Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att köpa en 10:a för en 20:a...kan det vara en bra affär?

Nu hemma igen efter en fin helg hos bästis Darr!
Jag valde att ta bilen fram och tillbaka.
I bland tycker jag det är så härligt att köra bil själv och lyssna på musik på riktigt hög volym!

Riktigt farligt blir det när musiken är för bra och jag nu har en bil som är pigg...man märker inte riktigt hur fort det går :-D plötsligt är man bara där!

När jag hade landat och vi hade piffat upp oss lite i värmen åkte vi till stället där Darr och hennes band Hot Shot skulle ha spelning. Glada Ankan ett uteställe i centrum.
Hela torget hade en gågata full med härliga uteserveringar som hörde till uteställena med proppfullt med folk som var glada och lyckliga  i det underbara vädret.

Först åt vi en buffé med vänner och sedan fram emot natten började spelningen som bara var så superbra!
Första halvlek var lite lugnare men andra var grym med fullt publikpådrag!
Självklart stod jag längst fram och hoppade och sjöng mig hes i vimlet! Är så stolt över min duktiga väninna och hennes  band!

När det sedan stängde hamnade bandet och vi, lite annat löst folk i källaren där vi hade det riktigt trevligt och ett roligt eftersnack.

Darr och jag promenerade glada hem utefter älven i den ljumma gryningen, såg solen gå upp. 

Grunnade på vad vi pratade om under liknande promenad för nästan ett år sedan och funderade på hur samtal kommer att se ut om ytterligare ett år.

Hade det inte bara varit 17 grader i vattnet hade vi gjort som förra sommarens hempromenad efter krogen, näckat i älven!
Det får bli om någon månad eller 2 igen för det var en så härligt livsbejakande upplevelse som jag nog aldrig kommer glömma!


Sov för få timmar och landade åter igen kl 12.00 på Glada Ankan för att rigga ned scenen, bära tillbaka alla instrument till replokalen. Det var munter och trevlig stämning.

Jag hann under denna stund också smita iväg och köpa ett par skor och även för första gången i mitt liv sitta upp på ett ytterst vackert exemplar av en HD.

Trodde faktiskt aldrig jag skulle komma till det stadiet då jag har en stor respekt för hojjar.
Jag tror ändå jag kan förstå tjusningen med att åka hoj, förstå friheten...men...de är så jäkla stora, tunga och oskyddade för att inte tala om hur livsfarligt det är! Det väger över...

Vad gjorde vi sen?
Jo, vi for till fastigheten där Darr skall bo framöver och mötte killen hon skulle få nycklarna av.
Det kändes bra att stiga innanför dörrarna i den stora ljusa våningen. Han lämnade kärlek i vrår och rullgardiner och gick därifrån i sorg så Darr kan ta över de vänligt sinnade väggarna och göra dem till sina!

Vi tog en räkmacka och en Ramlösa utanför Konsum precis vid Darrs nya lägenhet och solen stekte.

Åkte sedan till IKEA för rejäl snabbshopping!
Darr handlade på en timme för 6000 spänn utan att shoppa annat än köksmöbler och sådant där man måste ha när man flyttar och jag lyckades köpa lite kastruller och uppläggningsfat och sådant för 2000 kr.

Det bästa köpet gjorde ändå Darr 15 minuter innan stängning då hon i vild panik behövde en shoppingvagn till utan att ha några 5 eller 10-kronor. Hon gick fram till ett par och frågade om hon fick köpa en 10e-krona för en tjuga!
Det gick bra, nöden har ibland ingen lag!


När IKEA var avklarat och vi burit upp sakerna i hennes lägenhet vankades det, med hennes familj först sill och färskpotatis med tillbehör och sedan underbara grillspätt.

Även denna kväll ljum och härlig. Vi tog en promenad igen utefter älven och satt sedan och snackade fram till midnatt då jag beslutade mig för att knoppa då jag skulle köra hem nästa morgon, alltså i dag på morgonen.

Körde fort hem innesluten i hög sommarmusik på nästan tomma vägar.
Nu är det jobbet som gäller igen men egentligen har jag inte tid med det, skulle behöva vara hemma och städa och plocka upp efter förra veckans slutgiltiga flytt men...jag har förträngt det lite, ingen lär väl ta det i från mig, flyttkartonger och städning har en tendens att finns kvar!

Tyvärr ingen fotboll för mig varken igår eller idag. Ska ta upp det i mogon. Em-bibeln ligger på mitt bord hemma. Bara att köpa läget att jag missat starten.

Kommentarer
Postat av: kicki

Det låter nästan som om du varit i min stad Karlstad...

kramen på dej

2008-06-08 @ 20:08:07
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: britten

Men vilken härlig helg du haft..hhmmm Glada ankan ? känner igen det ?? tack snälla du för dina rara ord hos mig...jag kommer nog att pendla lite i sommar mellan gård och storstad...och gissar att det kommer ett och annat inlägg från gården..kramar till dig

2008-06-08 @ 20:31:44
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Kraka

Man kanske skulle börja sälja 10:or, verkar ju luckrativt. :-)

2008-06-08 @ 20:52:49
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: amonym

Låter som en riktigt härlig, rolig och energigivande helg! Härligt att göra något själv ibland, utan barn....får man säga så=)?

Kram kram

2008-06-08 @ 21:27:29
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: kicki

Kul att du hälsade på i solstaden...visst är det väl vackert efter klarälven en sommarnatt...

Hörde av mina döttrar att det varit kanonväder i stan under helgen, vi har varit i stugan och det var där det regnade och åskade så..

Jättekul om du hör av dej nästa gång de spelar på Ankan, då kommer jag älgandes.

Kramen på dej...

2008-06-08 @ 21:52:33
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: annebelle

Lollo är Lovisa, min äldsta dotter. Hon är 16, de andra är 11 och 9.

2008-06-09 @ 07:29:48
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Mor

Hm? Någonting säger mej att Du har haft trevligt i helgen!?

2008-06-09 @ 09:13:37
Postat av: Anne

Hej hej. Du får hälsa till C nästa gång du träffar henne, skulle vara kul att höra henne sjunga. Hon hade ju en fantastisk röst redan på våran tid.

Förstår om du inte såg mig på Mc Donald då jag låg hemma i sängen troligen och sedan så föredrar jag Max. Nästa gång du svichar förbi min stad så hör av dig, vi kan ju ta en latte på Mc donald för de är ok i alla fall.

Kram kram

2008-06-09 @ 09:27:03
Postat av: syrran

Vilken superhelg!!! Det var väl bra batteriladdning?!

Gillar han som står i blått framför scenen :)..He is in to it!! Så att säga!

Ha det gott!

Jobbar kväll tis.

2008-06-09 @ 09:36:57
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hallå! Välkommen hem, har saknat dig i helgen. Trist här, det brukar ju alltid vara något nytt.

Härliga bilder och vad impad jag blir över Darr som sjunger i ett band. =)

Otroligt fina kvällsbilder vid sjön, vilket ljus och vilken rosa himmel!

Hoppas veckan blir bra.

K R A M!

2008-06-09 @ 13:54:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

hmm får se om kommenterandet funkar idag för igår gick det INTE. Låter som en härlig helg! Härligt att göra något på egen hand och utan barn....älskar mina barn men visst är det gott att ibland få göra något som inte involverar dem=)

kram kram

2008-06-09 @ 15:35:41
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Helen

Det låter som en riktig toppenhelg, med både sång dans o härlig musik :)Ibland får man slappa o låta städningen vara ett par dagar.

Ha en skön kväll

2008-06-09 @ 17:02:23
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: Junitjej

De två mittersta bilderba är väldigt vackra!

Ta det lugnt i trafiken!

2008-06-09 @ 21:19:52
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Camilla

Du skulle kunna bli poet, musiktextförfattare eller romanförfattare. Alltså, vem kan få till det bättre än du. Citerar dig i dagens inlägg: "Det kändes bra att stiga innanför dörrarna i den stora ljusa våningen. Han lämnade kärlek i vrår och rullgardiner och gick därifrån i sorg så Darr kan ta över de vänligt sinnade väggarna och göra dem till sina"!

I´m impressed!

Go natt!

2008-06-09 @ 22:03:20
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0