Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Walk over...

...till förmån för en supertrevlig kväll.
Skäms som attan!
Jag vet inte riktigt hur det hela gick till men det blev aldrig att jag tränade under året som gått.
Livet kom hela tiden i vägen och det var ju lite synd om mig och så.... Vilka dåliga ursäkter!

Tränade gjorde inte min vän T heller. Han köpte radhus som behövde byggas klart och ägnade all ledig tid åt det.

Vi som hade lovat oss själva och varandra!
I går var alltså kvällen då vi tillsammans skulle ha gått ned 20 kg och springa midnattsloppet tillsammans på under en timme.
Vi lämnade W.o.

Jag skänkte bort min plats i loppet till en tjej på firman som inte var anmäld men som gärna ville springa i mitt namn.
( Hoppas hon sprang det på ca 40 minuter...det ser snyggt ut om någon Googlar på mig, då kommer nämligen mina midnattsloppsresultat upp...och tidigare har de inte varit alltför lysande men jag har i varje fall gjort det!)

I går kväll efter jobbet stack jag hem och duschade.
Oroade mig aningen att jag inte skulle komma i några av mina jeans men jag kom med lätthet i mina PMS-jeans som används till de dagarna i månaden när man är vattenfet.

Kompis T kom och hämtade mig i hans lilla fina bil efter att han tittat på min lägenhet.
Vi åkte hem till honom och A som han köpt huset med.
Där deppade vi inte direkt över att vi inte låg och stretchade inför loppet utan tittade runt i deras supersnygga nya hus och njöt av en "dagens".
Observera att jag inte tog några chips till som serverades!

Sedan tog vi alla 3 T-banan in till stan och åt på en supermysig Grekisk restaurang på söder, "Kamarina".
Jo, jag svullade ut ordentligt och det var underbart gott!

Strax före 21.00 reste vi på oss och gick till bion. Där lyckades vi välja den absolut sämsta film som gått upp på biograferna på länge!
Jag vill varmt rekomendera alla att verkligen inte se "Love guru"!

Alla vi som satt i salongen kände sig nog ytterst obekvämt pinsamma att vi valt att se denna film och suttit kvar hela.
Jag sov en stund mitt i och det känns som de 10 mest värdefulla minuterna för mig under den filmen.
Man kan inte ha tur jämt...

Kom hem vid 23-tiden och pratade lite i telefonen. Släckte lampan och knoppade in vid midnatt.
Vaknade vid 11-tiden i förmiddags av drömmar.

Drömde att jag var ute och reste. Jag hade fulla väskor som var röriga och så hade jag med min nya laptop med massa sladdar.

Plötsligt gick det som ett rykte  i drömmen att alla datorer drabbades som i en våldsam kaskadreaktion av ett mycket aggresivt virus som förstörde allt i dem.

Min dator var stäld i viloläge och jag ville då stänga av den helt. En kille hjälpte mig att snabbt som attan stänga av den under kortast möjliga tid påslagen. (Fånigt men så löd drömmen).
När den var avstängd trasslade jag upp massa sladdar och förpackade datorn fint, ställde ifrån mig den.

Började packa om i mina väskor vilket kändes mycket viktigt.
Jag arrangerade mit liv i dem.
Vaknade av att medan jag hade packat om mina väskor hade någon stulit datorn ur datorväskan.

På något sätt kändes det naturligt att tolka min dröm som om jag just nu måste prioritera att arrangera min packning i mina väskor (mitt liv och mig själv i min lägenhet) i stället för att hålla på med ovesäntligheter och nöjen.
Vad tror ni om den tolkningen. 
Datorn stod kvar på skrivbordet. Jag tror cyberspace finns kvar fasten man ägnar sig lite åt annat mellan varven! I bland blir det ju så.


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Finurligt och mysigt från dig i dag! :)

Jag tror du har rätt i din drömtydning där - eller att ett liv utan datorn skulle kännas hemsk... att det var vad drömmen gick ut på... Vad vet jag? Annars brukar det ju betyda något helt annat då man drömmer, du kanske kommer att vinna pengar...

Hur är läget med Hellström? Gävle funkade inte för dig va? Inte Stockholm heller? Hm... Det skulle vara himla kul att få till det!!!

Uppsala var en lördag har jag för mig och jag jobbar helg. Min F ville otroligt gärna gå på konserten här i Gävle. Pratade även med henne om att åka ner till Stockholm någon helg och roa oss med dig och C och hon tyckte det lät supernajs. Hennes mamma har en lägenhet där som vi i så fall kan sova i.

Men jag vill otroligt gärna även komma ner och träffa dig på tu man hand också, det var också kul.

Kram från ett urtrökigt Gävle, det regnar och blåser. I morgon är jag ledig och hoppas kunna kika på SATC-filmen ihop med en ask Ben & Jerrys och smågodis och PMS-svulla. Mums!

Gurun lät inge vidare... =)

Krams!

2008-08-17 @ 18:46:52
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mötley Annika

hej vännen hoppas allt e bra me dej va synd att du inte åkte till loppisen ...kram Mötley Annika

2008-08-17 @ 19:44:05
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Den "ömma modern"....

....som bara tittar in och säger HEJ!

2008-08-17 @ 20:45:59
Postat av: amonym

Härlig drömtolkning! Fast jag tror man blir bättre och mer effektiv på packning och ordning om man låter sig själv ägna sig lite åt oväsentligheter och nöjen! Lagom dos av allt vettdu'=)))) Lovar på heder och samvete att INTE se Love guru! Och du sörj inte över midnattsloppet - det kommer ett nytt nästa år=)

kramis

2008-08-18 @ 10:41:40
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0