Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bildblogg från Maidenfesten.

Ser ni korna ihagen precis bakom mig? De stod ca 10 meter från oss vid matbordet! Det är livskvalitet att både få se och äta kött samtidigt!....(och potentiella ko-mattor....)!

Jag njöt i fulla drag igår!
På världens vackraste sommarställe hade vi Maidenfest! Nu visade det sig ju att mina vänner från förr inte direkt var oskulder på att gå på Maidenkonserter och att ha Maiden fester....de hade i snitt varit på 16-18 konserter var i Sverige bara!
Bakom denna härliga sommarstuga ligger sjön. (Samma sjö som vi fiskade i hemma hos mor och far i förra veckan!


Man kan väl inte direkt säga att jag spelade i samma liga och förstod alla deras sermoniella ritualer.... även om jag fattar att man kan dricka både whiskey och kaffe i skymningen! Se hur han njuter... som i trans...och till bakgrundsmusik dånade ur gigantiska högtalare "fear of the dark" som gossarna ville spela om och om igen... :-D

På bilden ovan ser ni min i det närmaste halvbror man kan komma..."Farmor!"
...Folk har sagt att de haft svårt att skilja oss åt utseendemässigt genom åren då vi i det närmaste har samma genuppsättning!

Nästa sak som kom som en liten chock var att alla mina långhåriga polare hade genomgått transformationer och blivit rakade alternativt kortklippta män!
....Hur gick det till?
Headbangar de endast mentalt nuförtiden? ...ur led är tiden...och axlar!

Hur som helst, det ni ser på bilden ovan är en så kallad 1/2 Eddie-burgare.
En hel väger naturligtvis 666 gram och den här är bara på ca 333 gram....de delade 1 kg köttfärs och gjorde 3 hamburgare....
Vet inte om det framgår att det är ordentliga doningar vi talar om här trots att det bara är en lilling!


Maten var ett trevligt inslag i kvällen men sedan bröt vi raskt loss i många timmars Guitar hero.... "Farmor" var regerande stormästare i alla kategorier....


Pojkarna ville nog gärna tro att de såg ut som direkt hämtade ur Maiden...men de ser sanarare ut som de giggar åt Vikingarna tycker jag kanske...

De hade riggat storbildsskärm  med projektor på väggen om ni undrar hur det hela gick till.
...Det är helt okay att säga att ni tycker jag och B ser jäkligt tuffa och coola ut på den här bilden nedan....

Nå väl...de här aktiviteterna pågick i flera timmar och sedan gick vi alla ned till sjön och tog oss ett bad.
Det var nästan inte alls kallt....
 




Det var en otroligt vacker natt, man blev hänförd och inte speciellt "Fear of the dark" även om fladdermössen ven runt öronen.

"Farmor" hade med mycket skicklighet och möda skrivit ihop en Maiden-Quiz som vi brottades med under morgontimmarna.

Jag måste tyvärr säga att jag och "Farbror" kom på delad sista plats....med all rätt.
Mina kunskaper i detta ämne räckte inte långt eftersom jag inte ens kunde namnge de 14 studioplattorna i följd eller ens skriva 666 med romerska bokstäver...

Jag visste att sångaren också under en tid när han var en ...."jäkla idiot"...och tog sig lite ledigt från bandet arbetade som pilot och författare...men jag visste inte hans 3:e yrke under den tiden....jag försökte med flygvärdinna...men det föll väl inte riktigt i god jord...

Jag förstod inte innan jag kom till denna fest vilka proffs jag hade att göra med, de kunde allt som fanns att veta om detta band, hade läst 7 romaner var för att mer få grepp om Maidens texter....ja you name it.

....Sedan blev det relationssnack uppblandat med politska dispyter...som genom att trycka på en välkänd knapp :-D!
Vi somnade inte förrän långt efter det egentligen var dax att stiga upp.

I övrigt sen frukost och lat dag! ....men det var det värt för det var så trevligt att träffa dem igen!

Kommentarer
Postat av: evans

Ni verkar ha haft det kul! Guitar Hero är ju oerhört roligt. Man får känna sig som en riktig rock star :) Ska du på Iron Maiden när de spelar i Stockholm? Vi ska se dem i Trondheim den 22:a. Längtar!

2008-07-14 @ 00:08:09
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vilka härliga bilder! Och jag säger bara: Vilken hamburgare! Och den är på riktigt. Om man jämför reklamen för våra kommersiella hamburgerkedjors bild av sina hamburgare kontra hur de ser ut i verkligheten.

2008-07-14 @ 07:31:07
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Kul att se att du verkligen har festat loss!!! Det verkar ha varit en väldigt trevlig fest. Dock delar jag inte musiksmaken. Hamburgaren ser stor och god ut. Ha det gôtt!!

2008-07-14 @ 09:43:55
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Camilla

Men hej! Vad stilig du var där på översta bilden, en riktig power-bild ju! :) Men jag blir lite nervös då jag hör att du tänker ko-matta då du ser kossor... ehm...

Ni verkar ha haft en härlig Maidenhelg!!!

Här är kanonbra, solar och badar varje dag. Njuter. Är. Mår bra.

Kram på dig så länge!!!

Är det lilla kameran som tar såna där snygg-bilder?

2008-07-14 @ 17:13:46
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Jag tänkte på dig, när jag såg detta:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/festivalsommar2008/article2901906.ab

Du har säkert redan läst det.

2008-07-14 @ 20:47:09
URL: http://junitjejen.se
Postat av: syrran

Toppenkul bilder!!

Vi fixar mera på Onsdag!

Må så gott!

2008-07-14 @ 21:02:25
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Vilken härlig dag och kväll du ser ut att ha haft !!!!



Blir riktigt avundsjuk !



Min blogg tar lite sommarlov ett tag...

Men jag önskar dig en fortsatt trevlig sommar !

Kram

2008-07-14 @ 23:28:55
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Björne

Hade vi så kul;-) Jo, det var kanon. Fast jag tror att jag egentligen spöade dig i guitar-hero. Idioterna till domare lägger ju ingen som helst värdering i personligt uttryck! Du såg ju själv mitt lidande och passionerade face. Snusen på trekvart och dubbelhakorna fladdrande. Hur sexigt som helst! Fram för guitar-hero som ger poäng för att den tävlande går ner på knä och lägger upp fakeguran bakom axeln!



I övrigt ser jag fram emot bilderna från kvällens batalj på Stadion. Mina axlar värker men det är det värt! Hoppas nu några bilder går att använda. Nu ska jag lägga mig på min värmedyna och försöka rädda ryggen. Ska bygga om Skottvångscenen i övermorgon igen. Slit och släp. Kanske skulle jag ta Maiden till Skottvång.........hmmmm, borde funka om man river smedjan och lavtornet.....hmmmm, och förbjuder kolmilan, då kan man placera scenen...........God natt och tack för denna gång!



Kram



Björne

2008-07-17 @ 01:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0