Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nästa nivå.

Appropå att må bra.
Det är faktiskt inte något större fel på min karaktär.
Nu lider de 2 månaderna med kroppsbehåring mot sitt slut äntligen och jag kan säga att det skalll bli grymt skönt att få ta bort det hela!
Jag längtar för det får mig faktiskt inte att känna mig speciellt läcker och jag känner inte riktigt igen mig själv.
Nu är det dax att gå mot nya utmaningar.

Jag tycker att jag lever ganska bra och hälsosamt nu för tiden med träning och halvhygglig mat även om jag inte är superstrikt på något sätt.
Nu är det dax att ta det hela till nästa nivå.
Jag (och N) känner att det är dax att helt skippa alkohol.
Till att börja med 3 månader.
Kan hända att vi tänker utlysa vissa dispenser till speciellt festliga tillfällen men allt annat ska bort.

Bara för att det är helg behöver det t ex inte vara lag på att man ska dricka vin till maten fast visst är det  supergott...
I ärlighetens namn har vi även druckit ett och annat glas vin till några avsnitt av "Sex and the city" även då det varit vardag.
Det borde gå precis lika bra med en kopp te i sådana sammanhang!

Alkohol gör en bara ful och fet och förstärker negativ sinnesstämning för att inte tala om att det förstör sömnen så egentligen finns det ingen anledning att dricka vin eller annan alkohol mer än till ytterst festliga sammanhang.
...eller man bör i varje fall testa på hur det är att vara helt vit anser vi!

För 3 år sedan på nyår (jag tror det var 3 år sedan?) slutade jag att snusa efter ett långvarigt beroende.
Nu för tiden tänker jag inte ens på snus och minns det knappt även om första året var en lång pina.

Jag hade snusat sedan jag var 18 år men med undantag för graviditeter och ammning.
Sedan, direkt av oförklarlig anledning börjat igen.
Beroendets makt är så stor i hjärnan.

Om man kunde sluta med snuset som var en riktigt tung grej i mitt liv borde att avhålla sig från starkvaror vara hur lätt som helst då man inte ens har ett beroende.
Det är mer en social mys-grej.

Dåliga vanor är till att brytas och jag börjar på annandagen.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Ibland förstår jag inte... Men det viktigaste är ju att du trivs med ditt liv. Kram!

2008-12-22 @ 06:31:52
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Mor

LYCKA TILL! Kära far lämnar idag tillbaka Röda Vintet till systembolaget!

;-))

2008-12-22 @ 07:05:35
Postat av: C a m i l l a

Men du, det är faktiskt nyttigt för oss kvinnor att dricka ett litet glas rött om dagen och maten blir ju mycket godare med lite vin till, däremot att dricka massor - det står jag också över.

Lycka till ändå! :)

Kramar!

2008-12-22 @ 13:59:35
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: vivan

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! KRAMEN!

2008-12-22 @ 14:01:21
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: cirocco



Hej! strongt att sluta snusa efter så lång tid, har själv funderat på saken sista tiden...

Ett liten vitare tillvaro några månader skadar aldrig, frågan är om det är en dålig ovana eller nåt gott man unnar sig, som att löpträna för att känna ruset efteråt?



Ha en bra dag!

2008-12-22 @ 15:56:55
Postat av: amonym

Imponerande att du klarat 2 månader utan att avlägsna oönskade kroppshår=) Fast misstänker att när du bestämt dig så kan du försätta berg=)

En riktigt GOD JUL till dig!

kram

2008-12-22 @ 22:02:41
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Tierra

Vill bara tala om att du fått en Nice Blog Award hos mig - titta får du se !



God Jul & varma hälsningar, Tierra

2008-12-23 @ 09:51:45
URL: http://filmjolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0