Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Restaurang och bio!

Jag har läst ut boken och jag vill varmt rekomendera den.



Nu läst ut denna bok.
Den var bra! Skitbra för att vara exakt!
Han skrivet helt öppet, osnyggt, mänskligt utan att försköna hur djävligt livet, människan och döden kan vara.
Fast jag tycker att Sten är en stor baby och en skithög...och jag gråter mot slutet av boken, inte lite utan högt och ljudligt så det är jobbigt! 
Boken handlar ändå om kälek, insikt, äktenskap och vänskap. Otrohet och cancer. Allt i en salig blandning så man tycker om skithögen också för att inte tala om Carmen som man beundrar så i denna kamp.


Jag ska inte skriva så mycket om kalorierier dag mer än några "korta rader" som kommentar till kommentarena jag fått.
Jag är en urusel bantare.
Jag gör allt för mycket jämt.

Så var det även en gång när jag följde med några mammor till Viktväktarna efter att vi fött barn.

Mitt problem är inte att jag inte klarar att hålla igen på kalorier eller points eller vad det man ska räkna.
Jag blir fröken duktig och tycker det känns jäkligt onödigt att äta de där alla vad det nu är man räknar....

När jag ammade och var på viktväktarna fick jag helt enkelt sluta sade jag till mig själv eftersom man inte kan hålla på och tävla mot sig själv på det där viset, man kan ju sina på mjölk och om man inte sinar så rinner ju grädden ändå ut genom brösten och det där ordnar sig med vikten naturligt.... och det gjorde det....då!

Nu 10 år senare är det tyvärr svårare att motivera brösten att göra sig av med överflödskalorier som man trycker i sig...
Jag har känt mig kall om händer och fötter i dag och det är ju ett ganska tydligt tecken på att här behövs det mer näring!

Så här med lovar jag att käka lite mer om det här ska bli bra.

Jag tog mig själv på orden idag och efter att jag vaknat på eftermiddagen åkte jag in till stan och mötte 2 fd arbetskamrater och deras sambor och så gick vi på Mongolisk restaurng och sedan bio.

Maten var jättegod och kändes inte flottig eftersom man själv plockade hop färska grönsaker och kött och så stekte de ens wok när man stod och tittade på.
Till detta drack jag Cola light och åt till efterätt en klick med glass...typ ganska stor...

Har på ett obegripligt sätt fått i hop 15.891 steg på dygnet trots att det är ett sovdygn.
Jag promenerade en hel del inne i stan i kylan.

Vi såg "Allt flyter"
Filmen var trevlig och lättsam!
(Jag får antagligen inte alla rätt för det filmvalet hos mina vänner filmvetarna men jag är ju inte så nogräknad och har ännu inte så utvecklad smak så jag tyckte den var mysig!  Jag vet ju att ni tycker om mig ändå...fast jag inte sett Terminator eller om det var Gladiator världens bästa film hette? Eller var det Hulken?)


Jag lärde mig tyvärr inte något skådespelarnamn men vi hann inte mer än ut ur salongen och gå 30 meter mot Hötorgets tunnelbanestation då vi allesammans rycker till för vem kommer inte gående om inte den mörka killen Viktor i filmen.

Det liksom kändes som om filmen inte var slut utan liksom fortsatte i vårt liv :-D
Ja, så det kan gå.

Får väl också erkänna att jag redan (igår) börjat avlägsna kroppsbehåringen!
I går rykte äntligen armhålehåret med 2 kraftiga drag med vaxet!
Ska spara det och göra en kattunge av som ska få ligga på min säng kanske... :-D ...eller en leksakskompis till marsvinen?

Resten är kvar men det är bara en tidsfråga nu, ska ta det så fort jag får tid.
I och med detta får jag väl gratulera N som vinnare i tävlingen!
Fan... att jag var så het på gröten att jag inte kunde låta bli!

Kommentarer
Postat av: Kraka

Jag tycker det var en rolig film. Jag fick många goa skratt. Man f å r tycka om lättsam kommedi också!

2008-12-30 @ 08:35:13
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: vonnaponna

Hej! Ser att vi läst samma braiga bok. Härligt med läsupplevelser. Gott Nytt År önskar vonnaponna

2008-12-30 @ 23:43:36
URL: http://http://vonnisponnis.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Nej du det där med att motivera brösten till att pumpa ut fetgrädden har inte jag heller lyckats med.

Konstigt att det inte funkar längre.

Ser att du är riktigt motiverad och duktig, grattis.

Hoppas att jag också når dit. Skulle behöva det.

Kram och Gott Nytt År

2008-12-31 @ 21:35:26
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0