Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bloggat i kapp!

Måndagen skulle bara vara en dag då vi var hemma och fixade lite. Hmmm....blev det så?
Nej som vanligt var det massor att stå i, eller så skapade jag massor av saker att stå i? Jag vet inte hur det hela går till när dagar fyller sig...

Känns fortfarande som jag är under inflyttning när jag väl är hemma.
Barnen hade ju kommit till mig och de ville spela World of Warcraft en stund. WoW-kontot var slut så vi behövde fylla på det.
Då tog jag tillfället i akt att muta dem till att det var bra att göra i Farsta för då kunde jag lämna tillbaka lampan jag köpte fel häromdagen.

När de också var inne på Game kunde jag ila in på Clas Ohlson och köpa flytvästar till oss eftersom min mor och far köpt en eka med liten motor som vi skall fiska med när vi är där.

Alltså, 3 snabba ärenden i ett innan det var dax att innfinna sig hos tandläkaren med äldsta sonen. Han skulle dra ut en mjölktand för att tanden under snabbare skulle kunna växa fram så de har något nytt att fästa tandregleringen i.

Efter att tanden i det närmaste smärtfritt på 3 röda var dragen lämnade jag gossarna hemma en stund och för en rekordsnabb sväng till IKEA där jag köpte en kombination av bokhyllan Billy.
Det här får vara det allra sista jag köper som en stor sak till mitt nya hem.

Vet inte vad jag först hade tänkt? Vara utan bokhylla?
Sedan kände jag att mitt hem måste ha en bokhylla, att det fyller hemmet med liv och gör det mer personligt. Jag kan nog inte bo hur sterilt och stilrent som helst, jag måste känna mig hemma också.
Har massor av böcker i kartonger i källaren som längtar in i bokhyllan. Jag har också kommit gång och läsa igen och det är så skönt!

Senare på kvällen dök min andra bästis sedan barnsben upp som vi hade bestämt.
Vi har av olika anledningar inte umgåtts så mycket på de senaste åren, troligen pga att vi varit i lite olika livs-skeden eller något sådant....
När jag skaffade mitt första barn reste hon jorden runt. När hon slaffade sina barn kunde mina redan stava till ordet moped....vi kom liksom lite i ofas men vi hoppas att det snart skall vara ett minne blott.

Hur som helst, hon och Syrran kom över till mig och vi käkade varma mackor och öppnade en dunk med vin.
Det slutade så illa att vi började skruva i hop bokhyllan....och jag ångrar det bittert! Varför?
Många skruvar blev över och precisionen var inte direkt fulländad.
Blev bara att skruva ned och börja om nästa dag, alltså på tisdagsmorgonen.

Tisdagen ägnade jag sedan åt en del vardagsstädning. Någon gång måste man ju köra lite sådant också. Städade till marsvinen också.

På kvällen tog vi med oss syrran och satte oss i bilen för att åka ned till mor och far. Nu är vi här. Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0