Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nästan kräk-varning?

image929
Nu ska ni få höra HUR präktig jag kan vara när jag sätter den sidan till :-)

2006 08 26 köpte vi en ny platt-tv då tjockis-TVn dog när blixten slog ned i vårt hus.
(Jo, jag var hemma och kände och såg, det stod en kvast av eld upp ur en sked som stod i en kopp på diskbänken och jag stod 1 meter i från. Då är man inte så stöddig!)

Det var inte det jag skulle berätta utan hur skit-präktig jag var då i aug 2006 vilket jag är tacksam för idag!

Den dagen, fotograferade jag av kvittona på tvn och försäkringen som jag tog.

Jag har sedan länge tappat bort kvittona men filen med kvitton på garantibevis har jag kvar i datorn!

Nu under hösten har ett sträck vuxit fram på tvn, alltså något vajsing med skärmen.

Jag har tänkt att garantin nog gått ut men så slog jag upp mina foton igår och såg att min försäkring jag tog på tvn gäller!
Jag skrev ut kopior på kvittona och ringde SIBA idag.

Jag kunde ju alla nummer som ett rinnande vatten och fick (efter 15 min) omedelbar service och hjälp, inga problem, det blir lagat på garantin om jag kommer med tvn eller så får vi en ny!
Detta gjorde jag nu på morgonen fast det inte ens stod på min att-göra-lista!

Kommentarer
Postat av: amonym

wow Vad imponerad jag är!!!!! Detta har jag aldrig kommit på och kära nån vad vi har letat kvitton ibland!!! Vilken bra idé. Tack!
kram

2008-01-18 @ 13:32:22
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Camilla

Ordning och reda! Jag har en pärm där jag försöker sätta allt vi handlar och rensa då garantin gått ut, men så när man ska ha någonting - då finns oftast inte just det kvittot i pärmen. Visst är det väl konstigt? Murphys lag...

Och du, jag lovar och svär att jag ska lämna tigerbalsamet hemma vid mitt Stockholmsbesök, om jag inte blir beroende av det nu och tycker att det luktar så gott att det blir typ min nya parfym... men det har jag svårt att tro. Jag blev inte poppis hemma i går ska du veta "Uuush, vad är det som luktar?" Det luktar gammal häst ju.

Läskigt med åskan, tur att inte hela huset brann upp.

Ha det så bra på jobbet, det försöker jag ha. Trevligt med pizza till kvällsmat, det var länge sedan. Jag ska snart förgylla min matrast med en vattenmassage på jobbgymmet, för matlådan åt jag upp redan på fikarasten, för jag var så hungrig.

K R A M!

2008-01-18 @ 15:52:05
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Pensionären .

Vad då "Kräkvarning" Trodde jag skulle få läsa nåt hemskt och så var det tvärt om!!
Varför "Kräkvarning" över en sån sak?
Allt var ju skitbra om man nu får uttrycka sej så som morsa.

2008-01-18 @ 16:48:22
Postat av: Soffie

Läcker blogg du har!!!
Hoppas det går att fixa på garantin!!

2008-01-18 @ 16:49:28
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: A

Hej vännen. Nej det är inte jag som skrivit den, tyvärr=) Glömde bara skriva..... Från england någonstans. Ha det fint. Kram

2008-01-18 @ 20:27:47
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: maria

Toppenbra!! Man måste tänka steget före i denna teknikens värld!
Ha en toppenhelg!

2008-01-18 @ 21:49:47
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Maria

Hej! Se där ja...kul att få veta vilka som läser:) Ha en trevlig helg du med! /Maria (som kikat in hos dig också...hihi)

2008-01-18 @ 23:18:01
URL: http://mizty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback