Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag visste ju det här...

image1070
...redan när jag köpte lägenheten att jag skulle få lägga en del sköna pengar på att renovera den. Men jag fick ett mkt bra pris och jag var iskall vid köpet.

Först var lägenheten ute till försäljning dagarna innan jul. Jag var och tittade på den men ville helst ha större, alltså allra allra helst en 4:a men de växer inte på träd i mitt område.

Ingen köpte då innan jul pga nya regler mm och helt enkelt fel tidpunkt.
Tur för mig!

I början av januari var marknaden ånyo överhettad.
Jag fick nys om att farbrorns lägenhet inte blivit såld då i december och att den ånyo skulle komma ut på marknaden.

Han var nervös att inte få den såld i och med oron på marknaden då han skulle flytta till sin avlidna mors villa.
Jag lämnade ett bud på hans lägsta acceptpris.
Jag sade: jag köper den av dig i dag för detta pris om du ställer in visning och budgivning! Otroligt nog sade han ja och jag "tjänade" nog några hundra tusen på detta.

Jag visste att jag skulle få använda dessa pengar till renovering eftersom det var eftersatt underhåll eller för att vara korrekt. Inget var utbytt sedan lägenheten byggdes.

Jag tror att allt jag lägger ned i pengar på renovering  i lägenhet så har det redan betalat sig i och med att det inte blev budgivning. Och jag får det fint nu! Tur som vanligt!
image1071
I dag har jag köpt en diskmaskin (fanns ingen i lägenheten) och en spis. Bosch, rostfritt. Tror det kommer att bli kanonfint!
Förutom dessa 2 vardagslivsnödvändiga produkter kommer jag sedan vänta till allt är klart innan jag börjar fräscha upp i köksdelen.


Bostadsmarknaden är en väldigt grym marknad i Stockholm. Om man inte är inne i snurren är det ju stört omöjligt att som vanlig människa komma in i dagens läge.

Jag har turen som de senaste 12 åren varit inne i snurren av hutlösa obegripliga prisökningar.

När vi köpte huset tyckte vi priset var astronomiskt. I dag känns det som högsta vinsten att vi vågade då.


Kommentarer
Postat av: evans

Ja, det är santlöst med bostadspriserna i Stockholm. För priset av en liten 1:a där får man en flådig villa med sjötomt här i Jämtland (förutom i Åre. Där är det dyrt.).

2008-03-28 @ 17:44:45
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: syrran

Snyggo disko maskino!!

2008-03-28 @ 17:52:59
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Ulla

Herregud, att du vågade! Jag är en mes och hade nog aldrig varit så iskall. Vågar man inte så kan man inget vinna. Bra gjort!

2008-03-28 @ 18:42:48
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Kraka

Jag har också köpt en spis idag. Men en annan modell, som inte görs längre. Det var min drömspis och jag har köpt typ den allra sista som gick att få tag på. Var orolig ända in i det sista att de skulle sälja den till någon annan trots att de lovat på telefon att hålla den åt mig. Igår ringde de och frågade om jag var 100% säker på att jag skulle ha den för det hade varit åtta personer på förmiddagen och ville köpa den trots att den var märkt med SÅLD.
Men nu är den min! Jag får hem den nästa fredag och monterad. I min lägenhet diskas det för hand. Här får ingen diskmaskin plats.

2008-03-28 @ 19:32:26
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: mats

Tack för din kommentar. Jag tycker inte att ensam och själv är samma på det sättet. Jag känner mig själv betyder väl mer att man känner sina styrkor och svagheter. Och det är ju positivt!

2008-03-28 @ 19:41:33
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Think Twice

Skönt att du var tuff nog i affären...friskt satsat hälften vunnit!
Hmm...man vågar ju knappt säga vad som är dyrt eller inte som skåning då...du säkert hade kunnat köpa tre sådana lgh här för samm pris och då morrar vi och tycker pridet är SVIN DYRT :)
Skönt ialf att det går framåt...kök o badrum brukar vara det som är dyrast att renovera.
Ha det gott!
/Kram

2008-03-28 @ 19:51:36
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Ulla

Svar: Tavlan är 30X40

2008-03-28 @ 20:53:50
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Camilla

God kväll! Självklart tycker jag att du gjorde helt rätt som satsade på rostfritt, det vill jag också ha då våra ger upp! :)
Din lägenhet kommer att bli så fiiiiiin! Jag längtar tills jag får komma och inspektera den och dricka lite rött med dig! Bra namnval på kyl och frys, men det tog någon sekund innan jag fattade! (Jag är ju blondin...) =)
Ha en fin kväll!
K R A M!

2008-03-28 @ 21:54:09
Postat av: Mötley Annika

Roligt att höra att det går bra för dej vännen ,hoppas turen håller i sej kramar mötley Annika

2008-03-28 @ 23:23:49
URL: http://www.motleycrue.blogg.se
Postat av: Malin

Smart drag vid budgivningen! och vad kul att det lyckades! Ja visst måste det vara tufft att ta det första steget in på bostadsmarknaden i Sthlm...

2008-03-29 @ 08:14:28
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Mor

Vet Du hur man gör om en diskmaskin till snöslunga?
Man sätter en snöskovel i handen på sin man.Hä-Hä
Taget från nån tidining nånstans......Mycket lustig.
I artikeln handlade det naturligtvis om att man satt en snöskovel i händerna på hustrun.

2008-03-29 @ 08:26:20
Postat av: annebelle

Kul att ha en del pengar "kvar" att renovera och investera i lägenheten. Vi ska försöka (svårt) välja badrumsinredningar i dag.

2008-03-29 @ 10:50:47
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: britten

men gud vilken tur du haft va roligt....ja priserna i stockholm är ju helt sjuka..vårat jättestora hus i norrland är väl värd ca 300 tusen och våran 5a här i stockholm 6 miljoner...det säger en hel del ..

det kommer att bl såååå fint i ditt hem

2008-03-29 @ 11:15:11
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: amonym

Det är inte tur.... människor som är optimister lyckas oftare än andra. Så är det!!!!!
Huspriser i Stockholm känns ju som science fiction! Skulle man köpa här nere hos oss skulle man förmodligen få två hus for the price of one....
Vi ska snart få packa upp och använda våra nya vitvaror. Längtar!!!!!
kram

2008-03-29 @ 16:14:20
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0