Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ett slut och en början att fira!

Ja ha, då har det slutat och det har börjat.
2007 är för alltid över, ligger bakom oss.
Raketerna har slutat explodera över himlen och festande människor har gått inomhus igen.
Jag och mina kollegor har skålat här på jobbet när vi kom på att 12-slaget passerat med någon minut!

Tur att man inte vet sitt öde, då skulle man nog inte våga leva. Tur man inte för ett år sedan visste vad som väntade 2007, då hade jag nog bett att få stiga av den här tidsresan, åtminstone lite... kanske...men då hade man i och för sig missat så mycket bra... så nej, jag tror jag är glad jag åkte med ändå när allt kommer omkring! 

Det är ändå dax att  lägga det här året bakom sig nu, no retreat, jag har en del dokumenterat här i bloggen och jag kan själv minnas saker som jag inte skrivit om här som jag har i mitt liv och mina tankar.

Jag har lärt mig mycket av 2007 som jag inte vill vara utan men många händelser och saker som skett hade jag gärna sovit mig förbi. Jag lämnar 2007 nu, ja det gör vi ju allihop!

Men det finns en fortsättning!

Nu gäller 2008!
Var sak har sin tid och ännu så länge är jag som så många andra ovetande om och till viss del också nyfiken på vad året kommer att erbjuda livet.

Jag tänker gå in med förhoppningen och tron att livet vill mig väl och att det kommer att bli ett bra år.
Jag skall ha avsikten att våga och njuta i livet och att tänka och agera positivt i stort som smått , se på dem jag möter, se dem jag möter.
Jag vill ha kraften och energin. Jag vill!

Det kan låta jäkligt lätt men det är det inte alltid när stress och vardag tränger sig nära, det krävs alltid att man är närvarande och medveten om sin avsikt och det är stora krav jag har på mig själv.
Jag vill vara levande och närvarande i varje sekund och möte. Jag satsar högt för att vinna mycket!

Man kan nog tycka att jag pratar mycket ego-gojja här men glöm inte bort att det här är min positiva peptalkhörna och om inte jag säger de här självklara sakerna till mig själv så...

Mitt-i-nattentankar!
Egentligen, vad mycket som har hänt 2007!
Tänker du som jag om ditt gångna år och om förhoppningarna inför nya?



 

Kommentarer
Postat av: Cyberspunken

Gott Nytt År =) Nya tider, nya tag!! hoppas du haft en kanonstart på året och att det fortsätter bra... kram //Spunken

2008-01-01 @ 02:40:45
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Camilla

God fortsättning min vän! Nu ligger du nog och sover sött efter nattens jobb. Jag slumrade in vid 01-tiden och trodde att jag var i någon annan värld när klockan ringde 07.00. Puh! Det här kommer att bli en seg dag.
Vilka härliga ambitioner du har inför det nya året! =) Jag hakar nog på allt det där jag också!
K R A M!

2008-01-01 @ 08:19:23
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0