Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Aktiva val och jag har inte tur :-D

-Mamma! Du måste kötta köpnullar! Härjade min yngsta som på mig nyss. Vi började båda skratta!

I dag vankades det prinskorvar men jag hoppade eftersom jag var mätt från kotlettraden jag och syrran intog på IKEA:

Först av allt hade jag en toppentimme med coachen!
Denna gång skrattade vi oss i genom någon form av resumé av vårat tidigare arbete, såg allt från en ny plattform.

Så enkelt allt ser ut i backspegeln och så många verktyg han givit mig för framtiden!
En viktig sak som jag fastslagit med hans hjälp är att jag nog i mångt och mycket tidigare för ofta tagit enklaste vägen vid beslut, jag har hamnat i situationer.
Varit feg för aktiva val, eller inte förstått att jag bör göra dem. Att jag bör gå till mig själv och lyssna på vad som är bäst för mig.

Jag tror att det är sant, jag har inte haft den här självkänslan förut, att  lita till mig själv och måna om mig själv.

Jag försökte också idag berätta för honom vilken jäkla tur jag har i allt alltid.
Han skrattade väldigt mycket då.
Han anser inte att jag har tur utan är en person som väljer att se allt på ett mycket positivt synsätt.
(Obs, han har INTE läst min blogg!)
Han säger att han nästan uteslutande träffar människor som anser sig vara drabbade av otur jämt och att han nog aldrig träffat någon som mig, som är turdrabbad.....därför skrattade han stort och hjärtligt.
Jag får väl tänka om och ta det som en komplimang! :-)

Han tyckte dock inte att jag skulle se det som tur jämt i mitt liv utan att jag troligen i  mycket banar min väg och möter andra på ett sätt som jag anser vara tur men som han anser vara en blandning av öppenhet, kompetens, hårt arbete och bara en liten skvätt tur.

Jag har ändå aningen svårt att ta till mig alla hans tankar...
T ex: Är det inte en jäkla tur att jag träffat just honom när jag behövde en livscoatch?
Vad kunde jag göra åt det valet? Inte ett skit, det blev han!

Han säger att det beror på att jag valde att ta in honom och ha tilltro till honom, att jag valde att se honom med glädje, att det inte var speciellt mycket tur som gjorde att samarbetet blev så bra oss emellan.

Sen stack syrran och jag till IKEA som sagt var, jag i lyriskt tillstånd med en känsla av att jag kan, jag är viktig och en riktigt bra person!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror att det är en kombination av tur och positivt tänkande!
Hej från jobbet. Lugnt. =)

2008-02-07 @ 17:45:30
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Think Twice

När det gäller tur skyller jag själv oftast på ödet, för vill det en väl...banar det också vägen för en!
Men med positivt tänkande kommer man långt!
Skönt att livet leker, sådant smittar och ger så positiva vibbar!
Må så gott!
/Kram

2008-02-07 @ 20:55:27
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Bra vännen du e på g frammåt i livet ...ha en bra kväll ...ja la oxå ut lite gammla kort på min blogg ! kram Annika

2008-02-07 @ 21:00:39
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Andreas

Du har mail!

2008-02-07 @ 22:33:25
Postat av: amonym

Optimister har oftare "tur" än pessimister! Det finns det forskning på! Det handlar väl om att man har en tro på att det kommer att gå bra och då jobbar man för saken liksom. Om man tror att det kommer att gå åt skogen har man ju på någotvis redan banat väg för att det ska gå åt skogen....
Vad härligt det låter med en livscoach! Jag förstår hans skratt....det tillhör nog inte vanligheten att han
får coacha någon som upplever sig ha tur! Jag tror att det är MYCKET viktigt vilken inställning man möter livet med.....

2008-02-08 @ 08:23:55
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: britten

å vilken klok coach du har..hoppas att min är lika klok...men det tror jag./ possitiva tänkande britten har talat )
Att få en dos av dig är en del terpi för mig också..

Ha en fin helg min vän

2008-02-08 @ 08:56:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0