Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Semestern är inledd!


Först av allt, titta på mina vackra Pellargonier och blomlådor, jag tror aldrig att en Mårbacka har växt sig större i min ägo....men så har jag vattnat så att grannarna under har kommit upp och skällt på mig...fast med all rätt! Visst var det värt lite skäll?
Jag har de senaste kvällarna innan semestern börjat suttit på balkongen i den varma natten och bara insupit det sköna, läst en bok och känt mig omsluten av grönska!

Shit, känner på mig att det här kan bli ett långt inlägg fast jag bara hade tänkt att avge en liten lägesrapport!

I förrgår kväll efter jobbet hämtade jag äntligen grabbarna efter de tre veckornas stora prövning.
Kändes så mysigt att få ta hem dem till mig!
De hade byggt hus till marsvinen men de hade glömt att marsvinen hade växt och blivit vuxna....men de hann sätta ned ett av husen till "flickorna" och Molly 2 hann krypa in i ett av husen....och fastnade som en kork i en flaska!
Viss panik utbröt och vi fick köra rescue-team och bryta ut henne med hammare då gossarna byggt väldigt "bra" och inbrottsäkert! Hon kom ut och överlevde!


Inte bara Molly höll på att gå i fällan utan även jag.
Jag har bytt bil med J under semestern (så att Darr och jag och alla kidsen skall få plats när vi åker till Gotland) så jag har nu den stora bussen med takbox på...behöver jag säga mer?
Jag var ca 2 cm i från att krossa hela kalaset när jag som vanligt försökte köra in till min garageplats i garaget men...kom i håg mig precis innan  vi kraschade! Tur som alltid :-D

I går förmiddag efter att jag kört stora sonen till tandis då hans tandställning ploppat loss på semestern började jag packa på allvar. N kom upp och tog en kopp kaffe också.
Sen åkte vi.
Vi blev tvungna att mellanlanda i Södertälje centrum för att köpa några nya väskor och gympaskor till barnen men sedan var vi on the road igen! Alltid skönt närt man är färdigpackad och kommer iväg.
Far och Mor bjöd på efterlängtad biff som vi alltid vill ha när vi kommer dit och sedan badade vi i sjön vid Stenmans flera gånger under kvällen.

I morse gjorde jag en mycket hemsk upptäckt. Jag har misstänkt det en tid men skyllt på PMS... men tyvärr, nu kan jag inte göra det längre....
Jag ställde mig på vågen och upptäckta att min sommars ytterst ohälsosamma, ansvarslösa liv lett till att jag gått upp 5 kg i vikt! 5 Kg!

Jag, Darr och alla barnen har legat på stranden i solsken och värme hela dagen idag, vid Dammhagen.
Jag har verkligen tänkt igenom denna hemska situation och hur jag så fort semestern är slut måste ta en rejäl brottningsmatch med mig själv och min hälsa!
Det är som om jag har tänkt: Åh vad det är synd om mig, bara jag klarar mig psykiskt genom denna tuffa tid som det varit så är allt annat, t ex min fysiska hälsa helt sekundärt!

Som ni hör, mycket tveksamma och svaga argument!
Det var i varje fall ett uppvaknande för mig och nu när jag överlevt sommarens prövningar på egna ben lång tid utan barnen och till och med har ett riktigt bra liv så är det mitt ansvar att så fort semestern är slut börja arbeta stenhårt med mitt fysiska välmående innan det blir en total-krasch och allt blir väldigt mycket svårare och värre!
Känner mig som tur var motiverad att ha dessa mål under hösten!

Alltså, känndes som jag hade kunnat prya på kvällens cirkus som vi varit på...som elefant!
Skämt åsido!
I kväll har vi varit på cirkus Harlekin.
Första gången i mitt liv jag varit på cirkus och jag är imponerad! Trodde det skulle vara mycket lägre nivå men det här var ytters profsigt med riktiga cirkuskonstnärer!
   
Mycket trevligt var det också att jag träffade en klasskamrat som jag gått i skolan med från lekis till 9:an. Det var jätteroligt, vi hamnade bredvid varndra och det kändes inte som så många år sedan vi setts senast men det var det. Väldigt många! Hon var lika vacker som i 9:an och såg så harmonisk och lycklig ut!
   
Att leva ett cirkusliv måste vara den absolut extremaste formen av campingliv!
Undrar hur det är att leva ett sådant liv?

Jag ser framför mig hur det var att vara cirkusartist för 50 år sedan...att komma till ett samhälle, slå upp sitt tält och leva runt om det i sina vagnar.
Klä sig och uppträda med sina konster i sina glänsande paljettprydda nätta kläder.
Det måste verkligen ha varit speciellt för ortsbefolkningen att se...

Nu för tiden är vi ju relativt vana att se folk från olika kulturer och man kan se cirkus på tv, världen är mindre men hur exotiskt skall det inte ha varit förr?
Jag tycker det är exotiskt nu med!

Jag undrar hur deras liv ser ut? Hur ser deras vintervardag ut? Var tränar de? Muskulösare och smidigare människor går ju inte att skåda! Jag är nyfiken på dem!

Ja..det var några tankar efter att ha sett en cirkus. Nu ska jag ge barnen gummiklubban efter att de sett klart "Morden i Midsomer". God natt!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Så kul med cirkus! Det var länge sedan jag var på cirkus. Jag minns när jag var ca 10 år, då jag fick gå på Cirkus Scott med en kompis. Vi satt längst fram. Francois Bronett (cirkusdirektören) kom fram till oss och pratade. Vi fick komma fram och göra en kullerbytta inför hela publiken. Sedan fick vi bli intervjuade av radion. Det var stort då!!!



Var är solen? Är den hos dig? Hos mig är den inte. Jag hoppas att det spricker upp snart. Jag hade ju planerat en stund på badplatsen idag.

2008-07-30 @ 07:55:10
URL: http://junitjejen.se
Postat av: annebelle

Härligt med sen semester, det föredrar jag alltid men i år passade det inget bra. Hoppas du får det bra! Marsvinen saknar att vara ute i buren och mumsa gräs, vi har ju bara Gobiöknen ute på gården än så länge.

2008-07-30 @ 11:17:10
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Olbert

Du var mig en hejare på att odla pelargonier med

sådana blomster får väl grannarna tåla lite utspätt

kaffe.

2008-07-30 @ 12:04:54
Postat av: sweetmama

Vilka härliga pellargoner förastår att du är stolt över dom, trots grannens gnäll ;o)



Cirkusliv måste vara för ett speciellt folk, jag skulle då aldrig klara av det. Men blir alltid lika imponerad när jag tittar.



Ha en fortsatt trevlig semester !

Kram

2008-07-30 @ 15:03:59
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hallå. Kollar runt lite på webben mitt på onsdagseftermiddagen, trots Timeouten. Svårt att hitta nåt att petimätra på men en detalj dock:

Morden i Midsomer är inget barnprogram ...tycker jag.

Dessutom på tal om cirkus. Vår förra bil - Pontiac TransSport, alltså en familjebuss - går numera som cirkusfordon. En nyutexaminerad lindanserska köpte den och har den att lasta och forsla utrustning i, sova i mm mm. I sommar har den varit i Italien bl a.



Lite kul att den får leva vidare som "cirkusvagn", för det var den ju van vid efter 6 år i vår ägo.



HA EN FIN FORTSATT SEMESTER / vännen Socrate

2008-07-30 @ 15:59:54
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Helena

Låter mysigt att ha fått hem barnen igen :-) Hoppas att ni får en toppensemester tillsammans! Är förresten djupt imponerad av blommorna... Här bara dör allt, jag har motsatsen till gröna fingrar :-)

2008-07-30 @ 18:58:52
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wow, vilken pelargon! Men inte får du vattna till grannarna... :O

Jag är norrlands lyckligaste tjej i dag, jag har bytt och trixat och fixat, så att jag trots helgjobb och kvällsjobb på fredag bytt så att jag och Louise ska åka på kent i Norrköping i övermorgon!!!!!!!!!!! Ångrat mig hela sommaren att vi skippade Zinken, men jag får skylla på att maken inte ville. Nu ville han inte heller, så jag tar med mig tonåringen i stället - hon och jag hoppade järnet längst fram på Gävlekonserten i mars. :-D

Men ha så härligt på Gotland och så njuter jag lite av farbror Joakim åt dig också.

K R A M!

2008-07-30 @ 19:05:50
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ninni

Helt underbara pelargoner...det är härliga blommor!



Vilken tur att det gick bra med marsvinet..oj oj kunde ha slutat illa.



Fem kilo är inget kul att gå upp...men dom sitter säkert löst ska du se så när du väl tar tag i det så försvinner dom lätt som en plätt.

2008-07-31 @ 13:49:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: britten

Oj... den blomman var inte bara stor utan väldigt frodig och fin..mina pellisar blir så spretiga och fula när de blir stora...härligt att se

2008-08-01 @ 18:06:52
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: vivan

Hoppas att ni får en toppen semester...Kramiz:)

2008-08-02 @ 11:52:49
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Camilla

Farbror Joakim äger!!! Jag är helt lyriskt lycklig i dag (som vanligt efter att ha sett dem), men trött som en galning. Kom hem 03.00 i natt och jobbar kväll.

Hoppas ni har det bäst på Gotland!!! Här är inte så fint väder längre, men det brukar vara finare ute på solskens-ön.

Big hug!!!

2008-08-02 @ 17:18:42
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Snygg pelargon! Bra jobbat! Trist med de 5 kg....vet hur det känns......upptäckte något liknande....suck! Men du tror inte det kan vara något i atmosfären....störningar....som gör att man dras mer mot jorden och blir tyngre...och bredare....eftersom jag inte får på mig jeansen. Så måste det vara! Det går nog över=)

2008-08-04 @ 10:42:03
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Var med och delta i min tävling! Du kan vinna ett presentkort på 500:- i en valfri butik.

http://junitjejen.se/2008/august/vinn-ett-presentkort-1.aspx

Lycka till!

2008-08-05 @ 09:09:00
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0