Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tänk vad bra man har det som KAN betala räkningar!

image994
Japp, då var man ånyo vaken sen några timmar tillbaka.

Börjat läsa en ny roman, Mari Jungstedt "I denna stilla natt."
Den känns spännande och bra med ryslig känsla från sidan 1. Sådant gillar jag!

Egentligen är jag nog mest för deckare, polisromaner!
Även om jag är en polismagnet på de svenska vägarna och har svår polisskräck så känner jag ofta sådan sympati för gamla kloka utredningspoliser med visdom i tanke och blick, sådan som Wallander och andra mänskliga hjältefigurer.
Jag har ju som sagt kassvis med pocketar som står och väntar på att jag skall komma igång och läsa igen så det är bara att sticka ned handen i någon av dem så fiskar man upp något!

Nyss har jag  lite sent men ändå betalat en ganska ansenlig hög med räkningar och jag försöker att inte tänka: 
-Usch vad mycket trista räkningar! utan i stället tänka:
-Vad härligt bra man har det som kan betala sina räkningar och har en bra kontroll på sin ekonomi!

Nu vankas lite vardagsbestyr som vanligt med lite vardagsplock men sedan en lång varm dusch så man blir pigg och alert. 
I natt är det sista natt-passet på den här perioden.

Jag tror att jag i natt kommer "få" min nya student, en kille som skall börja hos oss när han sedan är färdigutbildad. Jag känner ju då ett extra stort önskan och ett ansvar om att han skall känna sig väl emottagen och trivas!
Skall bli kul men det sätter alltid lite mer press på en än vanligt när man är handledare, man inte bara kan sköta sina arbetsuppgifter reflexmässigt utan man måste både göra arbetet genomtänkt, välplanerat, kunna motivera, förklara.

Sedan måste man vara utrustad med ett bra tålamd i många fall och en bra självsäkerhet så att man själv kan träda tillbaka och låta sin student få tillträde och möjligheter.
Det där med tålamod klingar ju inte klockrent i hop med PMS men jag skall göra mitt allra bästa!
Hittills i livet har jag alltid haft sådan otrolig tur att jag bara fått otroligt trevliga, kanonduktiga, ambitiösa fina dubbelgångare!

Kommentarer
Postat av: amonym

Superbra att ha student emellanåt! Man skärper till sitt arbete och funderar på vad man gör och varför. Härligt när man får någon som det går lätt med och som tar för sig. Du får låtsas att du inte har PMS - fake it and make it!
kram

2008-01-31 @ 20:27:09
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Camilla

Å, vad glad jag blir att du börjat med Mari Jungstedt - du kommer att bli fast från första till sista sidan. Få se, vad var det den handlade om nu igen? Tjejerna som blir mördade och hängda i ringmuren?
ALLA hennes böcker är ruggigt bra, håller på med den fjärde just nu. ♥
Och du - pröva Femal Balans... man blir lugn och fin som en kossa.
K R A M!

2008-01-31 @ 21:20:30
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Andreas

Jag har haft en praktikant den här veckan. Visst tar det extra tid...

Lycka till med sista passet.

Andreas

2008-01-31 @ 23:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0