Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Under våren!

image926
Jag blev borta lite från bloggen. Det har varit mycket dessa 2 lediga dagar och jag har inte haft möjlighet att sätta mig vid datorn!
Jag ska inte redogöra minut för minut vad jag gjort men i går kväll var det en trevlig utgång med jobbet!
Vi var ett glatt gäng som åt på en Indisk restaurang och vi satte oss efteråt några timmar på Kvarnen och surrade över några öl!

Mycket trevligt, hoppas det blir mer sådana trevliga kvällar under våren nu!
Läste i någon av kvällstiningarna att det skulle bli en riktigt torr varm sommar.
Jag ser framför mig landskamper i fotboll varma sommarkvällar på stans uteserveringar...mmmm...det är något jag verkligen gillar!

Tror det är första gången jag använder begreppet "under våren" här i min blogg så det måste väl tyda på att den nu är på väg?
Jag väljer att känna så!
I dag har varit en solig och fin dag vilket ju är en stor kontrast till de senaste dagarnas regn och grått.
image927
I dag har jag varit en längre sväng på IKEA faktiskt!
Det var länge sedan och det är ett privilegium att ha möjligheten att kunna gå runt där en lugn och skön vardag, titta runt och inspireras!
Jag kan verkligen förstå att man får gåshud av blotta tanken på att åka dit en kväll eller helg, det måste vara allt annat än inspirerande, rena nervsammanbrottet!
På vardagar hinner personalen prata trevligt och avslappnat med en och komma med tips och idéer vilket är kul!

Det är väldigt konstigt men i bland när jag är på jobbet så kan jag få sådan otrolig lust att åka till IKEA, det är kanske en konstig böjelse jag har!

Har nu i kväll stekt pannkakor till 4 hungriga gossar vilket inte direkt är någon barnlek eftersom de saknar botten i sådana sammanhang. Själv blir jag rejält mätt på pannkaksoset!
I kväll blir det tidig sänggång för mig.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Borthy, jag tror jag kommer lära mig minst lika mycket som lärarstudenten under praktikperioden. Förhoppningsvis har hon flera saker som hon vill pröva, medans hon är ute. Dessutom kommer jag se henne som en extra resurs i klassen.

2008-01-17 @ 18:40:42
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: britten

ja att åka till i ikea löningshelg är inget att drömma om precis men att ta sig dit en tisdag em veckan innan lön när det är snudd på tomt. då kan till och med jag njuta . Jag brukar åka till Barkaby, inte lika stort, men jag trivs bättre där och tycker det är lättare att hitta. Ska dit i morgon och se om jag kan få tag i det beslag som saknades på hörnskåpet vi köpte upp till stugan.

Fick också en slags vårkänsla i dag...och kvarnen ! sååå länge sen jag var där.. hhmm

ha det bra

2008-01-17 @ 18:52:33
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Pensionären .

Att strosa runt på IKEA är väl en slags avkoppling det oxo. Somliga tycker det är avkopplande att strosa runt på en golfbana............
Det behövs sånt ibland.

2008-01-17 @ 18:53:53
Postat av: maria

Härmed bjuder jag in er på Drajja, varma och torra sommardagar, på min balkong. :)
Barnen får min Grymma pasta som de gillar!
Ha det!

2008-01-17 @ 19:28:50
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: amonym

åh vad härligt med IKEA! Kanske att man skulle ta sig en liten tur dit imorgon. Ska jobba i residensstaden under fm.....
Härligt med sol, den har småsmugit lite på oss i Småland också!

2008-01-17 @ 21:34:21
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja, det är så himla mysigt att kunna ta en ledig vardag och åka ut och njuta på IKEA i lugn och ro, alternativt att åka dit jättesent på kvällen, då brukar det inte heller vara mycket folk där... att åka mitt på dagen en lördag gör jag bara inte.
Trevligt med lite utgång och mat ute så där mitt i veckan också. :)
Jobbar du också helg nu?
K R A M! Ha en skön fredag!

2008-01-18 @ 09:01:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0