugn.

Jag har bestämt att jag skall sova där i natt!

Min nya säng är helt monterad och bäddad och helt ljuvligt skön för min trötta uppenbarelse!
Så länge jag kan minnas har jag nog legat i sängar som inte varit utprovade efter just mig!
Troligen alldeles för hårda med facit i hand, sängar vi har ärft mm.

Nu har jag verkligen provat ut min nya säng och det visade sig att väger man under 60 kg och är tjej skall man enligt proffsen välja en mjuk säng så att höften kan sjunka ned och man får ett bra stöd i stället för att ligga felbelastad som en sprättbåge uppe på sängen.

Mycket sängsnack här men efter att jag skruvat i hop ett av Malm nattygsborden som hör till sängen lade jag mig en stund för att bara prova.
Jag bara njöt, sängen var så skön och vilsam att jag somnade på stört! Sov en timme och gick sedan upp och tog ett bad efter att jag fixat lite små saker.

Efter badet åkte jag till järnaffären och köpte nya handtag (trycken heter det va?) till innerdörrarna i lägenheten.
Jag har gått och irriterat mig på att de befintliga handtagen är mässingsfärgade och inte ser något vidare ut till allt annat som nu är silverfärgat!
Jag har blivit en rackare på att skruva och byta olika prylar!

Jag tror ändå att jag skall lyda Sweet mamas råd och köpa mig en skruvdragare för mina händer börjar fara riktigt illa av skruvmejslandet och jag har inte riktigt den handkraft som jag skulle behöva i alla lägen tyvärr.
Gillar inte att behöva be om hjälp hela tiden, vill kunna själv, i varje fall med mycket!
Jag har lite problem med att våga mig på elen och att själv koppla nya kontakter och dra ledningar till taklampor och sådant...

Är lite feg och litar inte riktigt på att säkringar är avslagnana och sådant.... vad irriterad jag blir på mig själv!
Killar kan ju sådant här, verkar få kunskapen hur man byter däck och byter kontakter via modersmjölken... irriterande helt enkelt! Avundsjuk! Jag ska bli bäst på det här tids nog!

Nu är det kvällspass som gäller för mig på firman.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar till Borthy: Ha! Ha! "Står själv för äggen". Den var bra!

2008-04-12 @ 20:20:41
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas du får en lugn arbetskväll och att din första natt i nya lägenheten blir trevlig! Vet du, jag är liiiite avundsjuk - det låter sååå härligt tycker jag. =)
Men jag ska inte klaga, jag trivs bra här. :)
Har kikat på film så ögonen är fyrkantiga, läst Stieg, lärt grabben hur man tvättar - så nu kan man lämna över den avdelningen i framtiden. ;)
K R A M och ha det bäst! ♥

2008-04-12 @ 21:51:01
Postat av: Monika

Jag ska också köpa en skruvdragare. Man ska vara rädd om sina händer.
Hoppas du får sova riktigt gott i nya sängen!

2008-04-12 @ 23:06:44
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: A

Nu har jag varit dålig på att kommentera hos dig =( Hoppas allt är bra vännen och grattis till försäljningen =) Himla jättesnygg fondvägg hör du du.... Den röda =) Sååå läcker. Blev också väldigt mycket fräschare med vit dörr i hallen. Köp du dig en skruvdragare.... Smart drag ;)
Hoppas söndagen blir fin
Kram

2008-04-13 @ 09:07:04
URL: http://amittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0