Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inte blev det som jag tänkt mig...

Inte städade jag på elitnivå idag!
Det var länge sedan jag var så otroligt slapp och slö som idag men jag tar det som ett mycket positivt tecken!
Jag tog helt enkelt en liten semesterdag från min brorduktig-värld, satt framför datorn och drack kaffe och åt vitt bröd med Nutella på och bara mycket lite annat. Det är inte likt mig!

Vid några tillfällen skruvade jag ned mina gardinstänger i vardagsrummet för att stabilisera dem med ytterligar upphängningar på mitten där de haft antydan till att sacka eller om man ska kalla det svanka? Vad heter det när det gäller gardinstänger?
Kan inte påstå att det var några heroiska insatser från min sida.

5 gånger har jag varit ute i regnet och nere i J´s lägenhet för att försöka charma in katte Z som vågat vägra mina omsorger idag.
Vid 18-tiden kom han dock och var så gosig och hungrig! Saknar den katten så det gör ont men sådant är livet och han har det bättre hos J än hos mig där han kan få varta utekatt.

Jag försökte också att skruva upp den allra sista gardinstången i mitt vardagsrum som skall få komma upp men det är med stor smärta som jag skriker ut min ilska: JAG ÄR FÖR SVAG!!! F..n!

Kan inte skruva ned de gamla fästena som målaren dragit dit så förbaskat hårt så att skruva dit nya är det ju inte tal om innan jag fått hjälp av någon stark man.
....Pappa????? ( Mamma, kan du låna ut honom???)

Detta fenomen , att inte klara sig själv som tjej är jag så frustrerad på så jag vet inte var jag ska ta vägen!
Jag har ju saker som jag vill få upp på väggarna också men det är betongväggar och jag har inte gått kursen att borra i betong....känner mig som värsta våpet! Grrr....

Hur som helst så var det lite roligt idag för jag har lärt mig lite nytt på datorn och det var trevligt!
Sen blev jag faktiskt lite trött fram emot 18-tiden så jag somnade i 1,5 timmar djupt och härligt så jag vaknade inte förrän klockan ringde och då hoppade jag i badkaret och läste min super-najsa bok som jag är inne i just nu "Lyckan, kärleken och meningen med livet" som bara är så bra!

Kl 20.30 stod det plötsligt en man utanför min dörr och ringde på. Han ville leverera min gamla "hyr-dator" som varit på lagning.
Jag blev så förvånad att de fått liv i den att jag inte kom på tanken att be honom komma in och borra lite i betongväggarna när han ändå hade vägarna förbi... men det kanske hade uppfattats som lite desperat :-D

Nu är jag på jobbet och jag är förpassad till avskildhet så tack gode Gud för Internet sådana här nätter.. men jag har boken med också!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tittar in och önskar en trevlig kväll ;-)

2008-07-07 @ 22:16:13
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: B1 och/eller B2

Ta väl hand om våra gemensamma kund.....???

2008-07-08 @ 04:25:39
Postat av: Helena

Hmm, det kan vara lätt frustrerande att inte klara saker själv kan jag tänka... Här har det gått så kort tid och mina föräldrar har varit här större delen av de två dagarna så jag har liksom inte behövt ropa så långt på hjälp om man säger så :-) Jag har varit inne i en riktig kan-själv-period ett tag nu. Gjort en massa som jag normalt inte gör, tror det är för att testa mig själv om jag kan vara husägare ensam och ett sätt att gå vidare på. Inga jättesaker men ändå så de omkring mig har höjt lite på ögonbrynen :-)



Hoppas du får ner stängerna snart och hål i väggen!



När det gäller barnens pappa så har jag inte pratat med honom ännu så jag vet inte om det gick bra att gå härifrån eller om han tyckte det var jobbigt. Kan tänka mig att det gick bra i alla fall eftersom inte Ellen var ledsen utan glad. Hela våren har hon varit superledsen när han ska gå till jobbet osv trots att hon inte haft en aning om att han ska flytta då men det har som tur är släppt.



Ha en bra dag!

2008-07-08 @ 08:03:16
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Tror jag blivit "smittad" av dig. Har laddat hela morgonen nu för att städa här hemma men kommer ingenstans ....hi hi.



Unna dig du lite spa det är värt det !



Kram

2008-07-08 @ 10:41:12
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Anne

Allt måste verkligen inte behöva bli som man har tänkt sig. Skönt att bara kunna vara och slappa ibland. Jag menar gardinerna väntar ju på dig, ingen annan lär väl hänga upp dem.

Min semester har i alla fall verkligen inte blivit som jag hade tänkt mig.

Ha de gott

2008-07-08 @ 18:09:49
Postat av: Janne

Ett tips vackra Kvinna !

Sätt en skiftnycke på skaftet på skruvmejseln så får du lite hävstång = mera kraft. Får du inte loss skruvarna då kan jag hjälpa dig. För jag är stark som en Björn haha.

För övrigt: välkommen till jobbet. Jag har gjort det mest förbjudna: bloggat på arbetstid, FY MIG

2008-07-08 @ 20:29:20
Postat av: Olbert

Om en karl ringer på dörren 1/2 9 och någon ber

honom komma in å borra i väggen kan de ju kännas

opassandes för honom.Han kan ju ha en egen vägg

att borra i hemma.



Köp Dig en borrhammare kostar 550-650kr på biltema

inklusive borrar.

Sen kan Du borra i väggen som den vore gjord av ost.

Plastpluggar och skruv finns där ochså.

Det blir så stadigt så Du kan hänga pianot där

Bästa hälsningar.

2008-07-08 @ 22:02:18
Postat av: annebelle

M-mm. man vill ju gärna klara allt själv. Jag är jätterädd för att borra (!) men egentligen, vad kan hända? ;-)

2008-07-08 @ 23:59:35
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Nu är vi hemma igen från vår lilla förlovningsresa. Det har varit en trevlig och lyckad resa, men det är ändå skönt att vara hemma igen.

2008-07-09 @ 19:03:43
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0