Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min hårdisks lagringsutrymme.



Kanske är det så att jag lever ganska fort och mycket, jag kanske ändå är ganska intensiv när jag tänker efter och det kanske är därför som min lagringskapacitet brister?

Fast...jag tror inte att jag hade fått förmågan att leva intensivt om jag hade varit för dum för det så jag tror helt enkelt att jag bara måste hitta lösningar på hur livet skall lagras som minnen och vad som skall få ta plats, vad som är viktigt.
(Jag kan t ex vara förbannad på mig själv att jag tar så mycket plats i skallen på att komma i håg alla sångtexter... grrrr....)

Oj, känner att jag får svårt att sammanfatta mina senaste dagar och att jag inte heller tycker om att jag ber om ursäkt när jag inte varit i bloggen.... ja ni vet hur det känns, man vill blogga sitt liv och läsa i sina vänners bloggar men i bland säger bara datorn till mig att den står stängd, att mitt liv ska ägna sig åt att uppleva i stället för att dokumentera allt för att minnas.

Det är som Darr sade till mig: Om du ser allt genom kameralinsen, hur skall du då kunna uppleva allt?
Och det kanske är sant...men jag känner ju att mina minnen finns så mycket mer kvar om jag fotograferar vackra saker, upplevelser och personer och senare kan se det i lugn och ro, att mitt minne på så sätt lagrar mer.
Barnen växer och utvecklas varje dag...jag ser det inte om jag inte fotograferar det... det bara händer.

Lika dant känner jag med bloggen, att jag minns mycket mer när jag skriver...även det jag inte skriver men som jag kan läsa mellan raderna som jag hänger upp på de skrivna minnena.

T ex, om jag skriver att N och jag varit och simmat och bastat...då kan jag också minnas att det var då vi pratade om det där som var väldigt viktigt och då finns det också med fast jag inte blottar det i cyberspace.

Är det samma för er eller är det bara jag som anväder bloggandet så här?
Samtidigt så tycker jag här och nu att mina tankar visar vägen, hade inte en aning om vad jag skulle skriva om idag, tänkte mest sammanfatta mina senaste dagar.


Jag vill känna att jag lever, all den tid jag har och jag skall välja glädje. Jag mår ruggigt bra!


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Hm... inte bara kanske... maila nu! =) Sitter på jobbet och behöver piggas upp. Får se om min första tanke stämmer angående vad som hänt hos dig.

Kram vännen! Njut! Du låter verkligen lycklig nu! Det är inte så pjåkigt med mig heller, livet är rätt fint här också.

2008-08-31 @ 13:46:14
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Kraka

Jag använder inte bloggen för att komma ihåg, som en dagbok, men det blir ju som en extra bonus med bloggandet.

Vi måste ses snart, när jag kommer tebax! Kram! Kram! Dubbelkram!

2008-08-31 @ 14:34:24
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: kicki

Skönt att du mår bra nu, det kan ju inte vara lätt att komma ur en skillsmässa trots att ni är vänner...kram på dej min vän

2008-08-31 @ 21:28:03
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: menuette

Mellan raderna då minns man, de gör jag, även om jag inte direkt andvänder bloggen som en dagbok.

Intressant är det att gå tbx och se oj så mådde jag då, det blir som en reflektion över tidens gång.

Man ser att det faktiskt har hänt saker!

2008-09-01 @ 19:08:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0