Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vinden, fortsättningen. Syrrans lya-köp och Mollys begravning.

Ja, den där vinden, det blev ett mycket större projekt är jag först hade trott och vilken rackarns tur jag inte hade förstånd att begripa det innan jag började för i så fall hade jag nog varit en duktig struts och stoppat huvuidet i sanden!
image922

Nu är i varjefall så otroligt mycket kasserat, allt är igenomgånget och nu kan nära på "Sköna hem" göra ett hemma-hos-repotage där uppe...nästan...om man ställer upp en stor vas med tulpaner....kanske...nej... men ändå!

Rymligt, luftigt, lätthanterat och ordning! Yes!

I dag har det i övrigt varit begreavning för lilla Molly.
Vi tittade på hennes ulliga lilla uppenbarelse, sade adjö och grävde ned hennes lilla papperskista i jorden.
A hade gjort ett fint kors och så tände jag ett ljus.

Processsen i sig blev kort eftersom det blev tårar och det är jobbigt att ha sorg men nu är hennes kropp i jorden och hennes fina marsvins-själ i himlen.

Det trevligaste som varit i dag var att titta på en lägenhet som syrran vill köpa!
En etta, så ljus och fin och så centralt så det är makalöst, ja centralt på orten hon vill bo som för övrigt är min hemort! Hoppas hoppas köpet går i hamn!

Aningen stressad känner jag mig alltid när det är värsta kaoset här, barnen har kompisar hemma och de har skjutsats till sina träningar mm och mitt i allt detta håller jag på med vinden.
Den vardagliga plockningen och städningen är helt åsidosatt men det får vara så nu då detta projekt har företräde!

Kommentarer
Postat av: maria

Håll tummarna! Så bjuder jag på på vitt vin på ballen :) i solen.

2008-01-13 @ 15:46:36
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: kicki

Har suttit och läst lite inlägg hos dej och kom till Mollys död, va sorgligt,,,kan förstå att ungarna och även ni är väldigt lessna, det var ju ert husdjur sedan några veckor tillbaka...hon hade levt med er och va det andra masvinet skall sakna henne...vet ni vad som hände, ungarna hade här när de var små en massa olika djur, bla kaniner...en dag när de kom hem så var den minsta vädurskaninen död...vi fick till svars från vetrinären att kaninen och marsvin kan bli förstoppade och dö av det...ja fy man skall gå igenom mycket här i livet, från det att man är liten till att man förhoppningsvis blir stor...kramen på er från kicki

2008-01-13 @ 17:01:05
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Andreas

Jobbigt att man blir så fäst vid sina husdjur. Det fattar man liksom inte förrän de är borta och man känner saknaden.

Ha en skön kväll!

Andreas

2008-01-13 @ 17:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0