Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Med hälsa och kontroll i fokus!

Nu är julen slut för mig efter att jag, J och barnen över juldagen till annadagen varit hos min mor, far och syster och firat också med dem.

I dag, annandagen har J åkt vidare med sönerna till Dalarna och hans släkt och jag har gått in i intensiv arbetsperiod.

Inte nog med det, i går gick jag vid midnatt in i mina 3 vita månader, alltså helt utan alkohol för att dra in på onödiga kalorier och ohälsosamt levene.
Missförstå mig rätt, tror inte jag direkt kan tagas för att vara överkonsument men nu skall jag testa att leva utan under en tid.

Endast vid stor festlighet kan man begära dispens från denna regel jag nu skall följa.
Känns faktiskt inte så svårt utan bara coolt!

När vi kom hem från mor och far idag åkte jag och Syrran till ett shoppingcenter och stångades med lite (väldigt mycket) folk på rean.
Jag köpte 2 Esprit-tröjor och 2 detox-tesorter för att på sikt även dra ned på kaffet....om jag har lust! Inte nu!

När det var klart gick jag till en mataffär och köpte nyttig mat så när jag kom hem gjorde jag en "Anna Skipper" och slängde allt onyttigt i kylskåpet och ställde in mitt nyttiga.

Vid midnatt gick jag in i hälsosamt levene även matmässigt och jag tror att jag skall välja GI eftersom det funkar bra för mig.
Har på ett obegripligt sätt fortfarande kvar 5 kg som är missklädsamma och gör jeansen trånga.

Tycker jag haft dessa missklädsamma kilon det senaste året och de har inte gått bort av träningen som jag roat mig med under hösten så nu är det dax att försöka ta tag i mat och dryck så jag blir av med det.
Det blir ju inte lättare med åldern....

Jag har också registrerat mig och startat upp tappa.se så jag måste säga att jag känner mig ohyggligt motiverad!
Nu vill jag bli stark och hälsosam som fasen och gärna lite slankare!

Jag börjar bli så sugen på att städa bort julen hemma nu.
Längtar efter att välkomna våren.
Längtar att snart få plantera pelargonfrön och se dem spricka upp genom jorden, se dem kämpa för livet att nå ljuset i sin till en början så spröda grönska.

Längtar efter att slänga ut de halvdöda julstjärnorna och ställa en bukett tulpaner på bordet!

Ja ja, man får hämma sig.
Nu är det full satsning och glöd på hälsan.
Mat, träning och välmående skall få ligga i fokus.

Sitter lite och grunnar på vad jag hade som nyårslöften förra året?
Ska ta och läsa det....antagligen var de de 5 kilona :-D ?

I år tror jag att jag bara ska ha ett nyårslöfte...som egentligen inte är ett nyårslöfte utan något jag ska börja med på nyår och det är att under en tid föra kassabok för att se exakt hur det ser ut i mitt liv.
...Nä, jag är inget kontrollfreak !

Jag vill tacka Tierra för denna:
Nice Blog Award

Jag lämnar den vidare till 2 medbloggare som berör mig och glädjer mig mycket. Till Camilla och Sabina.


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Tack så mycket söta du! Och tack detsamma!!!

Jag har precis landat på jobbet på den sista av mina jobbpass innan 5 dygns ledighet - hallelulja vad skönt det ska bli!

Sitter här och gapar över din motivation och beslutsamhet med både det ena och det andra. Lycka till - du kommer att klara det!

Visst är det härligt att julen är över, jag vill också hem och städa bort allt (utom vår fina gran faktiskt), sedan är det så himla skönt när ett år går mot sitt slut och man får börja i en helt blank almanacka och huvudet fullt med drömmar och visioner om hur det nya året ska bli!

Till att börja med får jag hoppas att din lördag blir bra!

Kram kram!

2008-12-27 @ 07:45:03
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Kraka

Ja,ja... bli inte för fixerad bara för det är inte heller varken sunt eller hälsosamt. orolig

2008-12-27 @ 08:19:33
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: cirocco

Hälsosamt levernae och koll på slantarna verkar bli 2009 års melodi för borthy, de bara att önska lycka, du verkar vara riktigt motiverad så det går nog av bara farten!



Tycker annars att jultiden med solsken och lite snö på marken varit underbar efter den mörkaste höst jag någonsin varit med om.



Ha en underbar dag!

2008-12-27 @ 08:42:27
Postat av: Socrate

Hej Borthy. Jag kan säga - utan att det minsta slå mig för bröstet - att jag är inne på mitt 49'e år utan alkohol (med viss överdrift, för smakat nån enstaka smutt har man ju nån gång...)och det går alldeles utmärkt att ha både lite för många kilon och taskig kondis trots denna stora avsaknad i livet...(...nä nu är petimätern framme igen...)



Välförtjänt Nice Blog Award du fått, faktiskt jag oxå. Känns skönt att vara i gott sällskap.



Gott slut på 2008 och Gott Nytt 2009!



BAMSESTORA NYÅRSKRAMEN

från bloggvilande vännen Socrate

2008-12-27 @ 11:53:09
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: My

Låter som en bra början efter långa julhelgen med alldeles för mkt god mat och dryck. Lycka till!

2008-12-27 @ 15:44:32
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: sabina

Man tackar och bockar. Jag gillar dina kommentarer du lämnar hos mig. Tänkbara ord!

Att detoxa sig lite tror jag e bra för kroppen! Så lycka till med det.....Ha de gött!

Kramiz

2008-12-27 @ 18:38:49
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: evans

Vad härligt att läsa om din vårlängtan! Jag känner precis detsamma och de senaste dagarna har vi haft töväder här, så man har nästan fått lite vårkänslor :) Fast än har vi mycket vinter kvar här i norr...

2008-12-28 @ 11:05:40
URL: http://evans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0