Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag har ca 3 minuter på mig...

...att blogga ett inlägg.
Ska en sväng till Medis och käka middag med Talle och ev några till jobbarkompisar. Solen skiner och det är så varmt.
Sitter och väntar på att tåget skall gå.
Läste i boken som är så förbaskat bra! Jag vill citera varje mening varje sida...hela tiden! Orden är skrivna ur min hjärna!

Lyssna bara på den här meningen:

"Jag frågade mitt hjärta om det inte kunde vara snällt att ge min själ ett mer förlåtande perspektiv på hur mitt intellekt fungerar."

Just på denna sida, 167 pratar hon om sin 100 åriga väninna.... Att denna 100 åriga kvinna säger: Det finns bara 2 frågor som människan har slagits om genom tiderna: "Hur mycket älskar du mig?" och "Vem bestämmer?"

Jag hade också en 100-årig väninna som nu är död sedan länge. Jag tänker också på henne ofta och citerar henne i många samanhang då det känns så viktigt vad en så gamal människa har delgivit mig av sina sanningar. De har ju liksom gjort det, klarat av livet!

De hon sade ofta till mig var (och jag kände ju det så uppenbart också då vi passade så bra ihop och hon var glasklar i knoppen):
" -Vi männniskor, åtminstone jag är ju samma person inuti fortfarande och genom åren, det är bara skalet som nu har blivit gammalt.
Inom mig är jag samma människa i grunden. Min bästa tid var nog när jag var runt 40-50 år för då var jag som piggast, starkast, hade så bra med livserfarenhet att jag kunde stå för mina tankar och åsikter."

Då när jag, Borthy var ca 20 år och kände denna kvinna tyckte jag det var ganska coolt att höra att livet eventuellt kunde vara riktigt nice när man var 50, jag som då trodde det skulle vara slut efter 25 :-D 

Återkommer till det, måste sticka till tåget ! Trevlig kväll.
Läs boken: "Lyckan, kärleken och meningen med livet"! 


Kommentarer
Postat av: Janne

Så fick man inte följa med ................IGEN !

Vad har jag gjort för ont ??? :-((

2008-07-26 @ 10:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0