Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lycklig i huvudet!!!!

Fick en kommentar av Amonym som sammanfattade det hela. När man har tränat och endorfinerna trängs i kroppen på en så är det en kanonbra beskrivning :Lycklig i huvudet!

Funderade ju just på hur jag skulle förmedla det....
I går var jag med N efter jobbet på mitt livs första Body Pump-pass.
Jag hade ingen aning om vad det var jag skulle vara med på men eftersom N inte gör några töntiga onödiga saker i livet så räknade jag med att det var något för hårdingar.
Det var det.
 (lånad googlad bild)

Det var 30 personer, män och kvinnor blandat som i grupp tränade sig i genom kroppen med skivstång och vikter, pushade varandra till musik. 
En  5-minuterslåt för varje muskelgrupp.
Det fanns en vacker vältränad tjej med för sexig röst i en mikrofon som ledde det hela, hon räknade och instruerade och stönade.
Inga komplicerade danssteg eller sådant som jag inte klarar utan bara stenhård träning!

(N säger att det finns omvandlingsprogram för aktiviteter man gör, t ex att ett body-pump-pass är värt 12.000 steg men så gör inte jag, jag skriver bara upp de faktiska stegn jag gått under en dag, allt annat är plus.)

När jag kom hem och skulle kliva i badkaret kom känslan till mig!
Det här är ett helt underbart liv, jag mår så jäkla toppen!
Efter badet åt jag middag hos N och vi sag några avsnitt av vår favvo-serie.

Bättre än så här kan man inte leva!
Jag grundade tankarna ( i endorfinruset i badkaret) på att vad härligt det är att hinna med sig själv i sitt liv men samtidigt ha sina barn och när man är med dem orkar man mer glädje med dem....
Jag har betydligt mer energi att få saker och ting gjorda nuför tiden!

Vad jag däremot har blivit sämre på är att sätta mig vid datorn men jag känner att var sak har sin tid, nu är det som det är!

I söndags tvättade jag min vita snygga dunjacka för första gången.
Den var ren och kritvit och snygg när den kom ut också....men inte när den sedan sakta torkade på låg värme hela dagen i torktumlaren. Den hade färgatas brun-dassig av dunet.

I går gick jag tillbaka med den till Stadium och de tog direkt tillbaka den utan kvitto!
Jag fick en ny svart i stället.
När den framöver skall tvättas tänker jag lämna den på kemtvätt.
Exakt det här har hänt mig för några år sedan så det här var andra gången med en vit dunjacka.
Då var det Intersport som direkt tog tillbaka utan funderingar eller trassel.

I måndags skulle jag arbeta eftermiddags/kvällspass på firman men innan det tänkte jag och N gå till badhuset och simma. När vi kom fram var det stängt! (Irriterande. Vi skall göra ett nytt försök idag innan jobbet).

I måndags gick vi tillbaka hem och jag hann städa till marsvinen innan jobbet i stället och det var tur det för senare på kvällen mötte jag H som ville ha flickorna över julen.
Sagt och gjort kånkade jag i går morse vid 06.30 ut den stora buren till bilen och flickorna fick åka med till jobbet för att åka med H hem på kollo efter att hon arbetat nattpasset.

Så, denna vecka är jag barnfri och mycket av tankarna går  till julen men det är väl naturligt.
Städa, handla och planera mat och försöka få någon struktur på julklapparna.....

Känner mig aningen stressad över dessa ting men absolut ingen ting mot tidigare år då jag nästan gått i taket inför julplaneringen.
Undrar varför det blev så?
Jag har inga svar och det var verkligen inte någons fel, det var nog bara hur man mådde men som man inte riktigt kunde sätta ord på...
Kanske var det också så att att man skyddade sitt intre med att försöka visa upp en perfekt utsida och fasad.
I år tänker jag inte städa ihjäl mig utan försöka njuta av julkänsla i de levande ljusens sken bland familj och vänner.

Kommentarer
Postat av: cirocco

Lycklig i huvudet, spara den känslan, det låter underbart! Undrar om man någonsin blir riktigt av med julstressen?

2008-12-17 @ 16:47:36
Postat av: C a m i l l a

Vad härligt det låter! Själv brukar jag gå på 60 minuter core & muscle med skivstång på jobbgymmet på fredagarna. Helt underbart! Skitjobbigt då man är där, men man blir mer peppad och tar i mer än då man går runt själv bland apparaterna och styrketränar. Helt perfekt för mig också, som har svårt med koordinationsgrejor och bara klarar lättare gympa och step, sedan är jag helt borta

p g a kass koordinationsmemorering... Tyvärr har vårt jobbgym uppehåll med gruppträning nu fram till vecka 3, så då får jag styrketräna vanligt i stället och yoga hemma, men det går det också.

Här blir det också en jul utan hysterisk städning och 100 saker på julbordet med mig som jobbar mycket fram till jul och maken i gips. Man kan ju ha trevligt ändå och det finns mycket färdigt man kan fuska och köpa.

Ha en fin onsdag!

Kram!

2008-12-17 @ 17:41:29
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Vad underbart att du mår så bra!!!!

Nu har jag jullov. Så härligt!

2008-12-19 @ 19:39:16
URL: http://junitjejen.se
Postat av: C a m i l l a

Ska bli kul att höra vad du tyckte om "Nu ska jag sjunga dig milda sånger". Jag läste den i våras och tyckte att den var... ja... sådär... Ingen actionbok precis, men fin på något sätt.

Trevlig helg!

2008-12-19 @ 19:54:11
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Vad skönt att ditt liv verkar så harmoniskt. Så blir det väl när man har gjort ett val i livet, och det känns alldeles rätt.

Body pump är sjukt roligt! Jag har gått två gånger i veckan hela hösten (och två gånger body jam), och nu när vårt gym stängde för två veckor sedan har jag abstinensbesvär.

2008-12-20 @ 09:34:17
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0