Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mina senaste dagars "äventyr"!

Känner mig glad! Jag har inget emot att hösten och verkligheten ånyo smyger sig på. Äntligen! Härligt!

Ejmis skrev till mig: Vi är många i bloggvärlden som startat nya livet nu.
Tror i och för sig inte det bara är i bloggvärlden, märker det även IRL då arbetskamrater och vänner, nästan alla verkar ha fått nog av sommarens njutningsfulla ätande, vindunkarna och frånvaron av motion.

Jag är igång igen med bra levene nu tycker jag.
Minus 2 kg den här veckan som gått så nu har jag bara 4 hemska kvar att brottas med.
Tänkte mig 1 kg per vecka framöver bara av att äta nyttigt och motionera.

Det blev några datorfria dagar utan att det var planerat. 
Jag har ägnat tid åt att göra mysigt hemma.
Har ju varit ledig 2 dagar och jag kände att jag bara ville vara för mig själv stora delar av tiden...även om det kanske inte låter så när jag skriver att jag varit 2 ggr på IKEA med N, 1 ggn med Syrran och jag har varit och fikat hos E.
Men ganska mycket hemmamys har det blivit!

Riktigt roligt var det i torsdags när jag vaknade av telefonen.
Det var E som tyckte jag skulle komma hem till henne på en fika innan hon skulle till frissan.
Sagt och gjort, jag reste mig ur sängen, klev morgontrött runt lite planlöst hemma, borstade tänderna och hoppade i en joggingoverall och gick mot ytterdörren.
Där letade jag fram nycklarna, stoppade fötterna i foppatofflorna och blev sedan stående förvirrad.
Det kändes så underligt?
Skorna var så stora?
Så tittade jag ned. Ett par blåa?
Det där är inte mina skor! Jag blev väldigt förvirrad. Vems skor står jag i i min hall?

Sedan förstod jag att jag inte var ensam i min lägenhet.
Jag gick till pojkarnas rum och tittade och där låg väninnan/grannen/kollegan N och sov som en stock!
Jag blev verkligen förvånad!
Hon hade jobbat natt och eftersom hennes kök var fullt med hantverkare tog hon sin tillflykt till mig för att få sova!
(Jo, vi hade kommit överens om att det var okay denna vecka när hon behövde och så men jag hade liksom inte greppat det och deffinitivt inte denna morgon!)
Gissa om jag har skrattat åt detta.

Efter fikat med E åkte jag till Kungens kurva och köpte där i sportaffärerna en riktigt fin svart regnrock i mjuk galon till mig och ett regnställ till minsta grabben.
Det var också halva priset på tält så jag köpte ett palats, 6 + 2 personers som skulle skickas hem tilll mig.
Vi kan ju omöjligt tälta i det gamla mer, det har tappa regnmotståndskraften efter alla åren!
Jag gillar att köpa sådana saker "fel säsong", det känns alltid helt rätt att ge halva priset! Känns så bra att plocka ftam det nya sedan när man behöver det!

På IKEA har jag köpt lite hallmöbler eftersom jag sparde det rummet att inreda till nu på hösten.
I natt har jag mekat i hop lite bänkar, skoställ och sådant + att jag också på baby-avdelningen på IKEA  köpte en barnsängsmadrass som jag i natt slaktade och gjorde dyna till bänken av.
Sydde den "hallonröd/rosa" så att det passade resten av min inredning.

Eftersom min spegel i hallen är i silver så har jag tänkt att sprutlackera skoställlets kanter i silverfärg.
Där skorna står är det silverfärgade metallpinnar.
Låter kanske märkligt men jag får väl sätta in en bild på resultatet sedan. Ser än så länge ganska bra ut men jag gillar inte när det blir för mycket träfärgat!

Jo, en viktig sak som jag gjort i torsdags också. Jag har städat ut sommaren och semestern!
Mitt i torsdags natt smög jag ut till soprummet med mina gigantiska sönderblåsta balkonglådor.
Klarade inte av att se dem sönderblåsta och med höstantydan.
Undrar om jag såg skum ut mitt i natten när jag var ute och slängde...troligen inte helt frisk! :-D

Tack Camilla för yogapappren som nu kommit. Blir till att köra igång!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Varsegod! =) Lycka till nu då. :) Jag brukar ta 40 grodan, det glömde jag skriva... men det kan ju vara bra att börja med 26 st om det var länge sedan, man får ruggigt ont på baksidan av låren.

Hi hi... skrattar åt Foppatofflorna. :) Tur att ni hade olika färg och storlek, annars kanske du inte ens märkt att du hade främmande.

Ha en mysig helg!

Kram!

2008-08-16 @ 11:20:19
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Kraka

Ett nytt liv kan betyda olika saker och jag har bestämt mig för att våga hoppas.... Ska verkligen jobba på att tycka det är spännande och trevligt istället för att bara tycka det är jobbigt och stressande.

2008-08-16 @ 18:24:02
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: britten

hi hi skrattr gott åt ditt inlägg i kväll.



Köpa saker fel säsong är bra vill jag också tro, jag är precis i färd med att köpa en åkgräsklippare...jag skullockså vilja hitta en ascool regnjacka..../ ha en bra kväll och en fin söndag

2008-08-16 @ 19:17:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Har läst 7 pärlor i boken nu. Den verkar himmelens bra! Vissa saker kände jag igen mig väldigt mycket i...

Hoppas filmen var bra.

I morgon kräver jag yogapass-utlåtande. :-D

Go natt!

2008-08-16 @ 22:26:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ulla

Godmorgon! Visst är det skönt när hösten är i antågande. Man får ta tag i saker som blivit liggande både på kropp och hemma.

2008-08-17 @ 08:30:01
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Hej! Det blev ingen "loppis tur" för dig, jag som spanade efter dig :)

Försäljningen gick superbra och i sep okt så hrmm..avslöjar jag vad allt detta gick ut på....!

2008-08-17 @ 12:53:12
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: amonym

-2! Good on ya' girl! Har också tänkt att bli av med 6kg sommarpluffs.....går så där.....får bli andra bullar av denna veckan....typ inga bullar=)

kram

2008-08-18 @ 10:45:39
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0