Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Gnäll på telefonköer och måste-samtal.

Just nu räcker inte tiden riktigt till! Vill läsa bloggar och mysa vid datorn men real life drar i mig å det bestämdaste!

Jag och listan har arbetat på bra, listor verkar vara det som funkar för mig annars jobbar jag så ineffektivt!

Ändå, varför skall det alltid vara så långa telefonköer till tråk-samtal?
Du är nummer 34 i kön!!!!
Har man i företagsledningen inte lite dålig inblick i hur många telefonister i kundtjänst sitt företag behöver då?
Man hinner ju bli irriterad innan man kommer fram och det får ju den stackars telefonisten ta emot och jag antar att jag inte är en sådan person som är värst...

T ex om du vill boka ett abonnemang till något då kommer du ju i snabba kön, alltså: Du är nummer 2 i kön och om du trycker på knappen för att säga upp ett abonnemang då får du plats 32 och när du väl kommer fram så säger de att du måste säga upp ditt abonnemang skriftligen eller att det inte går att säga upp abonnemanget eftersom det löper till januari nästa år! Man är helt enkelt fånge i vissa sammanhang!

Slut med gnäll! Det var bara ett exempel på hur mycket tid som man måste lägga ned på struntsaker men jag antar att det är lika för oss alla och det är därför man slösar och spiller så mycket energi på att värma upp sig innan man får "rumpan"  ur och ringer de där sura samtalen.

Nu skall jag gå lös med min stora duktiga dammsugare och städa här innan det är dax att åka in till stan och lyssna på sonens konsert.
I kväll vankas det festligheter.

Trist, men just nu är jag våldsamt bortdragen från datorn! Hoppas dock att alla har en fin helg! Kram

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag håller med. Och vissa företag har så krångliga system och konstiga öppettider, så det är svårt att komma åt att avbryta abonnemang och prenumerationer.

2008-02-09 @ 11:55:54
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas ni får en trevlig kväll! :) Här ska vi sitta och kika på melodifestivalen och köpa hem kinamat, mysa i vårt bygg-rust-kaos.
Smart teori om kösystemet i ditt inlägg i dag, säkert får man "gräddfil" om man har ärenden som gynnar företaget.
Kramar!

2008-02-09 @ 17:50:56
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Storebror Keso

Ett tips är att INNAN man tecknar abonnemang för nånting så ringer man till kundtjänsten för alla konkurrenter i samma bransch (el, tele, tv osv). Sen tar man tid på hur länge det dröjer innan man kommer fram. Den som svarar snabbast väljer man, om den verkar bra för övrigt. Fast det är ju INNAN, förstås...

2008-02-09 @ 19:33:57
Postat av: Andreas

Man behöver inte alltid blogga ^^ Real life är ju faktiskt bättre egentligen :D

2008-02-10 @ 19:16:46
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: A

Hoppas helgen varit fin =) Kram

2008-02-10 @ 19:58:24
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Junitjej

Borthy, du kan beställa den hjärtformade stekpannan härifrån:
http://www.candiie.com/

2008-02-10 @ 20:50:17
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0