Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Skolstartsaktiviteter.

Ett underbart sensommarväder i Stockholm idag. Det är varmt och solen skiner från en molnfri himmel.

Sitter just nu på ett internetcafé inne i stan och väntar på att äldsta sonen skall sluta skolan så att vi kan gå och köpa elgitarr åt honom.
Har har ju kommit in på elgitarr på musikskolan så det är bara för mor och far att köpa. Som tur är är det här instrumentet billigare än det andra instrumentet han spelar, klarinett som vi fick ge drygt 8000 kr för, en nybörjar-klarinett! Det är dyrt att nära en musikant!

Jag är ledig i dag och som vanligt tror man att man ska hinna så otroligt mycket på en ledig dag men tiden brukar gå så fort...
I morse var jag med yngsta grabben i hans skola första timmen eftersom det var första dagen i 2:an.
De är så gulliga och har så stor förväntan.
Tänk om man själv och alla arbetskamrater kunde känna lika dant första dagen på jobbet efter semestern...riktigt så brukar det kanske inte vara...

I dag var första dagen jag kände mig lite lite normal i kroppen igen. Vet inte hur jag ska förklara men inte riktigt som en barbapappa utan mer som mig själv fast självklart fortfarande sommarmullig.
Är på rätt väg men jag är knakig i ryggen och det tyder på urtaskiga rygg- och magmuskler.

Nu på förmiddagen har jag traskat runt lite i stan och köpt pärmar till mitt lilla hemmakontor.
Kvällen skall jag ägna åt att sortera alla mina papper där och göra prydligt värre. Kontrollmänniskan i mig är verkligen på gång nu. Nu skall bara ordning råda för mitt välmående.
Jag vill kunna känna: -Jasså, det pappret, ja det kan du få av mig, jag vet exakt vad jag har det!

Jag har också köpt en lite skolmaterial och ny skolryggsäck till yngsta sonen.

Gårdagskvällen ägnade jag åt helt vanligt vardagsbestyr. Först blev det ett rackarns tjat efter pannkakor så då kunde snälla mamman inte stå emot trots att det inte var nyttigt.
Hade 8 hg köttfärs kvar sedan dagen innan så då gjorde jag till i dag + 2 matlådor fler pannbiffar fast denna gång med mer klassisk kryddning, stekt lök och grönpepparsås till. I kväll behöver jag bara koka potatis. Tyvärr inte heller detta supernyttigt men jag får bara smaka såsen och äta ruskigt mycket grönsaker till.

Morgondagens mat skall bli bättre i hälsosynpunkt har jag lovat mig själv.
Viktigt är nu i varje fall att jag vänt livet nu och är riktigt igång med att laga mat från grunden och att jag håller igen på allt onyttigt kaffebröd, mackor, halvfabrikat, snabbmat, vin, snacks....
Visst låter det som jag är på gång nu, jag känner det själv!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Jodå, Borthy, visst var jag optiker...och är, fast inte praktiserande sedan några år. Lite deppigt men jag har ett jobb idag som jag stortrivs med så förutom det betydligt tunnare lönekuvertet så är det helt ok - pengar är inte allt, om man inte är frisk.

...så är det hälsar vännen Socrate

2008-08-20 @ 21:58:50
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hej Borthy. Petimätern är ute och kollar och synar och kritiserar och censurerar men allra mest omsorgsfullt korrigerar lite, lite,lite försiktigt bara.

Alltså - den där "hälsosynpunk" som du talar om i sista stycket - är det en ny musikstil eller? Snälla föklarra fö en okunnig pettimätterr ä du snell! ...vädjar vännen Socrate.

2008-08-20 @ 23:26:47
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: emelie

Kom in och tävla om ett halsband från www.finasmycken.nu på min blogg. Det är väldigt simpelt och halsbandet kommer att skickas direkt från butiken om du blir vinnaren :)



tack på förhand! kram

2008-08-21 @ 08:52:13
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Andreas

Hej! Imponerad av din nyttiga matstil. Men menar du att mackor inte är nyttigt? :) Jag som trodde att jag gjorde nåt bra när jag käkade mackor i stället för en tub Pringles till kvällsmat. Ikväll ska jag vara riktigt nyttig, Corn flakes med fil och hallonsylt. Viktigt att inte glömma bär och frukt. Vitminer är aldrig fel. Hej för nu! Andreas på ön

2008-08-21 @ 22:56:46
Postat av: Borthy till Andreas!

Hej min vän och välkommen tillbaka! Har försökt att skriva hos dig hos dig men din blogg är inte aktiverad på publishme.se

Om du känner att den bloggen är "förbrukad" kanske du kan skapa en ny av privat anonym karaktär så att vi kan dagligprata lite igen?

Så glad att höra alla dina fina nyheter som du berättat! Kram

2008-08-22 @ 10:06:58
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Kikar in och önskar en trevlig helg!

VISA-kort med kort kan du beställa via Swedbanks hemsida, om du har den banken? Men vi har ju nästan allt lika, så det utgår jag ifrån att du har. :)

Mmm, grönpepparsås - det som är såå gott!

Nu hem och 3 dagar ledigt. Himmelriket är nära liksom!

Krams!

2008-08-22 @ 15:37:19
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Visst är det kul att fixa till hemmakontoret med en rad likadan pärmar med snygga etiketter och total koll på alla papper! Jag kan koppla av när jag vet var allt finns.

2008-08-23 @ 11:30:09
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Jaså, du har en andraklabbare oxå...Vår yngste grabb började oxå tvåan i onsdags. Och med ny lärare och ny klassammansättning och det verkar bra för han kom hem i torsdags och utbrast "kan det inte bli fredag snart så jag får gå till skolan!" och det hörde vi inte ofta i ettan. Härligt.



Vem sa att inte pannkakor är nyttigt nu när jag ÄNTLIGEN efter åratal av försök med sämre resultat lyckas göra dem både vackra och goda ???



undrar vännen Socrate

2008-08-24 @ 14:32:03
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0