Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Är det det där ett får eller är det en turist?

Jo, det är sant, så gick konversationen ute på det yttersta av Fårö när jag var som värst inne på att få några söta får på bild men som oftast såg fel och det var ...ja just det, turister!


Är hemma några njutningsfulla timmar mellan campingarna!
Oj vad torrt det är inomhus!
Låter jag gnällig så är det högst temporärt efter att ha upplevt stormen och skall ut i det jämngråa regnet utan slut från och med i morgon igen.
Är bara just nu lite gnällig! Annars kan jag säga att vi tagit regn och storm med glada skratt!
Darr har varit otrolig och får medalj och utmärkelse för tapperhet i strid!

Vi har verkligen haft det fint hela första veckan.
Som sagt, de första dagarna låg vi ju hela dagarna på bryggor i vår uppväxtby. Solen sken och livet var bara lätt.
Sedan åkte vi till Gotland och det underbara vädret och det lätta härliga livet bara fortsatte.
Första dagen var så varm så direkt efter att vi slagit upp tältet på Kneippbyns camping åkte vi ut till Snäck strand och solade och badade.

Dagen efter var vi på Tofta bland alla vackra vältränade bruna tatuerade människor.
Solen gassade, musiken vällde ut ur högtalarna och snyggingar spelade Beachvolley runt om kring oss.

Nu frågar jag mig igen...(liksom jag gjorde till Iron Maidenkonserten då massa långhår plötsligt fyllde gatorna).

Var gömmer sig alla dessa beachpojkar och flickor med bruna snygga kroppar till vardags?
Ligger de nedgerävda i sanden och plockas fram till fint väder? Hmm...
  

På kvällarna var vi inne i Visby och myste runt, kollade solnedgångar, folk och åt på lite olika restaurnanger.

Medeltidsveckan började ju också i slutet av vår vistelse på ön så gradvis fylldes ön av medeltidsklädda människor...som också troligen rotats fram ur något museum....

Påminn mig om att ifall jag har lite tid över i höst så vill jag sy mig en riktigt vacker medeltidsklänning!

Är det någon som minns den här killen?


Ja, jag trodde väl det!
Vi råkade hitta fatt på varandra i Visbys vimmel efter lite planerande och vips så satt vi och skvallade om gamla tider på Isola Bella!
För er som inte ser vem det är: Det är Mr M, en kollega som flytt Firman för att arbeta och slå sig till ro...för ett tag på Gotland.

Jag arbetade hårt för att rekrytera tillbaka honom till oss men...
...han såg ut att ha det väldigt fint där på ön just i nuläget!

Han hälsar till alla och han är numer väl uppdaterad på Firmans skvaller!

En dag for vi i väg på utflykt till Vackra Fårö.
Där gör man inte så mycket mer än bara upplever skönhet i ljus och natur.
 

Jag tog ca 300 kort på Fårö och har inte hunnit titta igenom dem knappt än, massor på barnen med raukar.
Får nog bli ett eget inlägg om det längre fram....
  
När vi kom hem till tältet från Fårö väntade oss en stor prövning.
Det första regnet....
Himlen hade öppnat sig över just vårt tält och av någon outgrundlig anledning stod bara vårt tält under vatten!

Precis allt var genomblött och liggunderlagen och sovsäckarna låg och simmade i några centimeter vatten. Vi packade ur allt ur tältet. Torktumlade sovsäckarna och torkade tältet hyggligt torrt med våra handdukar.

Vi beslutade att flytta tältet i fall att vi stått på ett "tokigt ställe"?
Flera andra tältare hjälpte oss.
Darr tog detta som en Gudinna och då skall ni veta att hon avskyr camping egentligen!

Tro det eller ej men sedan dök en Grek upp.
Han viste att Sverige var ett kallt land så han tog med sig en cupévärmare när han skulle tälta i Sverige!
Vi kopplade ihop lite sladdar vi hade och vips så stod cupévärmaren och torkade upp vårt genomsura tält på ett par timmar! Mycket skratt gick det åt vid denna upplevelse!

Nästa dag hade vi en heldag på Kneippbyns extremt dyra badland. Efter mycket påtryckningar fick jag och Darr gå in för pensionärspriset 100 kr! Snacka om bragd!
Det var bra som motvikt till att få visa leg på systemet!
Alltså, för att få bada i campingens pooler kostade det 150 kr per person, barn som vuxen oavsett om man tänkte bada eller ej!
Vi tänkte INTE bada där, bara kolla barnen!
(Jag har faktiskt inte så väldigt mycket lovord till den här campingplatsen...inte speciellt välskött!)

Nästa dag, alltså måndagen spenderade vi i regn i Visby.
På eftermiddagen åkte vi över till min mormor och hennes man på en fika. Trots hennes unga utseende och pigga uppenbarelse är hon 89 år så det blev bara en kort visit men det var väldigt väldigt trevligt!
Ser ni gardinerna där i bakgrunden? De hotta orangea? Jag har virkat dem för väldigt många år sedan till Mormor i julklapp! Vilken hjälte man är!


När vi kom hem från mormor till tältet igen...stod tältet ånyo helt under vatten. Regnet vräkte ned och stormen drog in.
Klockan var ca 17.00. jag ringde Destination Gotland! Jo, vi kunde boka om vår biljett till färjan som gick 19.10.

Vi slet ned tältet skrattandes.
Det blev en riktigt fulpackning men vi kom med färjan med alla saker huller om buller!


På färjan bröt stormen ut på allvar och det spyddes friskt och sjögången var ordentlig!
 ...Jag erkänner, jag låg på golvet och försökte förtvivlat tänka positiva saker och fokusera på en punkt i taket...
Blev en lång resa hem från Nynäshamn i den mörka regniga natten men det var så skönt att komma hem till en torr och varm lägenhet!

Ja, nu är det bara några timmar kvar till man skall ut och campa igen..ut på scoutläger. Åker tidigt i morgon bitti!

Och så en sak till! Nu är det bara att boka resan på Sweden Rock-båten 9:e oktober! Jag har betalt in och bokat till dryga 20 pers från firman so far! Skynda fynda! Snart är platserna slut!


Kommentarer
Postat av: Mor

JÄKLAR VAD KUL MED DESSA BILDER!!!! Och vad pigga R och W såg ut.Jag ska visa dom bilderna när kära Far och jag kommer dit. Har köpt en Laptop och mobilt bredband nästan bara för att kunna visa dom detta.

TACK GUMMAN!

2008-08-06 @ 08:00:15
Postat av: ejmis

Härligt att få vara med på er semester-tripp ;)

2008-08-06 @ 12:31:38
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: kicki

Å...fy med regn på semestern och speciellt när man regnar...blött tält, all inredning blöt, jag kommer ihåg hur det var när jag var liten för 45 år sedan...vi bodde allid i tält och på den tiden var de ju inte vattentäta mer än en sommar,,,,men vi hade samma tält i många somrar...man var blöt ibland och många gånger sov vi med toppluva på oss för det var så kallt och surt..men jag håller med dej, visst är det mysigt att campa...

kramen

2008-08-06 @ 14:15:11
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Lennart

Gotland är nog den enda delen av Sverige jag inte har varit till. Var tänkt att vi skulle åka dit på en skolresa någon gång men det ändrades visst på något sätt. Har för mig att mamma virkade några liknande gardiner för länge sen, men med röd färg istället.

2008-08-06 @ 14:55:45
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vaa? Åkte du båt i natt? Stackars dig!!! Jag vaknade till någon gång hemma i sägen och tänkte att det var en himla tur att man inte åkte båt... eller allra värst var det natten innan, men även i natt. Usch!

Men välkommen hem! Vilka härliga bilder och vilken intessant resebeskrivning. För att sammanfatta det hela:

♥ Supersnygga gardiner du virkat till mormor! Jag är imponerad

♥ Fina svart-vita bilder från Fårö!

♥ Gick ni in på Kneippbyn, det var vi för snåla för...

♥ Visst är det väl konstigt att man springer ihop med alla möjliga bekanta då man är så långt borta hemifrån. Jag träffade t ex en gammal klasskompis i hamnen i Visby, som jag inte sett på åratal...

Kram från da wörk... smygbloggar lite.

2008-08-06 @ 19:11:51
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Vilka härliga bilder! De svarvita var verkligen fina. Mindre mysigt med regn och storm....vi blev också väldigt medvetna om det.....suck!

Gardinerna var ju jätte fina!! Super coola! Och ett riktigt härligt kak-kalas såg det ut att bli också.

Hoppas scoutlägret blir torrare!

kram

2008-08-07 @ 08:55:23
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Syrran

Toppenfina bilder!!

SÅÅÅÅÅ roligt att se Mojmoj så pigg!!! Härligt!

Må så gott!

2008-08-07 @ 12:30:09
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Jag älskar de svartvita bilderna. Jättevackra!

2008-08-08 @ 10:52:08
URL: http://junitjejen.se
Postat av: britten

lite nostalgisk blir jag när jag läser om erat camping dilemma...kommer ihåg en gång när vi i brådskan för att komma ner på festplatsen satte upp tältet i en grop..sen på natten när vi kom ner till tältet och det regnat så låg alla saker och flöt....ljuvliga minnen....hoppas eran nästa camping blir torrare...

2008-08-08 @ 22:40:50
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Olbert

OOPS !!!

Bästa tältardrottingen smällde upp tältet i surhål.

Men har dolda talanger.Gardinen var jättefin,ett

riktigt pillergöra.

2008-08-09 @ 12:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0