Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är så svag för denna förföriska livskrydda!

image935
Vitlöksdoften sprider sig från potatisgratängen som står i ugnen!


Stormarna slår mot rutorna och jag sitter och njuter av allt med ett glas rödvin!

Riktigt tjocka fina biffar ligger och väntar på att bli stekta om några minuter, precis i tid för att vara klara samtidigt med gratängen.

Har gjort grunden till en grönpeppar sås och jag spetsade även idag med lite konjak!


Pojkarna spelar ett lärorikt kärleksfullt krigsspel på Wii! Kulsprutorna ljuder!

Tror inte att gossarna tar skada, de verkar väl kapabla att skilja på spel och verklighet. Man ser heller inget blod, verkar bara vara strategi och ta mark.

Hur som helst har jag inget intresse av att sitta och titta på när de spelar dessa spel, sätter mig hellre en stund här vid datorn!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Låter gott smarrigt med gratäng och biff... ska nog inte skriva vad det blev för mat här :)

2008-01-19 @ 20:49:37
Postat av: majjanw

Ack ja, ack ja. De små liven..
Låter såååå gott med stek.

2008-01-19 @ 21:14:05
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Pensionären .

Synd att Du inte sett "Stjärnorna på slottet" Den här omgången var riktigt underhållande men nu är det slut. Hoppas att dom göra nya program med nya skådisar. Kunde dom fortsätta med "Let's dance" borde dom kunna fortsätta med "Stjärnorna på slottet"

2008-01-19 @ 22:38:52
Postat av: majjanw

Jobba lugnt idag!
Från en som är uppe med tuppen!

2008-01-20 @ 06:24:01
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Ulla

Åh, vad du läskar *L* Hoppas det smakade lika gott som du fick det att låta. Du verkar vara en hejare på att laga underbart god mat. Önskar dig en go söndag!

2008-01-20 @ 08:44:20
Postat av: Junitjej

Vad tycker du om min nya design?

2008-01-20 @ 09:23:34
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Andreas

Skulle göra vad som hellst för en kvinna som kan laga god mat :P Och jag tror inte heller dina pojkar tar skada. Jag har spelat sådanna spel i min uppväxt och ska jag va ärlig så har inte jag påverkats något av det. Inte vad jag vet iaf :P Men jag är ju motsattsen till våldsam.

2008-01-20 @ 14:03:47
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej själv du! Om det kan vara till någon tröst ska jag också sitta här till 20.00 i kväll. Det går bra, soligt och fint här i Gävle. Har hunnit med både promenad och styrketräningspass innan jag började kl 13.00. Rätt hurtigt va? =)
Kom precis på att jag inte provat din biff med grönpepparsås á la restaurang. Måste testas till nästa helg.
Kram! Hoppas tiden går fort på jobbet.

2008-01-20 @ 14:13:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: majjanw

Tja!
Inte Karlstad. Det är i serien IKEA Stockholm.

2008-01-20 @ 15:02:34
URL: http://majjanw.bligg.se
Postat av: majjanw, igen.

Men det får nog bli Karlsdad för mej. den bruna tror jag. Kollade fel pris på Stockholm.

2008-01-20 @ 15:06:45
Postat av: :: N A D I A ::

Mmmmmmmh! ^^

2008-01-20 @ 15:33:33
URL: http://zooega.blogg.se
Postat av: britten

ha ha tuvmannen..nä tuvmyran ska det vara..nä det är inge mera raffinerat än att stället i Holmträsk heter så på kartan, och jag tycker bara det är lite fint....ha en fortsatt fin dag

2008-01-20 @ 15:37:03
Postat av: tyska Anja

Jag har glömt något att säga: jag är stolt över dig, att du fixar alla dina personliga grejer så smart och fint... kanonduktig!! Och jag tänker på dig, eftersom du måste jobbar hela dagen idag! :-)
En kram till, Anja

2008-01-20 @ 16:47:45
Postat av: Borthy till min favorit tyska Anja!

Tack för dina ord.
Det kändes bra att vi fick möjlighet att prata lite i dag, hoppas du också tyckte det.
Jag har verkligen undrat och funderat hur man skulle kunna lösa problemen... om dom finns... men som du också säger, alla är vuxna och måste ta eget ansvar men jag vill ju så gärna att alla ska må bra, ja du vet :-D fast det är kanske inte mitt ansvar men jag vill! Kram

2008-01-20 @ 17:07:54
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: amonym

Ska nog göra studiebesök hos dig och lära mig laga riktigt kött.... är kass på det......
Men jag är bra på att dricka rödvin=)
kram kram

2008-01-20 @ 17:54:22
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: tyska Anja

Ja, det var verkligen skönt, att vi hade äntligen en tvågångskommunikation... skulle vi fortsätta med!! :o) Men vara snäll och slutar att fundera om problemer, som du själv kan inte lösa! Du är inte Atlas, som bärar hela världen på sina axlar!
Men nu måste jag skratta lite... vet du, jag tycker om dig också, men kan konstigtvis inte säga, varför! Jag har sällan träffat en människa, som är så ambivalent, ovanlig och har så många olika egenskaper som du! Tack Sverige...

2008-01-20 @ 20:58:01
Postat av: tyska Anja

Du klarar väl inte att ta emot komplimanger?! :-) Eller kan du inte reflektera dig själv?? Juuuuu, jag vet... nu blir det för personlig...

2008-01-21 @ 23:36:12
Postat av: Borthy till tyska Anja!

Du är så snäll och gullig. Lite skrattar jag när jag läsaer din komplimang eftersom orden och egenskaperna i sig nog inte direkt kan tolkas som komplimanger :-)
....ambivalent? man kan inte förstå varför man tycker om mig? hi hi..., men när DU säger det så och jag känner att det kommer från ditt hjärta så uppskattar jag dina ord jättemycket!
Jag vet att du inte är helt förtjust i min blogg och att det i stora drag är en envägskommunikation men jag måste ändå säga att den givit mig så mycket och kanske framför allt att bli bättre på att ta emot och våga tro på komplimanger.
Så därför Anja: Jag bär med mig din komplimang och glädjs jättemycket över dina ord. Tack :-)
Ps. Någon gång får du allt berätta vad du mernar att
jag är possitivt ambivalent ;-)
Jag är jätteglad att du kommit hit. Tack Tyskland. Kram Anja

2008-01-22 @ 12:21:48
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0