Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att uppleva att dagen är som ett oskrivet blad...


När jag i torsdags åkte in till stan med pendeln med äldsta sonen för att gå på skolavslutningen fick jag en så skön flash back.

Plötsligt när jag stiger av pendeln i den klara sköna morgonluften på en folk-vimmlig centralstation i vår huvudstad kom känslan från förr inom mig.

Kommer någon ihåg och har upplevt som jag när man var ute och tågluffade, hade tagit natt-tåget från en stad i ett land, sovit på ett tåg-golv i ett tunnslitet gammalt favoritpåslakan, kanske med en vinare och lite ostar i kroppen bland sina bästa vänner och nya bekantskaper.

Man hade vaknat för en halvtimme sedan och i tidiga gryningen genom tågfönstret sett t ex Paris förorter passera.

Man stiger av tåget efter att ha samlat ihop sig i sin ryggsäck.
Känner den nya luften. Känner de nya dofterna. Får de nya synintrycken, insuper... upplever....  känslan som är ljuvlig infinner sig: Den här dagen känns som ett totalt oskrivet blad!

Inte så ofta upplever jag det här fenomenet nuförtiden och hemma... men som sagt, den kittlande känslan bara dök upp då härom dagen.

På sätt och vis är ju framtiden ett oskrivet blad även nu för tiden och speciellt tydligt kanske det kommer att bli för mig nu när mitt liv är i så stor förändring och mitt nya liv nu ligger i sin vagga.

Mest har jag ju känt oro eller ovisshet hittills men kanske det är så att det allt mer kommer att släppa och jag kommer uppleva möjligheterna att känna förväntan och längtan till dagar som är som oskrivna blad.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag tror att din oro kommer att släppas helt så småningom. ALlt kommer kännas enklare. Att genomgå en skilsmässa kan inte vara enkelt. Men när du har kommit in i din nya fas av livet, så kommer det kännas enklare!

KRAM

2008-06-16 @ 06:39:08
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Milla

Hej tack för hälsningen hos mig... skönt med fler "icke-glamour" tjejer, ja ialla fall som vet att det inte sitter i skorna :=) Hit tittar jag gärna in fler gånger ! Hälsningar Milla Flower Power

2008-06-16 @ 10:14:26
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Mor

Innan Du börja skriva på dina nya blad kan Du väl läsa mail?

2008-06-16 @ 10:37:50
Postat av: pappa B

Hej lilla vännen!

HAr du lämnat mig för tid och evighet?

Har inte hört eller sett ett dugg ifrån dig på jättelänge. Jag förstår att du har fullt upp med "ditt nya liv" och jag hoppas att du får vakna med flera "oskrivna blad i din dagbok" i sommar.

Jag knatar på i samma gamla stil som vanligt. Blir sakta men säkert smalare och smalare och ändå lever jag ett ganska syndigt liv emellanåt.

F-n jag tänker inte ge upp, den här gången skall jag vinna och inte den sviktande karraktären.

Blir några stillsamma dagar nere i villavagnen då äldste dottera och hennes lilla Hanna kommer på besök från norr. Skall bli kul.

Blir det sol och värme till semestern eller strossande på hemmaplan?

Kram

2008-06-16 @ 12:18:39
URL: http://pappab.webblogg.se/
Postat av: Ludith

kolla in min blogg! Jag länkar till dig i 4 dagar om du gissar rätt!

2008-06-16 @ 14:23:20
URL: http://baralollouw.blogg.se/
Postat av: amonym

mmmm minns!!! Tror att en skillnad att man känner det mindre ofta när man är äldre är allt ansvar man har.....det trycker liksom undan de där här o nu känslorna....det är allt för lätt att leva i framtiden och tänka på allt som ska göras o lätt att fastna i dåtiden och älta varför det blev som det blev....alldeles för lite plats till HÄR OCH NU! Att verkligen känna att dagen är ett oskrivet blad.....NJUT när den kommer!

kram

2008-06-16 @ 17:26:20
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

hej vännen tittar in och lämnar en sommrig hälsning hoppas du får en trevlig midsommar kram Annika crue

2008-06-16 @ 21:03:51
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Marion

God kväll Borthy,

tackar för ditt besök hos mig.

Det är konsten att släppa det gamla och att nyfiket titta framåt. Där kanske finns nåt riktigt spännande, vem vet.

Lättare sagt än gjort men värt att komma ihåg då och då.

Önskar dig lycka till och en lugn natt på jobbet

Hälsning Marion

2008-06-17 @ 01:31:28
URL: http://kortlek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0