Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Var hittar man Kalium?

Jag ligger liksom något dygn back i mitt bloggande.... hur gick det här till?
För visst är det redan lördagkväll?

Sitter i kvällsmörkret på Firman. Det är lugnt i nuläget.
Känner mig fortfarande bedrövad över Spaniens 2-1 mål i 91:a minuten! Vad trist, det hade suttit så fint med den poängen! ...men skall man vara rikitgt ärlig så orkade ju inte Sverige 2:a halvlek och Spanien var det bättre laget.
Hu, vilken förädare man låter som men så är ju inte fallet! ...Men Zlatan, vilken kille ändå!

Hmmm...Igår...Fredag den 13:e...vad gjorde jag då?
Minsta grabben var så sjuk, hade slutat spy men hade så fruktansvärt ont i skallen.
Jag (knäpp som jag är) försökte få i honom salt och socker...och kunde inte nöjja mig med att saltet bara innehöll Natrium utan ilade iväg till ICA och letade Kaliumprodukter...

Kalium växer inte på träd när man skall ha det! Kunde ju inte pressa i ungen massa bananer...
Jag köpte i varje fall Seltin mineralsalt och Proviva shots...
Den lilla stackaren blev av mamman tvungen att äta så mycket bacon och ägg extrasaltat med Seltin han pallade med utan att kräkas och skölja ned det med Proviva.

Efter detta och en Alvedon somnade han och sov hela dagen.
Jag röjde upp hemma, tvättade och slängde en del skräp. Det blir verkligen mycket grovsopor hela tiden i form av kartonger till möbler och sådant. Snart bör det dock vara klart.
När stora grabben kom hem och vaktade lilla grabben åkte jag en sväng på lite ärenden.

När kvällen kom gick barnen ned till J för att sova då jag skulle jobba natt.
J berättade när jag kom ned dit en stund att han beställt en resa för honom och barnen till Spanien vilket var jättetrevligt men den visade sig ligga på till vissa delar på min semester med barnen... då blev jag lite ledsen....mest för att han inte frågat mig om det var ok.

Även Darr och jag hade en riktigt dum dispyt utan mening över sms under denna kväll. Kändes trist men innan kvällen var slut och jag kommit i väg på ett nattpass till jobbet hade vi lagt ned alla vapen och detta gällde även J och jag.
Skönt. Hur dumt att tjafsa som helst men det kanske blir så i anspänning iband...
(Funderar allvarligt på om jag är i PMS-tid efterom detta hände men jag har ingen aning hur jag ligger till då J fick familjealmanackan... )

Gårdagsnattens arbetspass var lugnt som i graven.
Jag Kraka och kollegan E stack till ett Mac Donalds och åt frukost efter jobbet i morse.
Därifrån utan att passera gå raka vägen i säng efter en snabb dusch.

Kidsen kom över på morgonen och spelade lite W.O.W (World of warcraft) och de tog farväl vid lunchtid då de skulle åka till Farmor och Farfar på deras sommarställe och stanna där till efter midsommar.

Jag somnade och vaknade lite fram och tillbaka men ändå mycket nöjd fram till 16-tiden då jag hoppade ur bomull och åkte till...ja gissa?
IKEA och köpte sista delen på skrivbordet.

Köpte lax och färskpotatis till middag som inmundigades under fotbollsmatchen.
Syrran kom förbi med fantastiska bullar hon bakat!
Åt dem till efterätt med kaffe!
Skruvade ihop bordet och åkte relativt pigg och skönt harmonisk till jobbet! Härligt när det känns så!

Kommentarer
Postat av: Kraka

Mineralvatten! Men du får kolla vilka sorter som innehåller stora mängder Kalium för det är lite olika.

2008-06-15 @ 02:31:12
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: A

Hej vännen.

Det är något som heter "meta name" i kodmallen som ibland finns dubbelt av varav det ena i så fall heter "robots". Det har varit felet hos mig.

Jag kan inte detta men efetrsom jag har en blogg där jag testar designer så kan jag kolla hur det ser ut där....

Hoppas du får en bra dag.....

2008-06-15 @ 07:21:24
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Olbert

I alla sortes ost.

Persilja och Nypon

Finns stora mängder Kalium.



Mvh Olbert

2008-06-15 @ 08:23:52
Postat av: Ulla

Önskar dig en skön söndag! Livet är allt bra konstigt ibland. Ibland brusar man upp för saker som vid ett annat tillfälle inte skulle beröra överhuvudtaget. Det märks att hela ens väl och mående hör ihop och inte kan separeras med resten av händelser mitt i livet.

2008-06-15 @ 08:35:00
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Satu

Du har virus!



När jag kommer in på din sida komme rdet upp en ruta att man ska ladda ned nått,om man trycke rbort den laddas man till en sida d som blir svart och där det står msn (nånting) på fliken.... !

Mvh Satu

2008-06-15 @ 09:04:20
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: syrran

Toppen att bullarna smakade gott!!

2008-06-15 @ 09:21:14
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vad trist att Sverige förlorade matchen!

Du vet väl om att du kan rösta på min blogg en gång per dygn här:

http://www.theguide.nu/bloggtoppen.htm

2008-06-15 @ 09:30:53
URL: http://junitjejen.se
Postat av: anita

Vanligt friskt vatten brukar oftast hjälpa mot illamående.

2008-06-15 @ 11:05:45
URL: http://lady-scene.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Vad tycker du om att åtgärdsprogram i skolan/förskolan är allmänna handlingar? http://junitjejen.se/2008/june/atgardsprogram.aspx

2008-06-15 @ 11:44:12
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Camilla

Jag tänker mest på bananer då man pratar om kalium, men kanske inte det godaste då man varit magsjuk. Vätskeersättning innehåller det mesta, det brukar jag alltid släpa med på semestern - ifall att.

Skönt att det redde ut sig med allt, ibland har man bara dålig synkning med det mesta och de flesta, tur att det går över.

K R A M!

2008-06-15 @ 20:14:59
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Jag röstar på på pms=) Hade själv en släng nyligt o känner definitivt igen symtomen.



Ang Satu:s kommentar. Från hemdatorn får jag också förfrågan om jag vill ladda ner nått. Hamnar dock inte på någon "svart" sida. När jag går in från jobbet uppstår det aldrig (ja, ja, jag vet att man inte ska gå in på jobbet....sorry! shit happens!) så jag tog förgivet att problemet sitter hos mig.

kram kram

2008-06-16 @ 17:31:32
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0