Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lördagmorgon!

Kaffedoft. Känner mig starkt motiverad, i varje fall just nu att gå lös på vinden, jag skall fullkomligt tömma den och möjligen bara ställa tillbaka väl utvalda saker i ett lätthanterat och kontrollerat system. Hoppas innerligt att min plan fullföljs.
Om jag lyckas med detta kommer jag vara ruggit nöjd md mig själv och det kommer sedan bara finnas en sak kvar på listan och det är att komma ivag ut att springa.
Vaknade i natt och var lite taggad men nä...just nu känns vinden mest lockande!
På edera platser...färdiga..gå!


Ps. Jag älskar inte att städa men sometimes a woman has to do what a woman has to do ;-)

Uppdatering kl 10.23
Det är obegripligt vad mycket skit som ligger på vinden, saker som jag inte trodde fanns och som verkligen inte borde finnas!  Nu blogg-vindstädar jag. Ner med lite skit, sedan läser jag ett inlägg i någons blogg. Nu krävs motivation och jävlar anamma! När ena halvan av vinden är tom, då ska jag gå igenom och slänga nästan hela skiten!
Sen finns ju en halva av vinden till...å vad kul det är!

Uppdatering kl 13.25!
Det går så jäkla bra! Halva vinden är klar nästan och hela Trajeten är proppfyld med gammalt skit. Nu är det lunch, blir kyckling från igår sedan blir det första vändan till tippen! Bara att jobba på när man har flyt! YES! (Jo, man kan säkert göra roligare saker en lördag men var sak har sin tid som sagt!)

Uppdatering 14.57
Vinden är helt tom...men det är inte hallen som ligger under..... Oj vad det krävs diciplin från min sida nu!


Kommentarer
Postat av: Pensionären.

Innan vinden: Mail har anlänt till Eder låda.

2008-01-12 @ 09:35:54
Postat av: amonym

Bra jobbat! Visst är det skönt att röja! Men håll inte på för länge. Kom ihåg att tanka i energi! Kaffe och choklad är en nödvändighet!
Jobba på! Heja! Heja!
kram

2008-01-12 @ 10:52:53
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: amonym...igen

Alltså det här med RSS nu har jag klickat på din RSS symbol och lagt till dig....God knows where vi får väl se vad som händer=)
kram

2008-01-12 @ 10:54:13
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad härligt duktigt det låter! Heja, heja! Du kommer att känna dig sååååå nöjd då det är klart!
Här är det lugn och ro som gäller. Jag är piggare, har fixat mig och sminkat mig och bara det gör ju att man känner sig PIGG igen, att slippa se sitt bleka, förkylda ansikte utan färg.
K R A M!

2008-01-12 @ 12:04:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: britten

Så glad jag blr !
Har saknat dig.

Vad duktig du är som röjer på vinden. Det är inte gjort i en handvändning förstår jag, Hoppas att den värsta sorgen över lilla marsvinet lagt sig därhemma.

Kram

2008-01-12 @ 15:24:16
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Andreas

Det svåra är att kunna tänka

- Vilka saker kan jag inte leva utan?

Istället för

- Vilka saker kan vara bra eller roliga nån gång i framtiden?

Som du säger... diciplin...

Kanske kan använda Andreas rensarskola? Jag har bara testat den på kläder, men den funkar säkert på allt gammalt skräp. Tyvärr var inlägget så långt att jag tagit bort den magiska rensarformeln... men idén finns kvar.

Lycka till!

Andreas

Postat av: Andreas

Hoppas att de andra också kan leva utan sakerna :)

Jag tror att din metod att plocka ut allt, och lägga tillbaka bara sånt som kvalar in, är kanonbra.

Och kom ihåg att är du ändå i rensartagen så "är det lättare att få förlåtelse än tillåtelse".

Andreas

2008-01-12 @ 17:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0