Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vaknade tidigt.

Ja ha då har man sovmorgon och vaknar kl 05.20.

Drömde att jag skulle på semester till en söderhavsö med en äldre inte så lättsam finsk kvinna som jag inte kände och jag kände mig starkt skeptisk tilll detta resesällskap och dessutom kände jag mig osäker på flygresan. (Någon som kan drömtyda detta?)

image919
Vaknade av att jag är jätteförkyld och jag stinker tigerbalsam som äldsta grabben talade sig så varm om igår kväll, det skulle vara en fantastisk varm känsla i musklerna men jag har nog inte känsel som man ska eftersom jag bara upplevde hela det insmörjda partiet som ordentligt nedkylt och helt enkelt iskallt för att inte tala om att det luktar gammalt fotbollsomklädningsrum i min direkta närhet!

Åt lite frukost och tog sedan med mig HLR-boken, IKEA-katalogen och laptopen ned i sängen igen. Av dessa tre förströelser så tror jag att det är HLR-boken som får stryka på foten i denna arla morgontimma!
Nu måste jag ju läsa lite bloggar!

I går fick jag mycket glädjande veta att jag har en ny läsare vilket gjorde mig väldigt glad, hon säger att hon ofta när hon slår sig ned vid datorn går in en sväng här och läser min blogg! Jag blir ju jätteglad och välkomnar min kollega Cillan!
Vill också tacka min favorit-tyska Anja som lär ut hur man kommenterar! Det finns ju inget roligare för en bloggare än att få en liten kommentar, bara vetskapen att någon varit här och läst!

Godmorgon och hoppas lördagen blir en fin dag, det verkar vara stanna-inne-väder då det låter som det stormar ute!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag vaknade för en timma sedan ungefär.
Krya på dig!
Kram!

2008-01-05 @ 07:58:52
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: maria

Krye på sej!

2008-01-05 @ 08:56:04
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Andreas

Visst låter det som stannainneväder. Hela sundet är fullt av vita gäss. Vinden ligger på huset rakt från sjön. Vindmätaren på bron visar 14 m/s i medelvind (över 16 för ett par timmar sen).

O vad jag längtar till dagens motionsrunda. Gäller bara att hitta en väg där man inte kan få nåt träd i skallen :).

2008-01-05 @ 09:22:29
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: A

Hoppas du snart känner dig bättre..... Ja, nog är det stanna inne dagar just nu. Hu, vad det är kallt. Kramisar

2008-01-05 @ 11:53:42
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Socrate

Ok, då. Hinner en liten kortis innan det är dax att rusa iväg på bröllop. "Kompisen/kompissan" till oss gifter sig idag och frugan och jag ska försöka förgylla vigseln med lite sång. Var nyss och övade i kyrkan en sista gång. Ska bli kul. I vår ålder duggar ju inte bröllopen så tätt men nu börjar en del av våra kompisars barn slå till så ibland så...

VÅRDA FÖRKYLNINGEN (och kom ihåg - du är sjuk och då ska man inte anstränga sig med jobblitteratur
utan bara päsa, dricka honungsdekokter, läsa och se på film --- tänk på hur det är när din gubbe är lätt förkyld. Finns det nån ynkligare än honom då?
....trodde väl inte det....)(och OM det nu gör det så ber jag honom så mycket om ursäkt - tänkte bara på ordspråket "det finns inget ynkligare än en man som är lätt förkyld")

// SOCRATE

2008-01-05 @ 12:08:27
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Camilla

Hi hi, vilken skum dröm... Ja du, det låter som att du är lika anti att flyga som jag är och den där finskan vete sjutton vad hon dök upp ifrån? Du måste väl kunna hitta något roligare resesällskap? =)
Krya på dig! I natt har jag sovit 12 timmar! (varannan natt 0 och varannan natt 12, det blir ju i alla fall 6 timmar/natt = normalt).
Jag har varit ovanligt bloggfrånvarande sista dygnen p g a barnhelg och trötthet, men har läst dina inlägg om barn-HLR och allt. Det verkar vara ett tungt ämne, men otroligt viktigt!
K R A M på dig, mys och koppla av i din snygg-mysis, ät massor av choklad (=endorfiner), drick rödvin (=sprit är bra mot baciller) och bara kurera dig i soffhörnet.

2008-01-05 @ 13:01:10
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: tyska Anja

Hej på dig!
Uppskattar det ganska mycket, att jag fick en komplimang av dig! Tar det alltid så länge hos dig?? :o)
Angående din dröm: kan det vara, att du har något framför dig, som du tycker inte om eller med andra ord du känner dig obehaglig om du tänker på det?... och har du en person bredvid dig, som du kan inte lita på???
Önskar dig ett lungt pass! Anja

2008-01-05 @ 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0