Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En positiv käftsmäll!

Jag är inte helt säker på att en käftsmäll kan vara positiv men det är precis så som jag och kvinnan i tapetaffären båda upplevde fondväggen jag valt (och även hon hem till sig)  till vardagsrummet!

Den knockar en, säger med sitt absolut tydliga spåk: GLÄDJE! STYRKA! Här bor ingen som ber om ursäkt för sig!

Troligen kommer den här tapeten ta andan ur folk när de kommer till mig första gången!
Jag frågade kvinnan i tapetaffären om fler valt denna tapet?
Hon sade den var så ny och att hon inte hört någon annan...bara hon och jag, vi grymma tjejer!

Jag tror ändå med facit i hand att jag kanske inte valt de "normalaste" tapeterna de har i sitt sortement och hon bad mig fotografera hela lägenheten när allt var klart och skicka till dem. Det skall jag med glädje göra!

Jag var lite osäker på vilka tapeter jag valt till mitt sovrum men när jag slutligen valde dem förra gången minns jag att jag kände att det var helt rätt.

När vi tog fram sovrumstapeterna och tittade idag när jag hämtade alla tapeterna sade hon: De känns skönt romantiska i kombination med sobert!
Hmmm... jag romantiska tapeter?  Ja ja, det blir nog bra!
Mest stolt är jag att jag absolut inte frågat någon till råds om det här och att jag inte valt som jag brukar göra, jag har gått in med nya friska tag!

Var i lägenheten en sväng i morse och då kom lokaltidningen. Vårt hus ligger nu ute till försäljning där fast med mina fotografier. Jag orkade inte titta så länge i den tidningen...

Nu har jag käkat lite mat och tänker åka upp till lägenheten igen och lägga mig i ett bad eftersom det inte är några byggkillar där idag! Sedan kvällsjobb. Kännert mig så mycket piggare idag!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ska bli kul att se vad du valt =)
Ha en bra dag!

2008-03-18 @ 10:02:37
Postat av: Camilla

Vad nyfiken jag blir på dina tapeter! :) Här är det mer mes-Svensson som bor. :)
Nej, nej, nej - du ska inte lyssna på "Tillbaka till samtiden nu"... i går då jag var på avgrundens kant lyssnade jag på: "Revolt III", "Music non stop", "Vinter 02" och "Nihlisten" - och fick massor av kraft och glädje - inget depp! =) (Alltså, de icke-kentfrälsta måste ju undra vad vi skriver om... he he...)
K R A M och ha en så skön dag du kan med tanke på huset i tidningen i dag. Lyd nu mitt musikråd. ♪

2008-03-18 @ 10:36:31
Postat av: britten

å vad roligt ..och gissa om jag är nyfiken...jag har också beställt en tapet till matrummet i norrland som är jätte jätte läcker..så roligt..du låter glad tycker jag ...? känns härligt
kram

2008-03-18 @ 15:40:16
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Mor

DIN SMAK ÄR DET DÅ INGET FEL PÅ!
(möjligtvis inhandling av SNYGGA skor, men det har Du efter mormor.Du och mormor.....fast dom har nog varit bekväma
;-)
Du behöver inte vara orolig.Färgsinne har Du oxo!
Det kommer säkert att bli jättefint i lägenheten!
Försök bara ta lite råd av "kära far" med diverse saker som han faktiskt har stor erfarenhet av efter så
många år i yrket."Kära far" beklagade sej lite idag efter det att ni talats vid i telefonen."Hon är så ivrig att hon lyssnar inte på mej!"

2008-03-18 @ 17:09:53
Postat av: annebelle

Oh boy, de där tapeterna...ska du inte visa dem?? Jag blir ju bara sååå nyfiken. Jo, det är me, myself and I där i hallen. Vill gärna vara lite in kognito på bloggen, syns inte så bra hur jag ser ut va...Så huset var i lokaltidningen, jobbigt...Ligger ditt hus på hemnet också?

2008-03-18 @ 18:19:11
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Jada

Jag vill se din tapet! Jag vill oxå bli knockad...

2008-03-18 @ 20:10:31
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Ulla

Vad härligt vågat att inte göra som man brukar göra! Måste kännas befriande. Tänka utanför de vanliga ramarna. Heja på!

2008-03-18 @ 20:32:32
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag förstår att det inte kan kännas lätt att se bildera på ert hus i tidningen.

2008-03-18 @ 21:50:05
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0