Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bokslut med sina upplevelser.

I går skrev jag att jag sovit så fantastiskt den senaste tiden!
Härligt!...men så blev det inte i natt. Låg och åmade mig till kl 02.00 då jag bestämde mig för att gå och ta mig något att äta för att bryta! Varm choklad och mackor!

Jag somnade till flera gånger men vaknade i mardrömmar om det som hände på jobbet härom dagen.
Jag till och med grät flera gånger!
Vill inte minnas att jag blivit så påverkad av något på jobbet någonsin?
...Kanske troligen var en del menshormoner väl inblandade i dessa tårar också men hur som helst trodde jag aldrig jag skulle somna!

Jo, jag somnade till sist ändå men direkt efteråt ringde klockan kändes det som!

Infann mig trots allt ganska okay på jobbet 07.00 för tjänstgöring.
Jag fick väl inte direkt skönhetsmedalj men jag var där och tog hand om min student och vi fick en alldeles vanlig helt okay dag på jobbet.

Jag gick också till chefen och bad om att få lite handledning eller mer samtal runt min upplevelse på jobbet häromdagen och hon tog det direkt på allvar och fixade till ett samtal för oss i morgon....men när det väl var fixat började jag känna mig töntig som hade känt så mycket och började nog själv känna att jag mensgrinat en hel del under natten.
Men nu är det ändå bestämt och de andra ville också samtala lite om de skedda så det är nog ganska bra att görta bokslut med sina upplevelser innan de grottar in sig värre i ens psyke.

Efter jobbet mötte jag upp mina gossar och vi åkte hem och moffade tårta som var kvar sedan gårdagens kalas och sedan åkte vi till stora sonens klarinettlektion.

Jag köpte svarat byxor till honom som han skall ha när de sjunger konserter i konserthuset nu framöver.
Väl hemma igen fick jag som vanligt lust på redda makaroner och köttbullar och så blev det.

Nu är vi mätta och köket är uppstädat.
En osedvanligt odramatisk måndag som jag kommer göra tidig kväller av! Gäspar redan och jag tänker sova bättre i natt!


Kommentarer
Postat av: Pensionären .

Om man staplar mycket en längre tid på hög är det nog inte så konstigt om det kommer en och annan tår.
"För de'e så naturligt såååå..."
Skriver som ni alla skriver nu för tiden: KRAM!
(Fast det är inte min grej, iallafall INTE med främmande människor)

2008-02-04 @ 19:53:39
Postat av: A

Vi har visst haft exakt samma middag idag =) Jag tycker det är klokt av dig att få extar hjälp att bearbeta upplevelsen du haft... Bättre det än att må dåligt.... Ha det fint.Kram

2008-02-04 @ 20:43:08
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Camilla

Stackare! Hoppas att du får sova bättre i natt, jag blir också galen av att ligga vaken och vrida mig på nätterna. :/ I kväll har jag yogat och då brukar jag sova som en princessa.
K R A M!

2008-02-04 @ 20:44:18
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Det undermedvetna reagerar kanske mer än man tror,så det låter väldigt klok att ta itu med det direkt,det låter som att du reagerade sunt.Önskar atjag var sådan jag med.Jag gömmer mest undan i nån vrå och tror att det funkar.Fastän att jag vet bättre. maria

2008-02-04 @ 22:38:36
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: Junitjej

Du är väl med på det nya fotouppdraget? Om du inte kan idag, så gör det imorgon!
http://junitjej.blogg.se/1202188870_nytt_fotouppdrag.html

2008-02-05 @ 06:36:02
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Ulla

Tårar kan vara förlösande. Det var bra initiativ att tala med chefen. Även om du nu i efterhand tyckte det kändes att överreagera, men bättre att reagera än att inte reagera. Om du känner olust, så tror jag nog att fler oxå gör. Men den eller de vågade/orkade kanske inte ta tag i det. /Kram!

2008-02-05 @ 06:42:57
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: amonym

Visst är det konstigt vilka vägar tankarna kan fara på natten. Men jag tror det var bra med lite handledning! Ensam är inte stark! Ibland behöver man stöttning utifrån för att bena upp allt det hemska.
Angående min löpning: Nä, jag var inte helt nybörjare innan. Har alltid tränat till och från. Mestadels basket men varvat med gympa, kick'n box, simning och löpning. Men fick för ett årsen ont i en fot och legat lite lågt sen dess. Sprang Göteborgsvarvet förra våren med ont i foten och i princip utan träning. SÅ KORKAT!!!! Gjorde inte ett skvatt på hela sommaren, bara vilade foten. Och började springa så smått i höstas. Men jag är förvånad över hur bra det faktiskt går! Hur jag hinner.....har ingen aning....haha! Ibland blir allt lite kaosigt men det brukar reda ut sig till sist.... oj vilken lååååång kommentar!
kram kram

2008-02-05 @ 08:11:59
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: annebelle

Vad bra att gå på mer handledning.

2008-02-05 @ 14:43:13
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Mötley Annika

önskar dej godnatts sömn min vän och lycka till med allt kramar lilla lyckliga Annika

2008-02-05 @ 15:49:38
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: kicki

Gott med stuvade mackisar,,,
hoppas du fick sova bättre inatt, jag har legat vaken också trots att det inte är fullmåne, men inatt har jag haft väldiga svettningar, klimakteriekossa du vet...
Ha det gott min vän

2008-02-05 @ 15:58:30
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: britten

jag säger som någon här uppe sa bättre att reagera än att inte reagera alls.
Bra initiativ med ett samtal tycker jag.

Hoppas du får sova drömlöst och gott i natt..vet verkligen hur det kan vara..både att inte sova och att drömma hemskt !

Ha det skönt i kväll

2008-02-05 @ 16:19:49
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0