Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En av mina 2 största upplevelser.

image988
För exakt 8 år sedan idag födde jag barn. Min yngsta son fyller 8 år idag! Jag säger som alla föräldrar: Vad fort tiden går!
Han växer och utvecklas men jag är den samma...
Nä, så är det nog inte. Man har nog själv förändrats en hel del med tiden också både positivt på insidan och lite både och på utsidan :-)

Egentligen tycker jag inte att jag direkt är urtypen för att klara av mammarollen, ni vet det finns människor som är gjorda till föräldrar, det är nog inte jag, har mer växt in i rollen och eftersom gjort mitt bästa.

Ordspråket  "mina barn och andras ungar" stämmer ganska bra och jag är inte den bästa på att leva mig in i lekar och sådant... men jag skulle inte för något i världen kunna tänka mig livet utan mina 2 söner!

Jag älskar mina pojkar av hela mitt hjärta, de betyder allt för mig och jag kan lätt gå genom eld för dem om det skulle behövas. (Säkert säger jag här samma som alla andra föräldrar på jorden!)
I natt vaknade lilla grabben om och om igen, önskade det var morgon.
Kl 03.30 när han väckte mig sista gången gav jag upp och gick upp men han somnade om.
Kl 06.30 blev det som vanligt grattis på sängen med paketöppning, blommor, tårtbitar och flagga!

Sötast i världen öppnade paketen och var riktigt nöjd sedan var det dax för de vanliga morgonbestyren.

Duktiga jag hade också lyckats skriva i almanackan bara orden: tandläk kl 09.15.
Jag förstod att det gällde någon av sönerna men var inte riktigt säker på vilken? Chansade på den stora... och tur som vanligt som jag har var det rätt!
Efter detta kom även han utan hål iväg till skolan.

Sedan var jag faktiskt ruskigt trött.
Gick och lade mig för att sova middag vid 11-tiden och vaknade inte förrän sonen satte nyckeln i låset kl 15.00!

Oj, det var kanske inte vad jag hade tänkt mig av dagen men jag behövde det nog eftersom jag nu har gått på nattarbete igen.
Steg upp och åkte till sportaffären och bytte storlek på sonens nya fotbollskor som jag lyckats köpa för stora.

Till födelsedagsmiddag hade E bestämt revbenspjäll och jag hade förberett det så de stod i ugnen och tillagade sig medan jag städade marsvinsburen och lite vardagligt sådant.
Började också på en header till mammas blogg men körde fast i processen. Väntar nu på att få skojjiga bilder till den av henne!
Nu som sagt på firman som sover.
Japp, då var man igång igen med bloggandet!

Kommentarer
Postat av: Monika

Skönt att du är tillbaka i bloggvärlden! Den var sig inte lik utan dig.
Hälsa sonen med en grattis-kram!

2008-01-30 @ 02:31:17
URL: http://kraka.zoomin.se
Postat av: A

Välkommem tillbaka =) Underbart söt kille..... Hoppas du får sova gott idag =D Kram... Förresten, det är blondering jag ska ge mig på =/ Får väl se hur det går=)

2008-01-30 @ 07:15:18
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tror inte att där finns någon urtyp av mamma,bara man gör sitt bästa.Ingen förälder känner sig tillräcklig,men ändå brukar det bli bra.Gratta honom från mig. Kram Maria

2008-01-30 @ 08:13:26
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: amonym

Gratulera sonen! Vi har lika gamla söner=) Och Socrates minsta son är också 00:a! Fast min lilla 00:a är född annandag jul så han ju precis fyllt 7.
kram

2008-01-30 @ 08:29:38
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Think Twice

Grattis i efterskott till sonen!
Visst förändras man som person efter att blivit förälder och tur är väl det, för det är den finaste rollen i världen man kan få!
Ha det gott!
/Kram

2008-01-30 @ 10:58:53
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: britten

Välkommen tillbaka ! så fint du skriver om dina barn

Hälsa och gratta sötnosen

2008-01-30 @ 12:16:14
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: kicki

Välkommen tillbaka, du är saknad trots att det bara var några dagar...
Ja visst är det konstigt att man inte känner isg äldre med åren, min den minsta är 21 år och jag kan inte fatta när jag ser honom att jag också då är 21 år äldre, men man känner det på morgonen när man går upp och så idag när jag var ute med hunden och la mig
raklång, aj va ont det gjorde i hela kroppen...
Ha det gott och krama födelsedagsbarnet idag

2008-01-30 @ 12:32:26
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: ejmis

Svar: Visst är jag norrlänning, Sundsvall ligger ju mitt i Sverige men det är ABSOLUT Norrland =)

2008-01-30 @ 12:50:35
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Camilla

Kul att du är tillbaka igen!!! Har saknat dig massor! Mysigt med födelsedagsfirande av en av dina skatter. ♥
Angående din kommentar hos mig om de små kaffekopparna v/s gigantisk man, så är nog båda påståendena ganska sanna... hi hi... Men kopparna var verkligen extremt små och vi var sååå sugna på kaffe.
K R A M!

2008-01-30 @ 13:25:48
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Tierra

Instämmer med Monika... skönt att se dig tillbaka... vid tangentbordet... och skrivandes :-)

Visst är det så... barnen är nog det mest viktiga man har i livet... och även om de kan vara lite "jobbiga" under olika perioder i sitt liv... så ångrar man aldrig att de kom till och finns :-)

Sköt om dig och ha en fin onsdag !

Varma hälsningar, Tierra

2008-01-30 @ 15:24:03
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Ulla

Välkommen tillbaka!

2008-01-30 @ 20:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0